Milaan/Cortina d'Ampezzo 2026

JMD

Well-known member
Bij de estafette vind ik overigens die mensen die niet rijden mooier dan die in de baan. Zo mooi hoe die treintjes maken, en op het juiste moment gaan starten om te wisselen.

Reinoud

Well-known member
Volgens Schulting is het ijs inderdaad niet in orde.

Overigens was die Belgische die iedereen inhaalde in de halve finale kansloos laatste geworden. Iets teveel energie gegeven?

Van wat ik begreep was zij ook niet eens normaal gesproken doorgekomen naar de 1/2 finale. Dus ongetwijfeld speelt mee wat jij zegt, maar ook gewoin 'iets te hoog niveau'
Maar liever zo eruit dan naamloos achterin rijden.
Die Belgische gokte in de kwartfinale en haalde zo de halve. Inderdaad normaliter niet goed genoeg om verder te komen.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Reinoud

Well-known member
In de categorie 'een beetje naar jezelf toerekenen'. Als je kijkt waar we geen goud winnen, dan is NL nergens "op waarde" geklopt.
500m heren: beuk van die Canadees waardoor de andere Canadees wint
1500m dames: 2x val in 1/2 finale
estafettes: valpartijen

Tuurlijk, het blijft shorttrack, het hoort erbij, maar dit voelt toch wel anders...

Nou kom op heren, als je hier niks haalt eindigt het toernooi wel een beetje met een anticlimax na een fantastisch middendeel.
Hup Nederland!
Naar je toe rekenen valt wel mee toch in deze opsomming? Maar misschien interpreteer ik je opmerking verkeerd.

In de waaier podcast (Thijs Zonneveld & Hidde van Warmerdam) ging het erover of Jens niet voor goud ging maar voor een medaille voor zijn broer. Met een snelle start van hem was de kans daarop namelijk veel kleiner geweest.

JMD

Well-known member
Aangepast:
1) Parijs 2024 (15-7-12)
2) Sydney 2000 (12-9-4)
3) Tokio 2020 (10-12-14)
4) Sochi 2014 (8-7-9)
5) Rio 2016 (8-7-4)
6) Milan/Cortina 2026 (8-7-3)
7) Pyeongchang 2018 (8-6-6)
8) Beijing 2022 (8-5-4) (winter)
9) Beijing 2008 (7-5-4) (zomer)
10) Amsterdam 1928 (6-9-4)

Als NL nog 1x zilver haalt morgen (goud mag ook :p) dan wordt dit de beste Winterspelen ooit voor NL en 4e overall...

Reinoud

Well-known member
Dandjinou voor de derde keer vierde. Alleen op de mixed een medaille. Toch wel een grote teleurstelling voor hem, ging als grote favoriet naar de Spelen.

JMD

Well-known member
Ter Mors als persoon/sporter vond ik nooit zoveel, emotieloos e.d..
Maar als analiste vind ik haar echt heel goed. Ze durft ook gewoon kritische noten te kraken en is niet bang haar mening te geven.
En Cees Juffermans brengt de rust

Reinoud

Well-known member
Ter Mors als persoon/sporter vond ik nooit zoveel, emotieloos e.d..
Maar als analiste vind ik haar echt heel goed. Ze durft ook gewoon kritische noten te kraken en is niet bang haar mening te geven.
En Cees Juffermans brengt de rust
Yes, eens. Races kijk ik op Eurosport waarna ik de analyse op de NOS kijk.

Bovenaan