JMD
Well-known member
O ja, tuurlijk2e voorronde zijn 14 clubs uit de Tweede Divisie, want de belofte-teams doen niet mee.
O ja, tuurlijk2e voorronde zijn 14 clubs uit de Tweede Divisie, want de belofte-teams doen niet mee.
Verschillende websites melden dat Best Vooruit mag deelnemen aan de KNVB Beker vanuit Zuid1 en dat zou dan in plaats van Nemelaer zijn. Ik begrijp niet waarom dat zo is. Kunnen anderen misschien nog eens narekenen welke vier teams vanuit Zuid1 mogen deelnemen?
Zuid I
1 Sliedrecht 12 19-1
2 Achilles Veen 12 19-2
3 Cluzona 12 17-3
4 Best Vooruit 10 10-2
5 Halsteren 10 11-4
6 Nemelaer 10 14-8
7 Tricht 10 7-2
Misschien is het juist wel leuk om eens tegen andere ploegen te spelen dan normaal?
Precies.En financieel is het ook best interessant, zelfs al blijft het bij de voorronde alleen. Haal je het hoofdtoernooi, dan wrijft vrijwel iedere penningmeester van een amateurclub zich lachend in de handen. Ga je daarna nog stunten, dan lopen ze de polonaise.
De 1e voorronde is in een weekend. De 2e voorronde is wel midweeks.Blijft staan, dat de kans om als hoofdklasser of eerste klasser de voorronden te overleven klein is, dat er een reële kans is dat je een verre uitwedstrijd loot ( ook nog doordeweeks ? ) en dat je in dat stadium van de beker een leuk financieel voordeel hebt ook klein is.
Jeetje. Kan dat ook? Dus dat je als bekrompen amateurvoetbalclub dan niet denkt van 'poe hee misschien moeten we wel helemaal naar de andere kant van het land om een potje te spelen tegen clubs die ik niet ken' maar dat je denkt: 'leuk, we hebben hier voor geknokt en dit is onze prijs. We komen andere clubs en andere mensen tegen die misschien anders over bepaalde dingen denken'. Dat is een vernieuwend idee...Bij VVG, wat zich als derde klasser plaatste, hebben ze er twee mooie dagjes uit van gemaakt met de hele club. Eerste ronde overleefd uit tegen eerste klasser Velsen daarna als ik mij niet vergis van OJC verloren. Maar ze kijken er met veel plezier op terug en niet met een zure kop van God wat een eind en dan ook nog doordeweeks etc.
Ik kan het me nog wel voorstellen als het midweeks is. Als jij als amateurploeg uit Grunn om 19.45 in Heerlen moet spelen op een doordeweekse avond is dat knap klote ja. Daarom is het ook jammer dat de 2e voorronde altijd midweeks is. En wat mij betreft mag voortaan de 1e ronde ook in het weekend en spelen we maar een extra competitieronde midweeks.Wat is het bezwaar tegen een paar uur in de bus zitten.
Bij Susteren en Wittenhorst herinner ik me ook mooie verhalen toen zij in de eerste ronde terechtkwamen.Bij VVG, wat zich als derde klasser plaatste, hebben ze er twee mooie dagjes uit van gemaakt met de hele club. Eerste ronde overleefd uit tegen eerste klasser Velsen daarna als ik mij niet vergis van OJC verloren. Maar ze kijken er met veel plezier op terug en niet met een zure kop van God wat een eind en dan ook nog doordeweeks etc.
Haha, dat is wel een blamage zeg. Hier in Noord wint iedere derde klasser in de beker met twee vingers in de neus van Be Quick 1887.Wij zijn ook wel eens uitgeschakeld in een speciaal ingelaste voorronde van de voorronde, doordeweeks bij Be Quick 1887.
Voor supporters dan een hele. Van te voren zuipen in de binnenstad! Ook al is het maar een derdeklasser uit een boerendorp.En dat de spelers er misschien een (halve) snipperdag voor moeten opnemen maakt het ook weer wat extra speciaal.