KNVB Beker 2016/17

noordooster

Well-known member
Abu kan een feestje vieren, Groningen wint met 1-0

Niet slecht. Als tweede klasser uit bij een eerste klasser.
Afgelopen weekend verloren ze nog dik van eerste klasser PKC '83 .
Maar misschien hebben ze zich toen wat gespaard vanwege de bekerwedstrijd tegen Velsen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Komen de samenvattingen van deze wedstrijden op TV?

Dan zijn ze bij Groene Ster - Rijnvogels snel klaar. Saaie 0-0 heeft een nieuwe dimensie gekregen vandaag. Ik ben na 45 minuten vertrokken. Letterlijk kansloos.
 

de waan

Well-known member
En nog een derby ook voor Unregistere. Gefeliciteerd.

Leuk feitje: Matthew Amoah scoorde voor Halsteren dat uiteindelijk won na pingels.
 

Abubakari

Well-known member
Abu kan een feestje vieren, Groningen wint met 1-0

Hoera, mooie zege weer. Nu OJC Rosmalen, helaas weer uit. Maar ach, wie weet stunten ze nog een keer.

Geen feestje voor Andor. (Wel voor Batigoal). BQ1887-RVVH 0-2. Ik vond het een vrij saaie wedstrijd met weinig gevaar voor de doelen, paar kansen over en weer. BQ1887 pech met een kopbal op de lat, RVVH voebalde wat makkelijker en kwam na een dik uur op 0-1. Het offensief van het na rust belabberde BQ1887 leverde niet veel op, al was het maar omdat de invaller in de spits telkens over de bal heen maaide. Verder ongelooflijk veel dom balverlies bij BQ1887, pas in de slotfase werd het iets beter, maar de 1-1 bleef uit. Sterker nog RVVH counterde in de 90' minuut naar 0-2. Niet eens onverdiend.

Ik heb BQ1887 nu drie keer zien spelen in 10 dagen, drie vrij saaie wedstrijden gezien. Ik tref het niet zo qua BQ want ze spelen vrijwel altijd slecht als ik er ben. Ik heb nu dan ook een stadionverbod van Andor gekregen. En eigenlijk ben ik daar wel blij mee, ik ga liever naar GRC, Groninger Boys, Forward of Gruno. :D
 

bqandy

Well-known member
Hoera, mooie zege weer. Nu OJC Rosmalen, helaas weer uit. Maar ach, wie weet stunten ze nog een keer.

Geen feestje voor Andor. (Wel voor Batigoal). BQ1887-RVVH 0-2. Ik vond het een vrij saaie wedstrijd met weinig gevaar voor de doelen, paar kansen over en weer. BQ1887 pech met een kopbal op de lat, RVVH voebalde wat makkelijker en kwam na een dik uur op 0-1. Het offensief van het na rust belabberde BQ1887 leverde niet veel op, al was het maar omdat de invaller in de spits telkens over de bal heen maaide. Verder ongelooflijk veel dom balverlies bij BQ1887, pas in de slotfase werd het iets beter, maar de 1-1 bleef uit. Sterker nog RVVH counterde in de 90' minuut naar 0-2. Niet eens onverdiend.

Ik heb BQ1887 nu drie keer zien spelen in 10 dagen, drie vrij saaie wedstrijden gezien. Ik tref het niet zo qua BQ want ze spelen vrijwel altijd slecht als ik er ben. Ik heb nu dan ook een stadionverbod van Andor gekregen. En eigenlijk ben ik daar wel blij mee, ik ga liever naar GRC, Groninger Boys, Forward of Gruno. :D

Ach laat ik nou eens niet cynisch doen. Het waren inderdaad allemaal matige potjes en vooral vaak net niet bij de voetballende combinaties, maar met Abubakari was het toch steeds gezellig op de tribune.
 

bqandy

Well-known member
O ja. Nog even over de keeperswisseling bij RVVH. Het was geen blessure.
Dat had met het kunstlicht te maken. De tweede keeper kon daar beter mee om gaan, qua zicht. Tenminste als ik goed voorgelicht ben.
 

Unregistere

Well-known member
En nog een derby ook voor Unregistere. Gefeliciteerd.

Bedankt. Maar met die derby ben ik eigenlijk helemaal niet zo blij. Voor ons denk ik de lastigste tegenstander die we konden treffen. Groningen is veel verder reizen, maar ik denk dat ik dat toch liever had gehad... Maar goed, dat zien we volgende week dan wel weer.

De wedstrijd van gisteren dan. Voor rust heer en meester. Chevremont, dat zeer defensief speelde, kwam er eigenlijk niet aan te pas. Toch maakten ze min of meer uit het niets gelijk, toen ze na een spaarzame uitval een corner kregen. Die werd slecht verwerkt door onze defensie en daarna binnen gekopt. Daarmee was onze vlotte voorsprong, verkregen uit een vrije trap van Nick Slotboom, weer verdwenen. Zes minuten na de gelijkmaker werd het echter al weer 2-1 door een kopbal van Peter de Lange. Voor rust hadden we het moeten afmaken, maar dat gebeurde niet. In de tweede helft zocht Chevremont meer de aanval, overigens zonder lange tijd echt gevaarlijk te worden. ASWH verzuimde te profiteren van de ruimte. Robbert Olijfveld raakte twee keer de paal. Daarom bleef het spannend en in de laatste vijf minuten en de blessuretijd drong Chevremont toch nog behoorlijk aan. Kregen nog twee goede kansen op de gelijkmaker. De eerste gleed de spits over, de tweede werd prachtig gekeerd door onze doelman Marvin Nootenboom. Die pakte daarmee weer wat punten in de keepersstrijd, want de vaste nummer ??n is nog altijd niet aangewezen. Kort na die laatste redding klonk het laatste fluitsignaal van scheidsrechter en RTV Rijnmond-verslaggever Clay Ruperti. Al met al een terechte overwinning, maar op het einde werd het toch nog wel spannend.

Oranje Wit kon in Den Haag niet stunten. Quick stond in een half uurtje op 2-0 en daarna voorkwam Oranje Wit-goalie Nick de Jong dat de Dordtenaren al voor rust kansloos waren. In de tweede helft probeerde Oranje Wit het nog wel, maar het lukte niet. Volgens trainer Pippy Pruijmboom zat er niet meer in en hadden al zijn spelers 'meer dan 100%' moeten zijn om een resultaat te halen.

Achilles Veen ging vrij eenvoudig door bij RKZVC: 0-4.

HSC'21 mag woensdag naar Zuid Limburg. Kost de mannen weer een snipperdag.

Misschien nog wel iets dichterbij voor jullie dan Kloetinge of zelfs dat niet?
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Scheelt toch nog weer een kilometer of 50. Landgraaf is vanuit Haaksbergen 'maar' 210/220 kilometer afhankelijk van de route die je neemt.
 
Bovenaan