KNVB Beker 2022-2023

Sensini

Active member
Is er al bekend welke amateurclubs er (naast de Tweede en Derde Divisie clubs) meedoen aan de KNVB Beker nu de Districtsbekers niet zijn uitgespeeld?
 

JMD

Well-known member
Dan zullen het denk ik alleen de clubs uit de 2e en 3e divisie zijn die deelnemen
 

Forza AZ

Well-known member
Dat lijkt me ook. Vorig seizoen deden er ook geen clubs mee uit lagere klassen (m.u.v. degenen die het seizoen daarvoor uit de KNVB-beker waren genomen vanwege Corona).
 

JMD

Well-known member
Is er hier al meer info over? Of iemand met ingangen bij een 2e/3e divisieclub die bv weet wanneer er geloot gaat worden?
 

Forza AZ

Well-known member
Is er hier al meer info over? Of iemand met ingangen bij een 2e/3e divisieclub die bv weet wanneer er geloot gaat worden?
Ze zullen in ieder geval tot na 25 juni (return finale nacompetitie Tweede/Derde Divisie) moeten wachten, want dan is pas bekend wie de laatste Derde Divisie club is.

Ik ga er tenminste vanuit dat de clubs in dezelfde rondes zullen instromen als de laatste jaren:
-1e voorronde: Derde Divisie (36 clubs)
-2e voorronde: Tweede Divisie (12 clubs die geen (vervangende) periode hebben gewonnen)
-1e ronde: Tweede Divisie (4 (vervangende) periodekampioenen), Eerste Divisie (16 clubs), Eredivisie (13 clubs die geen Europacup spelen)
-2e ronde: Eredivisie (5 clubs die Europacup spelen)

In de 1e voorronde zullen er dan 24 clubs vrijgeloot worden, vanwege het ontbreken van de 24 clubs uit de Districtsbekers.
 

Fregge

Well-known member
Op zich hoeft dat met 1 plek niet he. Kan bijvoorbeeld ook "Sparta Nijkerk / Sportlust" zijn
 

Forza AZ

Well-known member
Op zich hoeft dat met 1 plek niet he. Kan bijvoorbeeld ook "Sparta Nijkerk / Sportlust" zijn
In de 1e voorronde worden volgens mij wel de zaterdag en zondagclubs tegen elkaar geloot. Als de finale van de nacompetitie dan gaat tussen een zaterdag en zondagclub, kun je die niet mee loten voordat de wedstrijd gespeeld is.
 

zwammy

Well-known member
Hoeft al niet meer gespeeld te worden, heb een weddenschap lopen dat wij de beker pakken dus dit topic kan op slot 👍
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Zaterdag a.s. wordt het programma 2e/3e/HK bekend gemaakt. Ik neem aan dat we tegen die tijd ook info krijgen over hoe de KNVB Beker 22/23 gaat?
 

Forza AZ

Well-known member
Zaterdag a.s. wordt het programma 2e/3e/HK bekend gemaakt. Ik neem aan dat we tegen die tijd ook info krijgen over hoe de KNVB Beker 22/23 gaat?
De opzet "raden" lijkt me niet zo moelijk:

-1e voorronde (13/14 augustus): 12x Derde Divisie (overige 24 Derde Divisie worden vrijgeloot)
-2e voorronde (20-22 september): 12x Tweede Divisie (geen periodekampioenen) stromen in
-1e ronde (18-20 oktober): 4x Tweede Divisie (periodekampioenen), 16x Eerste Divisie, 13x Eredivisie (geen Europees) stromen in
-2e ronde (10-12 januari): 5x Eredivisie (Europees) stromen in
-1/8e finale (7-9 februari)
-kwartfinale (28 februari-2 maart)
-halve finale (4-6 april)
-finale (30 april)
 

JMD

Well-known member
De opzet "raden" lijkt me niet zo moelijk:

-1e voorronde (13/14 augustus): 12x Derde Divisie (overige 24 Derde Divisie worden vrijgeloot)
-2e voorronde (20-22 september): 12x Tweede Divisie (geen periodekampioenen) stromen in
-1e ronde (18-20 oktober): 4x Tweede Divisie (periodekampioenen), 16x Eerste Divisie, 13x Eredivisie (geen Europees) stromen in
-2e ronde (10-12 januari): 5x Eredivisie (Europees) stromen in
-1/8e finale (7-9 februari)
-kwartfinale (28 februari-2 maart)
-halve finale (4-6 april)
-finale (30 april)
Ja, dat zou logisch zijn, maar het blijft wel de KNVB... :)

Ik bedoelde ook meer wanneer de loting zou zijn... Thanks Fregge!
 

Forza AZ

Well-known member
Bovenaan