Ligue 1

Joost

Well-known member
Ik zie nu de stand in de Ligue1. Maar mijn hemel, PSG staat 24 punten voor.

Ik dacht dat het in Duitsland erg was...

Das een combinatie van PSG dat haast geen punt laat liggen en de rest die gewoon ontzettend aan elkaar gewaagd is. Naast PSG is er geen enkel team dat meer dan de helft van haar duels won en het verschil tussen nummer 2 en nummer voorlaatst is echt klein.
 

Batigoal

Well-known member
Marseille maakte het de koploper nog lastig, maar Ibrahimovic' zijn aanwezigheid maakte zoals zo vaak het verschil. Dat wordt nog een helse klus om hem te vervangen. Geen enkele andere speler is zo bepalend voor het niveau van de ploeg. Cavani en Di Mar?a kunnen geen ploeg dragen.
 

Forza AZ

Well-known member
In Frankrijk heeft zojuist een 5e klasser de kwartfinales gehaald. Granville (5) won met 1-0 na verlenging van Bourg P?ronnas (2). 2 rondes terug wonnen ze ook al van een 2e klasser (Laval). Verder zat de loting voor ze mee en hadden ze geen tegenstanders uit een hogere klasse tot nu toe.

Monaco liet zich vandaag ook verrassen in Sochaux (2) met 2-1.
 

Batigoal

Well-known member
Grappig, Granville ben ik op vakantie wel eens geweest. Geen wedstrijd gezien, maar wel het veldje. Leuk dat ze nu zo ver komen in de beker.
 

Ska P 187

Well-known member
Volgens mij wordt er op dit moment geschiedenis geschreven daar PSG met 2-0 achterstaat tegen en bij Lyon.
 

Batigoal

Well-known member
Uiteindelijk 2-1 voor Lyon geworden. Lullig voor de Parijzenaars, want die hadden nog maar 4 overwinningen nodig om het record van Nantes te evenaren.
 

Kielse Rat

Well-known member
Troyes is het hele seizoen al kansloos dus het is geen graadmeter, maar voor mij is PSG na Barcelona en Bayern de grootste kanshebber op de Champions League.
 

Batigoal

Well-known member
Het slaat nergens op dit seizoen. Enige hoop voor de concurrentie is het vertrek van Ibrahimovic, want PSG zonder Ibrahimovic is echt een ander elftal. Maar de dominantie van PSG is enorm; in de tijd van de jarenlange kampioenschappen van Lyon kwam de concurrentie nog weleens heel erg dichtbij. Moet er wel gezegd worden dat er achter PSG geen enkele club een heel stabiel seizoen draait.
 

Batigoal

Well-known member
Olympique Marseille beleeft het slechtse seizoen in jaren en dus is trainer M?chel aan de kant gezet. Het is momenteel een zootje bij de club; een hoop bestuurlijke onrust met rechtzaken, een louche spelersmakelaar die directe controle heeft op de selectie en degradatiegevaar dat nog niet is afgewend. Bovendien staat de club te koop en weigert eigenaresse Louis-Dreyfus nog een cent in de club te steken. Kortom, bidden dat OM erin blijft ?n er een rijke eigenaar komt om de neergang van deze prachtige club te stoppen.
 
Bovenaan