KNVB Beker 2020-2021

Sensini

Active member
Verschillende websites melden dat Best Vooruit mag deelnemen aan de KNVB Beker vanuit Zuid1 en dat zou dan in plaats van Nemelaer zijn. Ik begrijp niet waarom dat zo is. Kunnen anderen misschien nog eens narekenen welke vier teams vanuit Zuid1 mogen deelnemen?

Het klopt gewoon dat Best Vooruit in de KNVB Beker zit:

Code:
Zuid I                       
 1 Sliedrecht          12  19-1
 2 Achilles Veen       12  19-2
 3 Cluzona             12  17-3
 4 Best Vooruit        10  10-2
 5 Halsteren           10  11-4
 6 Nemelaer            10  14-8
 7 Tricht              10  7-2

2e ronde: Trinitas Oisterwijk - Nemelaer 2-2
3e ronde: Rijen - Nemelaer 1-2
4e ronde: Nemelaer - Unitas '59 7-3
5e ronde: Nemelaer - Brabantia 3-2

2e ronde: Best Vooruit - OJC Rosmalen 2-0
3e ronde: Nieuwkuijk - Best Vooruit 0-2
4e ronde: Best Vooruit - Zwaluw VFC 5-1
5e ronde: Best Vooruit - Bladella 1-1


Wat ik dan weer niet begrijp is dat ik berichten heb gezien dat in West II voor de vierde plaats is geloot tussen SVC'08 en RKAVV, maar volgens mij had Aarlanderveen toch ook meegenomen moeten worden in die loting? (Alledrie 2-1 winst in de 3e ronde).
 

Unregistere

Well-known member
Misschien is het juist wel leuk om eens tegen andere ploegen te spelen dan normaal?

En financieel is het ook best interessant, zelfs al blijft het bij de voorronde alleen. Haal je het hoofdtoernooi, dan wrijft vrijwel iedere penningmeester van een amateurclub zich lachend in de handen. Ga je daarna nog stunten, dan lopen ze de polonaise.
 

JMD

Well-known member
En financieel is het ook best interessant, zelfs al blijft het bij de voorronde alleen. Haal je het hoofdtoernooi, dan wrijft vrijwel iedere penningmeester van een amateurclub zich lachend in de handen. Ga je daarna nog stunten, dan lopen ze de polonaise.
Precies.
 

Abubakari

Well-known member
Bij VVG, wat zich als derde klasser plaatste, hebben ze er twee mooie dagjes uit van gemaakt met de hele club. Eerste ronde overleefd uit tegen eerste klasser Velsen daarna als ik mij niet vergis van OJC verloren. Maar ze kijken er met veel plezier op terug en niet met een zure kop van God wat een eind en dan ook nog doordeweeks etc.
 

Forza AZ

Well-known member
Blijft staan, dat de kans om als hoofdklasser of eerste klasser de voorronden te overleven klein is, dat er een reële kans is dat je een verre uitwedstrijd loot ( ook nog doordeweeks ? ) en dat je in dat stadium van de beker een leuk financieel voordeel hebt ook klein is.
De 1e voorronde is in een weekend. De 2e voorronde is wel midweeks.
 

JMD

Well-known member
Bij VVG, wat zich als derde klasser plaatste, hebben ze er twee mooie dagjes uit van gemaakt met de hele club. Eerste ronde overleefd uit tegen eerste klasser Velsen daarna als ik mij niet vergis van OJC verloren. Maar ze kijken er met veel plezier op terug en niet met een zure kop van God wat een eind en dan ook nog doordeweeks etc.
Jeetje. Kan dat ook? Dus dat je als bekrompen amateurvoetbalclub dan niet denkt van 'poe hee misschien moeten we wel helemaal naar de andere kant van het land om een potje te spelen tegen clubs die ik niet ken' maar dat je denkt: 'leuk, we hebben hier voor geknokt en dit is onze prijs. We komen andere clubs en andere mensen tegen die misschien anders over bepaalde dingen denken'. Dat is een vernieuwend idee... ;)
 

JMD

Well-known member
Ze hebben ook wel eens een 'Noord' en 'Zuid' groep gehad (jaar of 20 terug ofzo) in de voorrondes als ik me goed herinner. Daar kwam toen ook kritiek op.

