Om ze uit de bibliotheek te halen lijkt me dan wel weer een brug te ver maar in zekere zin is het wel een 'probleem' van de babyboom generatie. Alles uit hun jeugd was fantastisch en moeten we zo houden lijkt het soms. Terwijl de maatschappij ook veranderd is.
Als er 1 generatie gestreefd heeft naar rechten van de vrouw (eigen buik eerst) is het wel de babyboomgeneratie... Je kan de babyboomers best wat in de schoenen schuiven (onbeperkt stufi, grote pensioenen, vroeg met pensioen enz...), maar niet dat ze zo ouderwets qua rolverdeling waren.
En verder: wat mij betreft mag de vrouw net zoveel werken als ze wil en de man zoveel het huishouden doen als hij wil, maar dat is de zaak van een echtpaar samen. En het blijkt elke keer weer (en dat zie je bv ook bij het voorbeeld dat zwammy aanhaalt) dat vrouwen liever voor de kinderen willen zorgen dan de mannen. Als dat in goed overleg gebeurt, wat is daar mis mee? Kan je wel gaan eisen dat elke vrouw moet werken, maar volgens mij is dit een vrij land. Heb ooit een vrouwelijke collega gehad die toen ze in verwachting was van haar 2e kind besloot zich fulltime op het moederschap te richten. Als zij zich daar nou gelukkig bij voelt?