KNVB-beker 2019/20

Unregistere

Well-known member
Klopt, valt me ook op. Maar ik nam het schema over van Forza AZ op pagina 1. Blijkbaar dus toch een 4e club (Kon. HFC?) uit de 2e divisie direct naar ronde 1. Maar dat spreekt de mail van de KNVB dan later weer tegen (die hebben het over 3 periodekampioenen), dus heeft de KNVB maar 15 tweededivisionisten. Huh? Er zijn toch 16 tweededivisionisten (Jongploegen even niet meegeteld).

En verder negeert de KNVB volledig hoe ze e.e.a. gaan doen met de byes, maar we weten iig nu wel dat alle 56 ploegen aan Q1 meedoen.

Nee, negeren ze niet. Zie mijn latere toevoeging uit de bijlage. Daarin staat alles wel vrij duidelijk vermeld volgens mij.
 

Forza AZ

Well-known member
-Er zijn dus 40 clubs in de 2e voorronde (12 Tweede Divisie + 28 winnaars 1e voorronde).
-In de 1e ronde is plek voor 59-64 clubs, afhankelijk van hoeveel clubs zich plaatsen voor de groepsfase CL/EL.
-38 clubs zijn direct geplaatst voor de 1e ronde of 2e ronde (18 Eredivisie, 16 Eerste Divisie + 4 Tweede Divisie).
-Dan blijven er dus 21-26 plekken over voor winnaars van de 2e voorronde. Daarin zullen dan dus 2-12 clubs vrijgeloot worden.

En blijkbaar wordt er dus op 31 augustus geloot voor zowel de 2e voorronde als de 1e ronde.
 

JMD

Well-known member
Blijkbaar wordt de periodetitel van kampioen AFC dus doorgeschoven naar Kon. HFC. Dat was uit de reglementen niet 100% duidelijk.

Het vreemde is dat in het eerste deel van de mail van Unregistere de KNVB het heeft over 3 instromers en later over 3 + 1.
 

JMD

Well-known member
-Er zijn dus 40 clubs in de 2e voorronde (12 Tweede Divisie + 28 winnaars 1e voorronde).
-In de 1e ronde is plek voor 59-64 clubs, afhankelijk van hoeveel clubs zich plaatsen voor de groepsfase CL/EL.
-38 clubs zijn direct geplaatst voor de 1e ronde of 2e ronde (18 Eredivisie, 16 Eerste Divisie + 4 Tweede Divisie).
-Dan blijven er dus 21-26 plekken over voor winnaars van de 2e voorronde. Daarin zullen dan dus 2-12 clubs vrijgeloot worden.

En blijkbaar wordt er dus op 31 augustus geloot voor zowel de 2e voorronde als de 1e ronde.

En verder, want ze willen een tennisschema gaan gebruiken, gaf de KNVB aan. Of is dat pas vanaf de 1/8e finales ofzo?

Verder: dank voor het overzicht. Is veel duidelijker dan die hele ambtelijke taal vanuit het reglement, ik begon er wel aan maar liep vast... :p

En de verliezers uit Q1 zijn dus helemaal klaar.
 

Forza AZ

Well-known member
En verder, want ze willen een tennisschema gaan gebruiken, gaf de KNVB aan. Of is dat pas vanaf de 1/8e finales ofzo?

Verder: dank voor het overzicht. Is veel duidelijker dan die hele ambtelijke taal vanuit het reglement, ik begon er wel aan maar liep vast... :p

En de verliezers uit Q1 zijn dus helemaal klaar.

Doorloten zou alleen vanaf de 1/8e finales zijn, omdat de rondes dan zo dicht op elkaar volgen.

En uiteraard zijn de verliezers van Q1 klaar, want er worden nooit verliezers alsnog weer opgevist.
 

Unregistere

Well-known member
Nog twee dagen en de ballen gaan rollen in Utrecht. Dat betekent dat de clubs van Waan, Groene Scout, Fregge, steefievdbtje en Kralinger weten wie zij treffen. Zoveel mogelijk zaterdag versus zondag, volgens de bond.

Hebben jullie al een droomtegenstander voor de eerste voorronde, mannen?
 

Unregistere

Well-known member
Klinkt als een fantastisch affiche inderdaad.

Sliedrecht uit zou ook wel leuk zijn. En dan een beetje laat spelen op de zaterdag, kan ik mooi even komen kijken. ;)
 

JMD

Well-known member
Weet iemand hoe laat de loting is zaterdag a.s.? En of die ergens wordt uitgezonden?
 

Unregistere

Well-known member
11.00 uur beginnen ze. Misschien dat het weer te zien is via het YouTube kanaal van de KNVB. En anders ff naar Utrecht rijden.
 

de waan

Well-known member
O ja, jullie doen natuurlijk nog niet mee in het eerste rondje dit keer. Scheelt wel weer tien potenti?le zware tegenstanders voor ons.
 

Unregistere

Well-known member
Klopt, is wel even wennen hoor. Onze teammanager was ook al verbaasd dat ik had aangegeven dat er wat mij betreft dit jaar wel een keer iemand anders de loting mocht bezoeken, haha. Maar in deze ronde dus nog geen herhaling van ASWH - HSC '21. Misschien in de tweede voorronde?

Sjaak Swart verricht de loting, dus de Ajax amateurs zullen wel een makkie krijgen.
 

erka

Well-known member
11.00 uur beginnen ze. Misschien dat het weer te zien is via het YouTube kanaal van de KNVB. En anders ff naar Utrecht rijden.

Hopelijk weer heerlijk amateuristisch opgezet en dat bedoel ik dit keer niet negatief ofzo. Meer improvisatieschermpje, tafeltje, geen gelikte camera maar gewoon net te laag of te hoog.
 
Bovenaan