Matchfixing

SanMark.

Well-known member
Dan heeft ie er ook een hoop doorheen gejaagd, anders tik je dat als oudtopvoetballer af om in elk geval van die onderwereld af te zijn.

Ja dat lijkt mij ook.

Of het is pure chantage dat ze dit bedrag eisen , en heeft hij in het verleden zijn gok schuld al voldaan ?
 

Eef de Kip

Well-known member
Die gozer moet toch tientallen miljoenen bij elkaar gevoetbald hebben, wat een sukkel dat je alles er doorheen hebt gejaagd (als de verhalen kloppen natuurlijk) maar goed, Patje heeft nooit uitgeblonken in het maken van keuzes naast het voetbal.
 

erka

Well-known member
Ik denk dat veel voetballers niet om kunnen gaan met hun geld. Wat je krijgt jaag je erdoor aan huizen, auto's. En dan hou je nog zoveel over, dan ga je vanzelf wel rare dingen doen omdat het toch niet uitmaakt, zoals gokken. Je krijgt er toch elke maand weer bizar veel bij.
 

SanMark.

Well-known member
Wat ik dan weer opvallend vind is dat die mensen de wedstrijden weer doorzetten naar een echte bookie.

Waarom die paar % commissie als je ook het hele bedrag kan verdienen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik denk dat veel voetballers niet om kunnen gaan met hun geld. Wat je krijgt jaag je erdoor aan huizen, auto's. En dan hou je nog zoveel over, dan ga je vanzelf wel rare dingen doen omdat het toch niet uitmaakt, zoals gokken. Je krijgt er toch elke maand weer bizar veel bij.
Ongetwijfeld maar als je die 7 ton niet meer kunt betalen dan heb je er wel heel erg weinig aan over gehouden.
 

SanMark.

Well-known member
Ongetwijfeld maar als je die 7 ton niet meer kunt betalen dan heb je er wel heel erg weinig aan over gehouden.

700 K moet bijwijze van spreken haast wisselgeld zijn voor oud voetballers zoals Kluivert. Als je dit al niet kan betalen als er zo'n druk opstaat omdat het anders in de media komt heb je dus echt niets op de bank staan.
 

erka

Well-known member
Of hij heeft zoveel schuldeisers dat deze 700k ergens achteraan mag aansluiten.
 

Hankie

Well-known member
Wat ik dan weer opvallend vind is dat die mensen de wedstrijden weer doorzetten naar een echte bookie.

Waarom die paar % commissie als je ook het hele bedrag kan verdienen.
Dat komt ook wel voor, maar je wilt het risico ook spreiden. Als degene wint en hij wilt het betaald hebben moet je het ook kunnen uitkeren.

Vaak zetten ze dan de helft in bij een andere tussenpersoon of kantoor en de andere helft pakken ze zelf.
 

Hankie

Well-known member
Ongetwijfeld maar als je die 7 ton niet meer kunt betalen dan heb je er wel heel erg weinig aan over gehouden.
Zal hij vast wel kunnen betalen maar als hij slim is geweest zit het zoals het in verhaal in vastgoed. Maar omdat vrij te maken en dan door te sluizen naar het criminele circuit is lastig
 

SanMark.

Well-known member
Dat komt ook wel voor, maar je wilt het risico ook spreiden. Als degene wint en hij wilt het betaald hebben moet je het ook kunnen uitkeren.



Ja dat snap ik ook wel, en heb hier ook wel wat ervaring mee . Dus ik weet precies hoe het werkt.

Maar als jij 7 man hebt die de 'organisatie zijn' plus allerlei loopjongens die betaald moeten worden, dan kom je daar met commissies van een paar % niet echt ver mee. En iedereen weet dat op lange termijn de bookie altijd wint. ( er is misschien 5 a 10% echt winstgevend aan het gokken)

Je gooit gewoon geld over de balk als je deze weddenschappen niet zelf houdt als illegale toto organisator.


Vaak zetten ze dan de helft in bij een andere tussenpersoon of kantoor en de andere helft pakken ze zelf.

Maar dat deden ze dus niet. En dat geloof ik eigenlijk niet.

Zeker als ze zien dat spelers verliesgevend spelen is het zeer makkelijk om de bets te houden.
 

Hankie

Well-known member
Ja dat snap ik ook wel, en heb hier ook wel wat ervaring mee . Dus ik weet precies hoe het werkt.

Maar als jij 7 man hebt die de 'organisatie zijn' plus allerlei loopjongens die betaald moeten worden, dan kom je daar met commissies van een paar % niet echt ver mee. En iedereen weet dat op lange termijn de bookie altijd wint. ( er is misschien 5 a 10% echt winstgevend aan het gokken)

Je gooit gewoon geld over de balk als je deze weddenschappen niet zelf houdt als illegale toto organisator.




Maar dat deden ze dus niet. En dat geloof ik eigenlijk niet.

Zeker als ze zien dat spelers verliesgevend spelen is het zeer makkelijk om de bets te houden.
Nee dat geloof ik ook niet, maar dat kunnen ze niet zeggen natuurlijk.
 
Bovenaan