KNVB Beker 2023-2024

erka

Well-known member
Ik vind Peersman echt een enorme prutser. Toen die opliep voor de 5e was ik er al klaar mee. Ik dacht die gaat natuurlijk mis. Maar deed ie goed. Maar daarna had ik hetzelfde bij die Fortunees :D

erka

Well-known member
Ik hoop ook op Cambuur-Groningen (of andersom). Een finale Cambuur-Groningen zou nog mooier zijn, maar dat zie ik echt niet gebeuren, want dan moeten beide winnen van Feyenoord resp. NEC. De kans dat beide winnen acht ik nihil.
Dus dan maar halve finale tegen elkaar zodat één van de twee de finale haalt.

Abubakari

Well-known member
Zoals je sommige films in de bioscoop moet zien moet je sommige wedstrijden in het stadion beleven. Dit was er zo eentje.
120 minuten strak van de spanning, penalty’s en dan de geweldige ontlading. Toen het stadion leegstroomde liep iedereen Laat ons weer eens juichen/vecht voor onze club te zingen en tot ver buiten het stadion zingende en dolblije mensen.
Ook wel mooi dat dat angsthazenvoetbal van Buijs niet beloond werd maar dat de jonge gasten van Groningen hun succes kregen. Twee supermooie bekeravonden gehad, begrijp nooit waarom de beker nooit zo leeft in Nederland.

ALenstra

Well-known member
Mijn indruk is dat de beker vooral bij de kleine clubs enorm leeft, maar wel pas als ze een paar rondes verder zijn.

Joost

Well-known member
Zoals je sommige films in de bioscoop moet zien moet je sommige wedstrijden in het stadion beleven. Dit was er zo eentje.
120 minuten strak van de spanning, penalty’s en dan de geweldige ontlading. Toen het stadion leegstroomde liep iedereen Laat ons weer eens juichen/vecht voor onze club te zingen en tot ver buiten het stadion zingende en dolblije mensen.
Ook wel mooi dat dat angsthazenvoetbal van Buijs niet beloond werd maar dat de jonge gasten van Groningen hun succes kregen. Twee supermooie bekeravonden gehad, begrijp nooit waarom de beker nooit zo leeft in Nederland.
Dat laatste roept iedereen nog steeds maar voor mijn gevoel is dat helemaal niet meer zo. Zeker omdat het format van de KNVB Beker nu al jaren haast perfect is.

Abubakari

Well-known member
Het was in de kwartfinale toch overal (bijna?) uitverkocht?
Euroborg was verre van uitverkocht. Tweede ring achter de goal waren veel lege plekken en de tribune tegenover waar ik zat was vrijwel leeg, zijn plekken voor sponsors en genodigden ofzo, blijft jammer dat in een zgn uitverkocht stadion een tribune grotendeels leeg is.

Maar dat terzijde. Vanaf de kwartfinale zal het wel leven, zeker als er opeens een grotere kans op de finale is, maar ik zie in eerdere rondes nog steeds clubs die niet met hun sterkste 11 beginnen en stadions die half leeg zijn.

Jef400

Well-known member
Euroborg was verre van uitverkocht. Tweede ring achter de goal waren veel lege plekken en de tribune tegenover waar ik zat was vrijwel leeg, zijn plekken voor sponsors en genodigden ofzo, blijft jammer dat in een zgn uitverkocht stadion een tribune grotendeels leeg is.

Maar dat terzijde. Vanaf de kwartfinale zal het wel leven, zeker als er opeens een grotere kans op de finale is, maar ik zie in eerdere rondes nog steeds clubs die niet met hun sterkste 11 beginnen en stadions die half leeg zijn.
Ik heb hetzelfde idee. Bij de amateurs wil het wel eens druk worden. Maar als ik toeschouwersaantallen als 6.000 bij AZ-Quick Boys voorbij zie komen vraag ik me inderdaad af of het eerder in het toernooi leeft.

erka

Well-known member
Er is nog veel ruimte voor verbetering. In Duitsland is élke bekerwedstrijd vanaf de allereerste ronde vrijwel uitverkocht.

Bovenaan