KNVB Beker 2020-2021

delmaestro

Well-known member
Als je een "boodschap" op je ondershirt hebt staan en dit laat zien tijdens het vieren van een goal, krijg je al geel. Het was dus niet echt een optie om op elk shirt "succes broeder, we denken aan je" o.i.d. te laten zetten, want dat kan een staartje krijgen. Als groep dan eensgezind zijn tricot (of een versie daarvan) met naam en rugnummer aantrekken, dat is dan een mooi alternatief. Dat is in niets een straalbezopen signaal, maar een mooie geste waarmee je als spelersgroep laat weten dat je aan je buddy denkt die een kutjaar voor de boeg gaat krijgen. Fuck het wereldje...

Janssen

Well-known member
Prima hoor. Ik blijf graag ver weg van alles dat ook maar ruikt naar "deze jongen is zo zielig" want voor hetzelfde geld was dit allemaal een bewustje en dan is het gewoon een pislul.

U.G.

Well-known member
Als je een "boodschap" op je ondershirt hebt staan en dit laat zien tijdens het vieren van een goal, krijg je al geel. Het was dus niet echt een optie om op elk shirt "succes broeder, we denken aan je" o.i.d. te laten zetten, want dat kan een staartje krijgen. Als groep dan eensgezind zijn tricot (of een versie daarvan) met naam en rugnummer aantrekken, dat is dan een mooi alternatief. Dat is in niets een straalbezopen signaal, maar een mooie geste waarmee je als spelersgroep laat weten dat je aan je buddy denkt die een kutjaar voor de boeg gaat krijgen. Fuck het wereldje...

De geste was mooi, dat staat buiten kijf. Ik weet alleen niet hoeverre het allemaal, zeg maar, maatschappelijk wordt ondersteund, want moreel verwerpelijk vanwege dope. Het wereldje draait om sponsors, de moneymen, en die zijn gevoelig.

delmaestro

Well-known member
Prima hoor. Ik blijf graag ver weg van alles dat ook maar ruikt naar "deze jongen is zo zielig" want voor hetzelfde geld was dit allemaal een bewustje en dan is het gewoon een pislul.

Zeker. Maar dat weet alleen hijzelf. Het algemene beeld wat naar buiten is gebracht, is dat hij een foutje heeft gemaakt op een gebied waar zero tolerance is, en dat hij nu een jaar geschorst is. Vanuit dat perspectief zal de rest van de selectie dus ook als groep reageren...

Joost

Well-known member
In het wielrennen zijn ze door het verleden hypergevoelig geworden m.b.t. dopinggebruik, dus dat is niet echt te vergelijken met het voetbal waar er maar weinig dopingverhalen zijn (al denk ik best dat er her en der wat geslikt wordt). Daarnaast is er voor zover naar buiten gekomen alleen een verboden middel bij Onana aangetroffen, maar geen prestatiebevorderende middelen. Daarvoor moet hij terecht op de blaren zitten, maar dat is wat anders dan dat het een keiharde dopingzondaar is.
Het middel dat hij gebruikt heeft staat op de lijst omdat het andere prestatie bevorderende middelen kan maskeren. Dat er in het voetbal weinig positieve gevallen zijn is ook een kwestie van weinig testen en het imago dat het een schone sport is. In 2019 werd onder de doelgroep van ongeveer 750 voetballers slechts 201 keer een test uitgevoerd terwijl bij sporten met een dopingimago (wielrennen, atletiek) er veel meer getest wordt. Lees bijvoorbeeld dit artikel maar eens;

Abubakari

Well-known member
Daarbij is door het tuchtorgaan van de voetbalbond uitgesproken dat hij niet de intentie heeft gehad om vals te spelen.

De UEFA wist al dat ie geen doping heeft gebruikt. Nu weet Limburg het ook.

U.G.

Well-known member
Dan moet Ajax in de praktijk dus een goeie kans maken bij het sporttribunaal.

Stellen dat er geen intentie is van valsspel en dan toch een speler voor een heel jaar straffen !

Ik geef het op.

Gewoon een achterhaalde strafmaat dit.

Abubakari

Well-known member

Stellen dat er geen intentie is van valsspel en dan toch een speler voor een heel jaar straffen !

Ik geef het op.

Ik kan het ook niet zo goed rijmen. "We weten dat je onschuldig bent en daarom krijg je ipv 4 jaar maar 1 jaar straf".

Nog een mooie foto gespot:
IMG_20210211_134525.jpg

Hankie

Well-known member

Ik geef het op.

Dat vind ik niet, want anders gaat iedereen dat roepen natuurlijk als ze gepakt worden.

U.G.

