KNVB Beker 2020-2021

Abubakari

Well-known member
Ajax had dus wel twee keer rood moeten krijgen?
Had gekund.
En een strafschop, had gemoeten. 🙂

Maar ook vooral een zeer sterke eerste helft, PSV was niet goed, maar het werd ze ook echt moeilijk gemaakt door een uitstekend Ajax. Jammer dat die scherpte en concentratie na rust weg was.
Anyway, leuke beker pot doordat het na rust nog spannend werd. En PSV er uit knikkeren is natuurlijk altijd mooi.
 

Joost

Well-known member
Joost, hou eens op met dat provinciale gesnotter van je.
Ah we hebben geen argumenten meer dus we gooien het daarop.

Het is echt genant hoe Ajax met de zaak omgaat. Onana krijgt een straf die al veel lager is dan gebruikelijk voor het gebruik van dit middel. En dan nog staat de club krokodillentranen te janken dat het allemaal zo oneerlijk is. Het enige wat nu gedaan moet worden is je wonden likken en je status als club gebruiken om ook andere sporters alert te maken. Ervan uitgaande dat het inderdaad zonder opzet was dat Onana die pil nam.

Dat is ook zoals de reglementen van de FIFA, UEFA en KNVB het voorschrijven. De UEFA is nog strenger, tegen Lille zal Onana helemaal het stadion niet in mogen zelfs als toeschouwers toegestaan waren. Dat vind ik zelf ook wel erg overdreven.

Maar de manier waarop Ajax gisteren met de dopingzaak is omgegaan is echt beschamend. De combinatie van de shirtjes en het uitnodigen van de persoon zelf zijn totaal in tegenspraak met de manier waarop de club zou moeten handelen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Precies, het kwam vanuit de spelers die hun collega een hart onder de riem willen steken, nou nou wat beschamend zeg.
Mijn hemel Joost wat loopt je je druk te maken.
 

Joost

Well-known member
Iemand een hart onder de riem steken is beschamend? Dat vind ik dan weer beschamend...
In het hele plaatje wel ja. Als Ajax de straf had geaccepteerd en niet zo hoog van de toren had geblazen over hoe oneerlijk het allemaal is dan was het een heel ander verhaal geweest.
 

delmaestro

Well-known member
In beroep gaan tegen deze straf is natuurlijk raar. Gezien de feiten, hoe je die ook interpreteert, is de straf nog vrij genadig. Maar als de club, of de selectie, of weet ik veel wie, deze jongen die in zak en as zal zitten, probeert op te beuren door hem uit te nodigen/naar het stadion te lokken, en hem op deze manier te laten weten dat ze hem steunen in deze vervelende kwestie, dan is dat toch alleen maar mooi? Ik zie het dan ook helemaal los van de straf en het eventuele beroep. Onana krijgt een mentale oppepper van zijn teamgenoten cadeau. Ik vind dat iets moois...
 

ALenstra

Well-known member
Geen idee. Ik hoop niet dat hij een mes onder de riem heeft gestoken. Wat Onana betreft leek het me een spontane actie van de spelers. Dat Onana zelf op de tribune zat zal wel toegestaan zijn want anders zat hij er niet lijkt me.
 

Janssen

Well-known member
Joost heeft volledig gelijk natuurlijk. Een speler wordt betrapt op valsspelen, dan ga je je heel stil in een hoekje zitten schamen als damage control en dan ga je niet een soort Nouri de Tweede van Onana maken. Hij is geen slachtoffer, maak er dan ook niet eentje van.
 

Batigoal

Well-known member
Joost heeft volledig gelijk natuurlijk. Een speler wordt betrapt op valsspelen, dan ga je je heel stil in een hoekje zitten schamen als damage control en dan ga je niet een soort Nouri de Tweede van Onana maken. Hij is geen slachtoffer, maak er dan ook niet eentje van.

Dus iedereen die een keer een (vermeende) misstap heeft begaan met een verkeerd pilletje of voor mijn part alcohol zou je als directe omgeving gelijk als een baksteen moeten laten vallen?
 

Janssen

Well-known member
Het gaat om het totaal bezopen signaal dat je afgeeft als wat een professionele organisatie zou moeten zijn. Als een wielerploeg dit zou doen zijn de rapen gaar maar nu moeten we het normaal vinden. Zie je het voor je, Movistar met een hommage?
 

Batigoal

Well-known member
Het gaat om het totaal bezopen signaal dat je afgeeft als wat een professionele organisatie zou moeten zijn. Als een wielerploeg dit zou doen zijn de rapen gaar maar nu moeten we het normaal vinden. Zie je het voor je, Movistar met een hommage?

In het wielrennen zijn ze door het verleden hypergevoelig geworden m.b.t. dopinggebruik, dus dat is niet echt te vergelijken met het voetbal waar er maar weinig dopingverhalen zijn (al denk ik best dat er her en der wat geslikt wordt). Daarnaast is er voor zover naar buiten gekomen alleen een verboden middel bij Onana aangetroffen, maar geen prestatiebevorderende middelen. Daarvoor moet hij terecht op de blaren zitten, maar dat is wat anders dan dat het een keiharde dopingzondaar is.
 

Janssen

Well-known member
Het gaat toch om de spelers die dit doen? Dit kan toch los gezien worden van de organisatie?

En nee, ze stonden daar in shirtjes van Adidas met hoofdsponsor Ziggo erop dus dit is minimaal met ondersteuning van / in overleg met de rest van het bedrijf.
 

U.G.

Well-known member
Een mooi dilemma dit. Ik begrijp die gasten wel als vriendengroep zijnde. Maar het is misschien beter dat je dit in het hypocriet wereldje dat topsport is niet doet inderdaad.

Drugs are baddd.
 
Bovenaan