KNVB Beker 2023-2024

Joost

Well-known member
Wat is er zo ruk aan de DFB Pokal in vergelijking met de KNVB-beker?
Als je niet in de Bundesliga speelt dan moet je top 4 in de 3. Liga eindigen of een regionale beker winner om mee te mogen doen. De kans dat je als club in de Regionalliga mee kan doen is enorm klein. En als je dan mag meedoen dan is de kans dat je ver komt niet zo groot want je treft direct een grotere club.
 

ALenstra

Well-known member
Je kan toch via regionale bekertoernooien in de DFB Pokal komen? Dat de kleine clubs in de eerste ronde direct een profclub loten is toch om die clubs een aantrekkelijke thuiswedstrijd te bieden?
 

Jef400

Well-known member
Dat is ook wat ik zo machtig mooi vind aan de DFB-Pokal. Het heeft al een lange aanloop nodig om je überhaupt te kwalificeren. Zelfs als 3. liga ploeg moet je de regionale beker al winnen om mee te mogen doen. Zoiets geeft gelijk een gewicht aan de beker.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Persoonlijk vind ik juist het systeem in Engeland en Frankrijk mooier dan Duitsland. In augustus beginnen de vroege voorrondes, hele lage niveaus doen mee en (vrijwel) iedere ronde stromen hogere clubs in, met het hoogste niveau in de laatste 64. Frankrijk vind ik het mooiste toernooi van allemaal.
 

erka

Well-known member
Persoonlijk vind ik juist het systeem in Engeland en Frankrijk mooier dan Duitsland. In augustus beginnen de vroege voorrondes, hele lage niveaus doen mee en (vrijwel) iedere ronde stromen hogere clubs in, met het hoogste niveau in de laatste 64. Frankrijk vind ik het mooiste toernooi van allemaal.

Yep, Frankrijk is hoe een bekertoernooi er uit zou moeten zien, helemaal mee eens.
 

erka

Well-known member
Dat is toch ongeveer ook hoe het er in Engeland uitziet?

Klopt op zich wel ongeveer maar Franse ploegen die 2 divisies lager spelen dan de tegenstander krijgen bv. altijd thuisvoordeel. En dat werkt verrassingen in de hand.

Ik vind dat in een bekertoernooi alle clubs in 1 seizoen een kans moeten hebben en dat is in Engeland en Frankrijk het geval maar in Duitsland en Nederland niet.
 

JMD

Well-known member
In Engeland is dat volgens mij ook niet zo trouwens, alleen clubs van step 1 t/m 10 mogen meedoen, van step 11 niet iedereen...

Overigens is dat in DLD en NLD natuurlijk ook wel het geval, alleen gesplitst over 2 seizoenen via de dsitrictsbekers.
 
Bovenaan