Ligue 1

Satyr

Administrator
Forumleiding
Haha, Zlatan zoals alleen hij kan zijn:

11822606_1032437433442324_6946548610664459597_n.jpg
 

Batigoal

Well-known member
De voorbereiding zegt lang niet alles, maar het is toch prettig dat het overgebleven team van Marseille in staat is vrij eenvoudig met 2-0 te winnen van een Juventus in zijn sterkste opstelling. Fijn ook dat Bielsa ondanks de vele vertrekkers zijn aantrekkelijke 3-3-3-1-systeem weet te behouden.

Het is te bidden dat hij niet in gaat op de aanbieding van de Mexicaanse voetbalbond om daar bondscoach te worden.
 

Batigoal

Well-known member
Het wensenlijstje van Marcelo Bielsa wordt waarschijnlijk stilaan uitgevoerd. De Chileense sterspeler Aranguiz kiest voor Leicester, maar 3 andere spelers staan wel op het punt voor Marseille te tekenen. Milton Casco is een linksback die afgelopen voorjaar zijn debuut maakte voor Argentini?. Alleen een medische keuring staat een overgang nog in de weg. Eduardo Vargas is aanvaller bij Napoli en Chili waar hij met Bielsa werkte. Hij is persoonlijk akkoord met Marseille en aangezien Napoli hem kwijt wil lijkt die transfer ook wel rond te komen. Tenslotte moet Facundo Roncaglia, centrumverdediger van Fiorentina, er zelf nog uitkomen met Marseille.

Als deze transfers rondkomen heeft de selectie net wat meer spek op de botten voor het nieuwe seizoen.
 

Batigoal

Well-known member
Nou, dat beetje optimisme is er na afgelopen weekend wel weer af. Het wordt een lang en zwaar seizoen voor l'OM.

De seizoensopener thuis tegen Caen werd met 0-1 verloren. Alsof dat niet erg genoeg is stapte Marcelo Bielsa op om terug te gaan naar Latijns-Amerika. Het aanbod van de Mexicaanse voetbalbond staat nog open, dus daar zal hij wel tekenen. In de slipstream van zijn vertrek zijn alle bovenstaande Zuid-Amerikaanse pistes afgeblazen, waardoor Marseille met lege handen en een ontzettend matige selectie achter blijft. Het zou me niks verbazen als dit net zo'n rampjaar wordt als een paar jaar geleden, toen het tegen degradatie streed. Echt, hoe kan het allemaal verkeren een paar maanden nadat je met geweldig voetbal aan kop gaat in de competitie.

Ondertussen komen de mooiste namen weer langs als mogelijk nieuwe trainer zoals Zidane, Ancelotti en Klopp. Het zal dus uiteindelijk de standaard matige Franse trainer worden die toevallig nog zonder club zit.
 

ALenstra

Well-known member
Ja, ik las het op de teletekst van zowel ARD en ZDF. Ik las ook dat voormalig OM-speler Mathieu Valbuena na ??n jaar Rusland weer terugkeert naar Frankrijk. Niet naar OM maar naar OL in Lyon.
 

Batigoal

Well-known member
Jaja, Marseille doet een knappe recordpoging om in zo'n kort mogelijk tijdsbestek van een lekker draaiende club naar een enorme puinzooi te gaan.

De Guzman betreedt overigens het zinkende schip. Ik denk dat hij zich niet in de basis gaat spelen.
 

Batigoal

Well-known member
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van Lyon. Het was een kutclub ten tijde van de eindeloze reeks titels begin deze eeuw en half Frankrijk moest wel lachen toen de club erna sportief en financieel instortte. De laatste 2 jaar krabbelen ze op met enorm veel eigen jeugd uit het flink gerenoveerde jeugdcentrum. Er zullen maar weinig topclubs zijn waar er geregeld 9 of 10 zelf opgeleide spelers in de basis staan. Dat al die jeugdigheid vorig seizoen net tekort kwam om PSG af te stoppen lijken ze nu ook wel te beseffen. Een aantal niet zelf opgeleide ervaren spelers zijn van de hand gedaan (o.a. internationals Gourcuff en Dabo) en daarvoor is directe kwaliteit teruggehaald zoals Rafael, Valbuena en sinds gisteren ook Yanga Mbiwa. Respect om er zo weer bovenop te komen.
 

