KNVB Beker 2016/17

De Groene Scout

Well-known member
HSC'21 heeft het lastig. Kijk ook op van de gewijzigde opstelling en het feit dat deze wedstrijd te veel als 'oefenduel' voor de bankzitters wordt gezien. Dat kan wel als het met de eerste keus lekker loopt, maar de basis heeft nog geen ingespeelde indruk achter gelaten op mij. Waarom dan zoveel mutaties en niet alleen de minder schakels vervangen?
O ja, nog wel 1-2 voor met nog 5 minuten op de klok

Andere uitslag:
Quick'20 - JVC Cuijk 1-3

edit: HSC inmiddels op 1-3. :duim:
 

De Groene Scout

Well-known member
OJC Rosmalen gooit roet in het eten bij Abu (vv Groningen). Het werd 5-1.
Jodan Boys - SVZW is 3-0 gebleven.
Unregistere komt ook met ASWH in de koker; ze wonnen knap met 0-2 bij RVVH
 

de waan

Well-known member
HSC'21 heeft het lastig. Kijk ook op van de gewijzigde opstelling en het feit dat deze wedstrijd te veel als 'oefenduel' voor de bankzitters wordt gezien. Dat kan wel als het met de eerste keus lekker loopt, maar de basis heeft nog geen ingespeelde indruk achter gelaten op mij. Waarom dan zoveel mutaties en niet alleen de minder schakels vervangen?

Ik vind het logisch. Heel veel wedstrijden in een kort tijdsbestek deze maanden en je hebt een brede selectie met spelers die je probleemloos in kunt zetten. Prima om met veel verse krachten te spelen.

Afgaande op de berichten kan Eddy langzamerhand toch niet meer om Joost Screever heen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik vind het logisch. Heel veel wedstrijden in een kort tijdsbestek deze maanden en je hebt een brede selectie met spelers die je probleemloos in kunt zetten. Prima om met veel verse krachten te spelen.

Afgaande op de berichten kan Eddy langzamerhand toch niet meer om Joost Screever heen.

Sta er iets anders in, ben van mening dat de groep waar je het mee denkt te doen in de competitie ook grotendeels in tact moet blijven als het nog niet lekker loopt. Slechts een enkeling die je overweegt te vervangen zou je in zo'n duel kunnen vervangen.
Voor wat betreft Screever heb je gelijk; die moet erin. Maar ja durft Eddy Garritsen dan de band af te nemen en op de bank te zetten?
 

Unregistere

Well-known member
Ik ga voor ASWH thuis. :duim:

Lijkt mij een leuke! :duim:

Ook leuk lijkt mij een thuiswedstrijd tegen een club uit de traditionele top 3 of: FC Dordrecht, SC Heerenveen, FC Den Bosch, Sparta, Excelsior, Achilles '29 of Fortuna Sittard.

Niet leuk: een club uit de derde divisie zaterdag, Kozakken Boys, Dongen of Barendrecht.

De wedstrijd verliep gisteren eigenlijk prima voor ons. Spel was zeker niet zo sprankelend als met name na rust tegen IJsselmeervogels, maar eigenlijk zijn we geen moment in de problemen gekomen. De trainer had goed ingeschat waar de zwakke punten van RVVH lagen en daar hebben we ook van geprofiteerd. Twee goals van Robbert Olijfveld, ??n voor en ??n na rust. De eerste was een strafschop, na een overtreding die op hem werd gemaakt. Na de 0-2 speelde ASWH het zakelijk uit. De Ridderkerkers probeerden het nog wel, maar onze keeper Marvin Nootenboom heeft eigenlijk geen serieuze redding hoeven te verrichten. Eigenlijk was er maar ??n echte mogelijkheid op de aansluitingstreffer, een voorzet voorlangs die daarna werd ingeschoten, maar geblokt door een verdediger van ons. In de slotfase hadden we in de omschakeling denk ik nog wel ??n keer moeten scoren, maar ach. Was al blij dat we onze 'angstgegner' van de laatste jaren op deze wijze relatief eenvoudig klopten.

RVVH heeft best een fris team, maar ze missen duidelijk ervaring en offensief hield het allemaal ook wel zo'n beetje op rond de zestien meter. Opvallend aanwezige was Jessie Proost. Prima voetballer, maar wel echt heel klein.

