Ik ga voor ASWH thuis. :duim:
Lijkt mij een leuke! :duim:
Ook leuk lijkt mij een thuiswedstrijd tegen een club uit de traditionele top 3 of: FC Dordrecht, SC Heerenveen, FC Den Bosch, Sparta, Excelsior, Achilles '29 of Fortuna Sittard.
Niet leuk: een club uit de derde divisie zaterdag, Kozakken Boys, Dongen of Barendrecht.
De wedstrijd verliep gisteren eigenlijk prima voor ons. Spel was zeker niet zo sprankelend als met name na rust tegen IJsselmeervogels, maar eigenlijk zijn we geen moment in de problemen gekomen. De trainer had goed ingeschat waar de zwakke punten van RVVH lagen en daar hebben we ook van geprofiteerd. Twee goals van Robbert Olijfveld, ??n voor en ??n na rust. De eerste was een strafschop, na een overtreding die op hem werd gemaakt. Na de 0-2 speelde ASWH het zakelijk uit. De Ridderkerkers probeerden het nog wel, maar onze keeper Marvin Nootenboom heeft eigenlijk geen serieuze redding hoeven te verrichten. Eigenlijk was er maar ??n echte mogelijkheid op de aansluitingstreffer, een voorzet voorlangs die daarna werd ingeschoten, maar geblokt door een verdediger van ons. In de slotfase hadden we in de omschakeling denk ik nog wel ??n keer moeten scoren, maar ach. Was al blij dat we onze 'angstgegner' van de laatste jaren op deze wijze relatief eenvoudig klopten.
RVVH heeft best een fris team, maar ze missen duidelijk ervaring en offensief hield het allemaal ook wel zo'n beetje op rond de zestien meter. Opvallend aanwezige was Jessie Proost. Prima voetballer, maar wel echt heel klein.
Hier staan de goals nog, voor de liefhebber:
http://www.rijnmond.nl/nieuws/145549/Omstreden-Olijfveld-helpt-ASWH-langs-RVVH . De kleine Proost loopt daar ook nog in beeld, net na de 2-0. Nummer 18 van RVVH.
Verder natuurlijk felicitaties aan Waan en Groene met de zege van HSC '21! En zonde voor vv Groningen van Abu, stuntje was leuk geweest. OJC goed bij de les dus. Begreep van een OJC'er dat de derde helft erg gezellig is geweest.
Voorts opvallend:
* het speelse gemak waarmee Kozakken Boys AFC afdroogde: 1-5, na een 1-4 ruststand
* FC Rijnvogels dat in twaalf minuten 2-0 achterstaat bij AFC '34, maar toch met 2-6 wint
* Scheveningen dat GVVV een pak slaag geeft
* Maikey Parami die weer scoort voor VVSB
* Achilles Veen dat knap wint bij HBS, na een achterstand werd het toch 2-3