Joost

Well-known member
Ik ben vorige week naar Nantes v Guingamp geweest. Dat was qua amusement toch wel een flinke tegenvaller. Vanavond naar Angers v Nantes, daar zit het helemaal vol en ik kan niet achterhalen hoe lang geleden dat geweest is.

Maar wat ik me toch echt afvroeg; hoe kunnen die clubs op het 2e en zeker 3e niveau een landelijke competitie spelen met zulk gebrek aan TV aandacht en zulke lage toeschouwersaantallen.
 

ALenstra

Well-known member
Wat mij verbaast in Frankrijk is dat voetbal achter de decoder zit, ook de samenvattingen. En ja, in de lagere divisies komt weinig publiek.
 

Batigoal

Well-known member
Met de Spanjaard M?chel is de nieuwe trainer van Olympique Marseille bekend. Hij neemt een hele Spaanse staf mee. Ik ken hem alleen qua naam, dus ik laat me graag verrassen.

Nu hopen dat hij uit zijn netwerk nog wat goeie spelers met zich meeneemt. Op de achtergrond is gewerkt aan een transfer van Florian Thauvin naar Newcastle voor €15 miljoen plus de huur van R?my Cabella naar Marseille. Geen onaardige deal, al zit je volgend jaar dan weer zonder spelmaker.
 

Joost

Well-known member
Na twee duels van Nantes wil ik wel stellen dat die ploeg aanvallend weinig voorstelt. In de gids van France Foot werden ze genoemd als mogelijk verrassing, nou dat gaat echt niet gebeuren.

Angers daarentegen speelde heel fris en was tegen Nantes aanvallend goed bezig. Het zegt veel dat er dan drie spelers van Nantes achterin geel ontvingen binnen een half uur. Helaas ging Nantes toen nog verdedigender spelen en miste Angers wat geluk waardoor het 0-0 bleef. Het zegt veel dat de enige (!) doelpoging van Nantes letterlijk het laatste schot van de wedstrijd was.

Ik vond die linksbuiten Camara heel erg goed. Erg snel, behendig en technisch. En die spits, Sunu volgens mij, wat een bulldozer!
 

Batigoal

Well-known member
Mooie binnenkomer voor M?chel! Nadat de eerste 2 wedstrijden troosteloos met 1-0 werden verloren, werd nu Troyes aan flarden gespeeld en was 6-0 nog genadig. Goed debuut voor de Spanjaard. Met Batshuayi was de opvolger van Gignac al intern aanwezig gelukkig en dat liet hij dit weekend zien. Nu hopen dat er nog een goede verdediger en extra optie voorin bijkomt en wie weet wordt het nog wat dit seizoen.
 

Batigoal

Well-known member
Olympique Marseille verliest op de slotdag van de transferperiode nog middenvelder Mario Lemina aan Juventus. Jammer, vorig seizoen hadden we met Lemina en Imbula 2 toekomstige middenvelders van het Franse team, nu met Lassana Diarra en Abou Diaby toch vooral vergane glorie waar je niets meer aan gaat verdienen.

De geruchtenmolen dat er nog een paar versterkingen komen draait volop, dus dat is wel positief. En o ja, vrijdag werd er kansloos verloren van Guingamp dus er mag ook wel wat bijkomen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik heb gister de tweede helft gezien van Monaco - PSG en ik was zeer onder de indruk van de mannen van Blanc. Die gaan meedoen om de CL winst.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik heb gister de tweede helft gezien van Monaco - PSG en ik was zeer onder de indruk van de mannen van Blanc. Die gaan meedoen om de CL winst.

Dat zag er inderdaad heel behoorlijk uit. Eindelijk weer de Di Maria die ik ken van Madrid, bijvoorbeeld.
 

Batigoal

Well-known member
Olympique Marseille verliest op de slotdag van de transferperiode nog middenvelder Mario Lemina aan Juventus. Jammer, vorig seizoen hadden we met Lemina en Imbula 2 toekomstige middenvelders van het Franse team, nu met Lassana Diarra en Abou Diaby toch vooral vergane glorie waar je niets meer aan gaat verdienen.

De geruchtenmolen dat er nog een paar versterkingen komen draait volop, dus dat is wel positief. En o ja, vrijdag werd er kansloos verloren van Guingamp dus er mag ook wel wat bijkomen.

Rolando en Lucas Silva worden gehuurd van FC Porto en Real Madrid en er komt een Noors talentje. Wat een bijeengeraapt zootje is de huidige selectie, ongekend.
 
Bovenaan