Hoe je het ook doet, er zullen altijd criticasters zijn.
 

Fregge

Well-known member
Wat voor kritiek dan? Ver reizen? Is een bijkomstigheid. Dat het in competities gebeurd is wel raar als het dichterbij kan.
 

JMD

Well-known member
Wat is het bezwaar tegen een paar uur in de bus zitten.
Ik kan het me nog wel voorstellen als het midweeks is. Als jij als amateurploeg uit Grunn om 19.45 in Heerlen moet spelen op een doordeweekse avond is dat knap klote ja. Daarom is het ook jammer dat de 2e voorronde altijd midweeks is. En wat mij betreft mag voortaan de 1e ronde ook in het weekend en spelen we maar een extra competitieronde midweeks.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Bij VVG, wat zich als derde klasser plaatste, hebben ze er twee mooie dagjes uit van gemaakt met de hele club. Eerste ronde overleefd uit tegen eerste klasser Velsen daarna als ik mij niet vergis van OJC verloren. Maar ze kijken er met veel plezier op terug en niet met een zure kop van God wat een eind en dan ook nog doordeweeks etc.
Bij Susteren en Wittenhorst herinner ik me ook mooie verhalen toen zij in de eerste ronde terechtkwamen.

Sterker nog, een collega moest met zijn derde klasser team op bezoek in Helmond in een gevorderd stadium van de Districtsbeker. Dat is dik een uur naar het noorden met de bus. Vooraf was de animo niet groot maar ze hebben een geweldige trip er van gemaakt, ondanks dat het sportief totaal kansloos was.
 

Unregistere

Well-known member
Het is ook gewoon hartstikke leuk. Dat reizen is onderdeel van de charme van bekervoetbal, daar moet je niet te moeilijk over doen. Voor de districtsbeker is het wellicht een ander verhaal, maar voor de KNVB Beker in mijn ogen niet. En ja, het kan soms verkeerd aflopen. Wij zijn ook wel eens uitgeschakeld in een speciaal ingelaste voorronde van de voorronde, doordeweeks bij Be Quick 1887. Balen, maar daardoor is het niet ineens kommer en kwel.

Sowieso is het toch best lekker voor de meeste clubs om een paar duizend euro te ontvangen zonder dat je er al iets voor hebt hoeven te doen? Doorgaans zijn dat geen bedragen die je op een willekeurige zaterdag of zondag even ophaalt.
 

de waan

Well-known member
Ik vind ook dat de beker gewoon lekker midweeks moet. Zeker voor amateurclubs heeft het toch een beetje de allure van Europees voetbal en dat hoort doordeweeks.

En dat de spelers er misschien een (halve) snipperdag voor moeten opnemen maakt het ook weer wat extra speciaal.
 

Abubakari

Well-known member
Wij zijn ook wel eens uitgeschakeld in een speciaal ingelaste voorronde van de voorronde, doordeweeks bij Be Quick 1887.
Haha, dat is wel een blamage zeg. Hier in Noord wint iedere derde klasser in de beker met twee vingers in de neus van Be Quick 1887.
 

de waan

Well-known member
Een week later wonnen wij ook gewoon van Be Quick. Met twee vingers in de neus door een doelpunt in de 120e minuut.
 

Fregge

Well-known member
En dat de spelers er misschien een (halve) snipperdag voor moeten opnemen maakt het ook weer wat extra speciaal.
Voor supporters dan een hele. Van te voren zuipen in de binnenstad! Ook al is het maar een derdeklasser uit een boerendorp.
 

de waan

Well-known member
Heerlijk toch.

Ik hoop dat FC Afkicken weer zo'n uren en uren durend schakelprogramma maakt.
 
Bovenaan