Ach, uiteindelijk kunnen wij trots zijn. Wat een geweldige prestatie hebben wij geleverd. Als wij zo doorgaan kan er best eind van het seizoen nog een groot feest komen.
Daar gaat het mij dan weer niet om. Ik vind gewoon niet dat die aan een bijzonder goed seizoen bezig zijn of voor langere tijd iets bijzonders hebben gedaan op basis waarvan ze Europees voetbal zouden verdienen af te dwingen. Van een FC Utrecht of SC Heerenveen heb ik wat dat betreft veel meer gezien dan die clubs die af en toe eens wedstrijdje winnen.Ja joh, dat zou niet goed zijn voor het Nederlands voetbal.
Geldt eigenlijk net zo goed voor Vitesse, Heerenveen en Utrecht. Die zullen niet (veel) verder komen dan Willem II, Groningen of Heracles.Allemaal clubs die wat mij betreft Europa niet in hoeven op basis wat ik dit seizoen van ze gezien heb.
Dat lijkt me inderdaad de beste kans om alle 5 clubs in de groepsfase te krijgen.Vitesse direct Europa in en AZ via play offs en voorrondes. Zou meest ideaal zijn mijn inziens.
Het gaat mij niet om hoe ver ze in Europa gaan komen. Het gaat mij er om dat het behalen van Europees voetbal toch een prijs is. Als ik dan kijk naar het seizoen van Heracles, Willem II of FC Groningen vind ik niet dat ze op zo'n prijs aanspraak mogen maken omdat ze toevallig op plek 9 komen bovendrijven. Dan liever Utrecht, Vitesse of Heerenveen. Die staan al een tijdlang in het linkerrijtje. Behalen hun overwinningen op basis van een visie, in plaats van wat toevalstreffers.Geldt eigenlijk net zo goed voor Vitesse, Heerenveen en Utrecht. Die zullen niet (veel) verder komen dan Willem II, Groningen of Heracles.
AZ is qua niveau hetzelfde als Vitesse, Heerenveen en Utrecht, maar heeft in de voorrondes en groepsfase het voordeel van een hogere status bij de lotingen. Wat het toch een stuk makkelijker maakt verder te komen.
Die hebben er wat mij betreft ook meer rechts op ja. Voor Willem II, Groningen en Heracles is deelname aan de play-offs eigenlijk al een prijs dit seizoen.Het gaat mij niet om hoe ver ze in Europa gaan komen. Het gaat mij er om dat het behalen van Europees voetbal toch een prijs is. Als ik dan kijk naar het seizoen van Heracles, Willem II of FC Groningen vind ik niet dat ze op zo'n prijs aanspraak mogen maken omdat ze toevallig op plek 9 komen bovendrijven. Dan liever Utrecht, Vitesse of Heerenveen. Die staan al een tijdlang in het linkerrijtje. Behalen hun overwinningen op basis van een visie, in plaats van wat toevalstreffers.