Ligue 1

Batigoal

Well-known member
Rennes bezorgt PSG de eerste competitienederlaag van het seizoen. Het liep niet erg lekker tussen de sterren voorin bij de Parijzenaars.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wijnaldum z'n transfer pakt ook lekker uit. Al zat hij bij Liverpool ook vaak op de bank als iedereen fit was en in grote duels.
 

Batigoal

Well-known member
Wederom een moeizame avond voor PSG. Er werd wel met 2-1 gewonnen tegen Angers, maar dat was te danken aan een makkelijk gegeven strafschop vlak voor tijd.

Vanavond staat er een mooie pot op het programma tussen Lyon en Monaco.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat PSG speelt ook weer heel matig hoor, je zou toch denken dat ze met zo veel kwaliteit een beetje leuk voetbal kunnen spelen maar ik vind het echt een verschrikking.

Edit, en uiteraard scoren ze gelijk de 1-2, tegen 10 man. 2e assist van Messi die verder ook weinig goed doet.
 

Batigoal

Well-known member
PSG mazzelt weer naar een puntje, wat spelen ze toch pover ondanks al die sterren. Wijnaldum scoorde vlak voor tijd de 1-1 op bezoek tegen Lens, dat kans na kans mistte om PSG een nederlaag te bezorgen.

Nummer 2 Marseille verliest voor het eerst sinds lange tijd eens. In eigen huis was Brest de sterkste. Brest is in wereldvorm; 6e overwinning op rij en in totaal al 8 wedstrijden ongeslagen. Daarmee staat de club van keeper Bizot inmiddels knap 6e.
 

Maasveld

Well-known member
PSG mazzelt weer naar een puntje, wat spelen ze toch pover ondanks al die sterren. Wijnaldum scoorde vlak voor tijd de 1-1 op bezoek tegen Lens, dat kans na kans mistte om PSG een nederlaag te bezorgen.

Nummer 2 Marseille verliest voor het eerst sinds lange tijd eens. In eigen huis was Brest de sterkste. Brest is in wereldvorm; 6e overwinning op rij en in totaal al 8 wedstrijden ongeslagen. Daarmee staat de club van keeper Bizot inmiddels knap 6e.
Ik dacht dat het daar nog een beetje spannend was, maar ze staan dus al meer dan 10 punten voor zie ik.
 

Batigoal

Well-known member
Kampioen zullen ze ook zeker worden, maar het is voorlopig nog niet zo dat ze iedereen op een hoopje voetballen.

Lyon heeft een punt aftrek gekregen na aanleiding van het gooien van een fles tegen het hoofd van Marseille-speler Payet. En daarnaast wordt het restant van de wedstrijd zonder publiek gespeeld.
 

JMD

Well-known member
Oke, Ligue 1 is het niet, maar toch maar hier: het duel in de beker tussen Paris FC en Lyon is vanavond gestaakt wegens supportersproblemen bij de supporters van Lyon...

Het was in NL best problematisch in die 2 maanden met supporters, maar in Frankrijk slaat het de laatste maanden echt alles.
 
Laatst bewerkt:

ALenstra

Well-known member
Paris FC, daar was ik 11 jaar geleden. Kwamen iets van 600 toeschouwers. Hadden wel een klein groepje ultra's die flink konden brullen.
 

JMD

Well-known member
Sergio Ramos met zijn eerste rode kaart in Frankrijk...

Wat een toneelspeler, hij probeert zelf de speler te blokkeren, die knalt tegen hem op en vervolgens stort hij theatraal neer.
 
Bovenaan