KNVB Beker 2016/17

Jef400

Well-known member
OJC Rosmalen - Oranje Nassau Groningen (3-0) was nou geen pot om lang te herinneren. Duellerend voetbal voerde de boventoon in de eerste helft. De circa 250 aanwezige toeschouwers werden nou niet bepaald verwend op de Groote Wielen. Symbolisch was dan ook dat de 1-0 viel in de 44e minuut door middel van een eigen doelpunt van nummer 13 van Oranje Nassau. De tweede helft was duidelijk in het voordeel van OJC wat ondanks een gemiste penalty net na rust gemakkelijk naar 3-0 kon counteren. Ik ben iets eerder weggegaan om de trein naar huis te halen eerlijk gezegd. Behalve vriendelijke mensen was het allemaal niet zo veel op de Groote Wielen.
 

SanMark.

Well-known member
Met gratis entree nota bene. Ze gokken bij RVVH dus vermoedelijk op veel neutrale toeschouwers en een flinke omzet in de kantine.

Bekervoetbal is vaak zonder entree omdat ze de opbrengsten moeten delen. Komt de thuis club liever met een (duurdere) verloting waar ze de gehele opbrengst van mogen houden.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Bekervoetbal is vaak zonder entree omdat ze de opbrengsten moeten delen. Komt de thuis club liever met een (duurdere) verloting waar ze de gehele opbrengst van mogen houden.

Mag de thuisclub eigenlijk gewoon elke prijs vragen die ze willen? Zo kan je bewust je tegenstander benadelen lijkt mij.
 

Unregistere

Well-known member
Bekervoetbal is vaak zonder entree omdat ze de opbrengsten moeten delen. Komt de thuis club liever met een (duurdere) verloting waar ze de gehele opbrengst van mogen houden.

Dat is pas vanaf de derde ronde, dus in dit geval gaat dat niet op.

Mag de thuisclub eigenlijk gewoon elke prijs vragen die ze willen? Zo kan je bewust je tegenstander benadelen lijkt mij.

In eerste instantie wel, daarna niet meer. Uit het reglement:

Tot en met de 2e ronde is de thuisspelende club vrij in het bepalen van entreeprijzen.

Voor de achtste finales en kwartfinales zijn alle deelnemers gehouden entreeprijzen voor de losse kaartverkoop te hanteren van minimaal 25% van de prijzen die gehanteerd worden bij de losse kaartverkoop tijdens reguliere competitiewedstrijden van het betreffende vak.

Voor de halve finales zijn alle deelnemers gehouden entreeprijzen voor de losse kaartverkoop te hanteren van minimaal 50% van de prijzen die gehanteerd worden bij de losse kaartverkoop tijdens reguliere competitiewedstrijden van het betreffende vak.

Voor de supporters van de uitspelende club wordt de entreeprijs tot en met de achtste finales gefixeerd op 5 euro per ticket.

Voor de kwartfinales en halve finales wordt de entreeprijs gefixeerd op 10 euro per ticket.

De entreeprijs voor supporters van de uitspelende club mag echter nooit hoger zijn dan de prijs voor een ticket van een vergelijkbaar vak voor het thuispubliek.

Daarnaast kan de uitspelende club bij de verkoop aan zijn supporters maximaal de organisatiekosten doorberekenen.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Bedankt. Maar met die derby ben ik eigenlijk helemaal niet zo blij. Voor ons denk ik de lastigste tegenstander die we konden treffen. Groningen is veel verder reizen, maar ik denk dat ik dat toch liever had gehad... Maar goed, dat zien we volgende week dan wel weer.

bqandy en ik hadden het er gister nog over dat jij (en ASWH) wel blij zou zijn dat je twee reizen naar Groningen in 3 dagen bespaard bleef, maar je had je dus al verheugd op een lang weekend in het Parijs van het Noorden.
 

Unregistere

Well-known member
bqandy en ik hadden het er gister nog over dat jij (en ASWH) wel blij zou zijn dat je twee reizen naar Groningen in 3 dagen bespaard bleef, maar je had je dus al verheugd op een lang weekend in het Parijs van het Noorden.

Haha, nou, lang weekend was het niet geworden, maar die reis had ik niet zo erg gevonden hoor. Ik had het ook wel leuk gevonden om weer eens bij Be Quick te komen, in mijn herinnering was dat een erg leuk terrein. Misschien zelfs nog kans op een kleine meeting met bqandy. Maar ja, het wordt dus toch weer RVVH... En de enige die het leuk vindt is Batigoal volgens mij. :p
 

de waan

Well-known member
Geen idee wat ze precies gaan doen, maar het klinkt leuk.

CqfQBrpWIAARGdn.jpg
 

Forza AZ

Well-known member
Geen idee wat ze precies gaan doen, maar het klinkt leuk.

Dit staat er op de site bij Youtube:

De KNVB maakt aanstaande woensdag van 17.30 tot 22.30 uur samen met FC Afkicken een speciale live-uitzending die geheel is gewijd aan de 2e kwalificatieronde van de KNVB Beker. Het programma FC Cupkoorts wordt online uitgezonden via het offici?le YouTube-kanaal van de KNVB en dat van FC Afkicken.