Hier staan de goals nog, voor de liefhebber: http://www.rijnmond.nl/nieuws/145549/Omstreden-Olijfveld-helpt-ASWH-langs-RVVH . De kleine Proost loopt daar ook nog in beeld, net na de 2-0. Nummer 18 van RVVH.

Verder natuurlijk felicitaties aan Waan en Groene met de zege van HSC '21! En zonde voor vv Groningen van Abu, stuntje was leuk geweest. OJC goed bij de les dus. Begreep van een OJC'er dat de derde helft erg gezellig is geweest.

Voorts opvallend:

* het speelse gemak waarmee Kozakken Boys AFC afdroogde: 1-5, na een 1-4 ruststand
* FC Rijnvogels dat in twaalf minuten 2-0 achterstaat bij AFC '34, maar toch met 2-6 wint
* Scheveningen dat GVVV een pak slaag geeft
* Maikey Parami die weer scoort voor VVSB
* Achilles Veen dat knap wint bij HBS, na een achterstand werd het toch 2-3
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Gefeliciteerd Unregistere! Ik ben niet geweest gisteravond, maar ik begrijp dat ASWH verdiend won.
 

de waan

Well-known member
* Achilles Veen dat knap wint bij HBS, na een achterstand werd het toch 2-3

De HBS-twitteraar was weer in vorm. Ik kreeg de indruk dat de nederlaag niet nodig was geweest.

Goede vraag ook van de FC Cupkoorts-verslaggever aan Rowin van Zaanen of hij in het bekertoernooi een mooie gelegenheid zag om zich in de kijker te spelen. Was trouwens wel top gedaan, heb van begin tot eind zitten kijken. :duim:
 

Unregistere

Well-known member
Gefeliciteerd Unregistere! Ik ben niet geweest gisteravond, maar ik begrijp dat ASWH verdiend won.

Dank je. Dat klopt ook wel, RVVH was aanvallend onmachtig. Zie ook het korte verslagje enkele posts eerder. De opkomst viel me overigens wat tegen, maar dat zal ook met de temperatuur te maken hebben gehad. Er waren ook minder Ambachters dan verwacht.

De HBS-twitteraar was weer in vorm. Ik kreeg de indruk dat de nederlaag niet nodig was geweest.

Goede vraag ook van de FC Cupkoorts-verslaggever aan Rowin van Zaanen of hij in het bekertoernooi een mooie gelegenheid zag om zich in de kijker te spelen. Was trouwens wel top gedaan, heb van begin tot eind zitten kijken. :duim:

Haha, hij kende Van Zaanen dus niet of ging hij er van uit dat die een rentree als prof wilde maken?

Heb zelf niks van FC Cupkoorts kunnen zien, maar wel de moeite waard dus? Er was ook iemand in Ridderkerk als het goed is, maar is daar nog iets van uitgezonden?

Vanmiddag eens zoeken of het niet terug te zien is via internet.
 

Unnekuukse

Active member
In Cuijk zijn ze het er over eens: slecht gespeeld gisteravond en h??l gelukkig gewonnen. Quick 20 was de betere ploeg en had de beste kansen.
Maar ja, aan het einde worden nu eenmaal alleen echte prijzen uitgedeeld en geen schoonheidsprijzen...:duim:
 

de waan

Well-known member
Haha, hij kende Van Zaanen dus niet of ging hij er van uit dat die een rentree als prof wilde maken?

Heb zelf niks van FC Cupkoorts kunnen zien, maar wel de moeite waard dus? Er was ook iemand in Ridderkerk als het goed is, maar is daar nog iets van uitgezonden?

Vanmiddag eens zoeken of het niet terug te zien is via internet.

Geen idee of ie niet wist wie hij voor zich had, maar het was wel grappig. Dat vonden ze in de studio ook trouwens.

Er waren ook flitsen vanuit Ridderkerk. Volgens mij de penalty zelfs in beeld.

Het zou terug te kijken moeten zijn, ware het niet dat: "Deze video bevat inhoud van Eredivisie CV, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd voor je land."

Zucht...
 
Bovenaan