Ligue 1

Batigoal

Well-known member
De start van Peter Bosz bij Lyon is nog niet heel gelukkig. Na het teleurstellende gelijkspel tegen Brest op de openingsspeeldag volgde er nu een 3-0 verlies tegen Angers, ook al geen hoogvlieger. Verdedigend was het dramatisch bij Lyon. De spelers zijn nog niet echt goed in staat om alles in de Bosz-stijl verdedigend op te lossen.

Voor Lille is de start van het seizoen ook slecht. Notabene ex-trainer Christopher Galtier won met zijn Nice de kampioen van vorig jaar met liefst 0-4, twee goals waren van Dolberg. De fans van Lille willen gelijk al opvolger Gourvennec weg hebben.

PSG won met 4-2 van Strasbourg, al was de openingstreffer van Icardi overduidelijk buitenspel, maar blijkbaar was de VAR nog op vakantie. Er speelden bij de Parijzenaars nog geen nieuwelingen mee.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
De start van Peter Bosz bij Lyon is nog niet heel gelukkig. Na het teleurstellende gelijkspel tegen Brest op de openingsspeeldag volgde er nu een 3-0 verlies tegen Angers, ook al geen hoogvlieger. Verdedigend was het dramatisch bij Lyon. De spelers zijn nog niet echt goed in staat om alles in de Bosz-stijl verdedigend op te lossen.

Voor Lille is de start van het seizoen ook slecht. Notabene ex-trainer Christopher Galtier won met zijn Nice de kampioen van vorig jaar met liefst 0-4, twee goals waren van Dolberg. De fans van Lille willen gelijk al opvolger Gourvennec weg hebben.

PSG won met 4-2 van Strasbourg, al was de openingstreffer van Icardi overduidelijk buitenspel, maar blijkbaar was de VAR nog op vakantie. Er speelden bij de Parijzenaars nog geen nieuwelingen mee.
Hakimi en Wijnaldum speelden gewoon mee toch?

Verder is dat Peter Bosz verhaal nu wel een repeterend liedje. Spelers nog niet klaar voor zijn aanpak etc, maar werkt zijn aanpak nog wel?
 

JMD

Well-known member
Bij de 2-0 van Angers tegen Lyon gaat Marcelo (ex-PSV) overigens flink in de fout.
 

Batigoal

Well-known member
Hakimi en Wijnaldum speelden gewoon mee toch?
Je hebt helemaal gelijk. Volgens mij hoorde ik Sierd zeggen van niet, maar dat zal ik mis hebben.

Good old Kevin Gameiro (34 inmiddels) keerde na een rijke carrière terug bij Strasbourg en scoorde tegen PSG zijn eerste goal sinds zijn rentree.
 

Batigoal

Well-known member
Schrikmoment bij Marseille-Bordeaux gisteren toen Bordeaux-aanvaller Samuel Kalu in elkaar zakte. Gelukkig viel het mee en kon hij zelf het veld verlaten. Marseille gaf trouwens een 2-0 voorsprong weg en speelde uiteindelijk met 2-2 gelijk.

De transfer van Mbappé naar Real Madrid lijkt er toch echt van te komen nu de aanvaller zelf aanstuurt op een vertrek. Afgelopen weekend werd hij door de PSG-supporters in ieder geval al uitgefloten.
 

Batigoal

Well-known member
Brest hield lang stand tegen PSG, maar mede door een zwakke beurt van Bizot wonnen de Parijzenaars wel met 4-2. Bizot kreeg na afloop van zijn trainer kritiek, dus ik ben benieuwd hoe lang hij nog erin blijft. Op de bank heeft Brest een zelfopgeleide jeugdinternational, dus het zou me niets verbazen als die gewoon weer eerste keeper wordt.

Ondertussen verloor Monaco opnieuw. Lens counterde zich prima naar 0-2. Boadu viel in.
 

Schaakliefhebber

Well-known member
Olympique Lyon verspeelt tegen Clermont Foot een 3-1 voorsprong, eindstand 3-3.
Na 3 duels slechts 2 punten voor Peter Bosz en zijn mannen, dat houdt nog niet echt over.
 

ALenstra

Well-known member
Zegt toch genoeg dat hij door een kleine club is gehaald. Een club die normaal gesproken niet op het hoogste niveau speelt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het is helemaal mis in Nice bij Nice - Marseille. Nadat de spelers van Marseille al de hele wedstrijd bekogeld werden met bekers, aanstekers, muntjes en weet ik het wat, kwam daar onder aanvoering van Payet op een gegeven moment een reactie op van die spelers. Zij gooiden dingen terug het publiek in en schoten zelfs een bal keihard de tribunes in. Als reactie hierop gingen tientallen Nice fans het veld op. Tot een echte confrontatie kwam het in eerste instantie niet echt, maar even werd het toch matten tussen stewards van Nice en de trainer van Marseille.

De wedstrijd is uiteraard gestaakt en het zou me zeer verbazen als ze vanavond nog doorgaan.
 
Bovenaan