KNVB beker 2018/19

de waan

Well-known member
Vind ik niet. Bekervoetbal hoort doordeweeks, dat is wat mij betreft veel leuker voor de beleving.

Voor amateurclubs is bekervoetbal toch een beetje wat Europees voetbal is voor profclubs. Dat past inderdaad prima bij de midweek, dus lekker houden zo.

Alleen moeten ze eens stoppen met steeds hogere eisen te stellen aan de veldverlichting enkel en alleen voor een samenvatting van 23 seconden op Fox.

Wellicht tot de 7e dan. Zou leuk zijn.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Vind ik niet. Bekervoetbal hoort doordeweeks, dat is wat mij betreft veel leuker voor de beleving.

Inmiddels ben ik Engeland & Schotland gewend waar bekervoetbal (in de FA Cup dan) altijd in het weekend is, maar dat vind ik echt veel prettiger. Het is ook veel beter voor het aantal toeschouwers.
 

de waan

Well-known member
Ik denk niet dat dat voor Nederland ook opgaat. Zeker voor wat betreft de thuiswedstrijden van amateurclubs niet.
 

Abubakari

Well-known member
Het zou wel helpen als ze rondes in februari en begin maart met midweekse avondwedstrijden in bittere kou voor 7 toeschouwers skippen en verplaatsen naar wat verder in het seizoen.
 

de waan

Well-known member
O, ja. Ik zat te denken aan de ronde met o.a. AZ-FC Twente, toen vroor het ook ongeveer 20 graden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ook een aantal doordeweekse competitie rondes in de koudste weken van het jaar. Die heb ik afgelopen seizoen overgeslagen en dat beviel eigenlijk wel.
 

Forza AZ

Well-known member
Ook een aantal doordeweekse competitie rondes in de koudste weken van het jaar. Die heb ik afgelopen seizoen overgeslagen en dat beviel eigenlijk wel.

In samenspraak met fan-organisaties zijn beide midweekse rondes in de Eredivisie daarom komend seizoen in april gepland.

Aan de bekerrondes in januari en februari kun je weinig doen, en meestal valt de temperatuur ook wel mee. De halve finales van afgelopen seizoen was een uitzondering en die hadden ze inderdaad best 1 of 2 weken mogen opschuiven naar een midweek met CL-voetbal als noodgeval. Ik had nog geluk dat ik tijdens AZ-Twente niet op de wind stond, zodat het nog redelijk meeviel met de kou.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mag je zeggen. Het AFAS stadion is natuurlijk sowieso overgeleverd aan dd weergoden. Ik heb Feyenoord - Willem II lekker thuis gekeken. Viel mij oo hoeveel mensen nog zijn gegaan.
 
Bovenaan