In deze kwalificatieronde strijden 42 amateurverenigingen om een plek in het hoofdtoernooi van de KNVB Beker. Omdat deze 21 duels niet op televisie worden uitgezonden, ziet de KNVB dit als een kans om extra aandacht te schenken aan amateurvoetbal in het algemeen en het bekertoernooi 2016/’17 in het bijzonder. Vorig seizoen nog wist immers amateurclub VVSB als ware cupfighter zelfs door te dringen tot de halve finales en genoot voetbalminnend Nederland van een ongekende bekerstunt. De weg naar de Kuip is intussen opnieuw begonnen en mogelijk zit tussen deze 42 clubs een nieuwe sensatieclub. De loting voor het hoofdtoernooi is aanstaande zaterdag, waarbij ook betaald voetbalclubs instromen.

Vijf uur lang live, van Sneek tot Landgraaf
Het vijf uur durende live-programma FC Cupkoorts wordt woensdagavond uitgezonden. Langs de lijn bij twintig velden van Sneek tot Landgraaf (??n wedstrijd wordt al gespeeld op dinsdag) is bij elk duel een verslaggever aanwezig met wie de personen in de studio schakelen. De presentatie is handen van Neal Petersen en side-kick/amateurvoetbalkenner Jean-Paul Rison van FC Afkicken, een voetbalkanaal op YouTube gemaakt door mensen met een passie voor voetbal. Als gast schuift KNVB’s directeur amateurvoetbal Jan Dirk van der Zee aan. De spelende clubs zijn ge?nformeerd over dit bijzondere online project. De KNVB zal de gehele live-uitzending ook laten zien via website KNVB.nl.

Geen live beelden dus waarschijnlijk, maar een soort van "Langs de Lijn".

Loting voor de 1e ronde is trouwens a.s zaterdagavond. Exacte tijd heb ik niet kunnen vinden. Ik las ergens dat het tijdens het FOX-programma "De Eretribune" is, alleen zijn er daar 2 van zaterdag (18.00u-19.45u en 21.36u-23.00u).
 

Unregistere

Well-known member
Loting voor de 1e ronde is trouwens a.s zaterdagavond. Exacte tijd heb ik niet kunnen vinden. Ik las ergens dat het tijdens het FOX-programma "De Eretribune" is, alleen zijn er daar 2 van zaterdag (18.00u-19.45u en 21.36u-23.00u).

De loting is rond 22.00 uur, volgens de offici?le uitnodiging van de KNVB. Alle clubs die in de tweede voorronde zitten, zijn uitgenodigd. Wel onder voorbehoud. Vlieg je er vanavond of morgen uit, dan kom je de studio in Amsterdam-Duivendrecht ook niet binnen.
 

de waan

Well-known member
Ik begreep dat de delegatie van ons er niet zo heel veel zin had om eerst een paar uur als decorvulling te dienen om vervolgens midden in de nacht thuis te keren.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik begreep dat de delegatie van ons er niet zo heel veel zin had om eerst een paar uur als decorvulling te dienen om vervolgens midden in de nacht thuis te keren.

Als we net zo spelen als tegen Quick'20 en zoals de eerste helft tegen JVC van afgelopen zondag lost dat probleem zich vanzelf op....
 

Unregistere

Well-known member
Van ons is er, als we het halen, ook niemand aanwezig. Had het zelf wel leuk gevonden, maar combineert moeizaam met Jong Groningen uit.

Overigens mag er per club in eerste instantie maar ??n persoon komen. Tenzij er veel clubs afhaken. Ik geloof dat ze donderdag inventariseren en dan eventueel ook grotere delegaties toelaten, als er ruimte is in de studio.
 

De Groene Scout

Well-known member
Eerste duel (best wel een kraker) tussen Quick Boys en IJsselmeervogels is vanavond al gespeeld.
Uitslag 0-2. Leek lange tijd op 0-0 uit te draaien, maar 5 minuten voor tijd kwamen de Vogels op voorsprong en in blessuretijd via de counter werd het 0-2.
Is het daar ook weer even een weekje rustig.
 

Jef400

Well-known member
Quick Boys had een paar opgelegde kansen in de eerste helft om op 1-0 te komen. Dat zou geheel volgens de veldverhouding zijn geweest want de Vogels zijn de 1e helft niet gevaarlijk geworden, terwijl Quick Boys maar bleef aanvallen richting het vijandige doel en er een paar keer echt doorheen was. De tweede helft was meer in evenwicht. IJsselmeervogels scoorde de 0-1 op het moment dat ze voor het eerst echt druk hadden op het Quick Boys doel. De 0-2 was een klassieke we gaan met ze allen naar voren en achterin ligt de boel open goal. Sorry Lennard95. Maar het publiek op Nieuw Zuid is mij wel hartstikke goed bevallen gisterenavond.
 
Bovenaan