Well-known member
Dat vind ik niet, want anders gaat iedereen dat roepen natuurlijk als ze gepakt worden.

Je lichaam stoot die troep meestal binnen24 uur uit maar er kunnen sporen achterblijven in je systeem die wijzen op dopinggebruik maar de huidige labtesten, mits grondig gedaan, achterhalen dat. Vroeger niet, en dus gebruikten men maskeermiddelen om verwarring te zaaien. Waarna die middelen dus ook op die lijst kwamen te staan. Nu zouden ze kunnen zeggen : " je uc geeft dit spul aan, dus gaan we meteen doortesten."

Joost

Well-known member
Daarbij is door het tuchtorgaan van de voetbalbond uitgesproken dat hij niet de intentie heeft gehad om vals te spelen.

De UEFA wist al dat ie geen doping heeft gebruikt. Nu weet Limburg het ook.
Ik heb nergens gesteld dat hij doping gebruikt heeft en dat hij die pil bewust heeft gepakt. De regels zijn echter heel helder; je bent als topsporter zelf verantwoordelijk voor wat je in je lichaam stopt. En zelfs als je per ongeluk de verkeerde pil neemt en positief getest wordt krijg je een straf.

In de strafmaat is al rekening gehouden met het onopzettelijke deel. Dus ga op de blaren zitten als Onana en Ajax en stel je niet zo aan.

Marinos

Well-known member
Het middel dat hij gebruikt heeft staat op de lijst omdat het andere prestatie bevorderende middelen kan maskeren. Dat er in het voetbal weinig positieve gevallen zijn is ook een kwestie van weinig testen en het imago dat het een schone sport is. In 2019 werd onder de doelgroep van ongeveer 750 voetballers slechts 201 keer een test uitgevoerd terwijl bij sporten met een dopingimago (wielrennen, atletiek) er veel meer getest wordt. Lees bijvoorbeeld dit artikel maar eens;

Dit artikel zegt exact helemaal niks over doping gebruik behalve dat ene of andere nitwit beweert dat er zeker doping gebruikt word zonder dat ergens te bewijzen.

Eef de Kip

Well-known member
Ik heb nergens gesteld dat hij doping gebruikt heeft en dat hij die pil bewust heeft gepakt. De regels zijn echter heel helder; je bent als topsporter zelf verantwoordelijk voor wat je in je lichaam stopt. En zelfs als je per ongeluk de verkeerde pil neemt en positief getest wordt krijg je een straf.

In de strafmaat is al rekening gehouden met het onopzettelijke deel. Dus ga op de blaren zitten als Onana en Ajax en stel je niet zo aan.
Zo dan, enige nuance is je vreemd zie ik, je lidmaatschap op dit forum is gelijk voor een jaar of 10 veilig gesteld.

Joost

Well-known member
Dit artikel zegt exact helemaal niks over doping gebruik behalve dat ene of andere nitwit beweert dat er zeker doping gebruikt word zonder dat ergens te bewijzen.
Er wordt in het voetbal gewoon erg weinig getest maar dat betekend niet dat er helemaal geen doping is.
Denk aan de nandrolanaffaire van het Nederlands Elftal, Juventus tijdens de CL finale in 1996, de (nog steeds onbekende) voetballers die klant waren bij Fuentes.

Reinoud

Well-known member
1. Oerstom van Onana (er van uitgaande dat het onbewust is)
2. Geen prestatie verbeterend middel
3. Met opsporingsmiddelen inmiddels veel kleinere hoeveelheden op te sporen die door verboden middel gemaskeerd zouden moeten worden.

Voor mij zorgen punt 2 en 3 er voor in combinatie met reconstructie dat de straf, ondanks het feit dat er al rekening is gehouden met die punten in de strafmaat, wel zwaar is.

Denk dat beroep bij CAS desondanks kansloos is.

Reinoud

Well-known member
Overigens ben ik er van overtuigd dat er doping in de voetballerij wordt gebruikt. Hoe kleiner de pakkans, hoe interessanter het is om te gebruiken. Daarbij is de publieke opinie heel anders dan in bijvoorbeeld het wielrennen.

Verder aardig bizar dat er zo veel oud profs direct heel hard roepen dat doping geen zin heeft in het voetbal. Werd volgens mij ook al bij die zaken van bv Stam en De Boer geroepen

gevegt

Well-known member
Derksen heeft al meerdere malen aangegeven dat er in de jaren zeventig veel doping werd gebruikt. Ook door Ajax.

Wat Onana betreft zou de theorie van snel afvallen met een plaspil wel eens kunnen kloppen. Dus niets maskeren, maar sneller op het goede gewicht komen. Iets wat trouwens heel slecht voor je nieren zou kunnen zijn.

Bovenaan