KNVB-beker 2015/16

zwammy

Well-known member
Ik moet zeggen dat de penalty wel terecht is. Hij houdt m gewoon net even vast.

Ben het er ook wel mee eens dat hij andersom waarschijnlijk nooit was gegeven in de 120e minuut.

Zelfs ik vind hem terecht. Gewoon hand weghalen en als hij dn valt is het helemaal een schwalbe. Gewoon dom.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mooi, dan is het compromis dat het een terechte penalty was, maar dat Kramer ook wel heel makkelijk naar de grond gaat.

Ik ben eigenlijk wel voor de regel dat je en een penalty en een gele kaart voor een schwalbe kunt geven. Dat was in deze situatie namelijk ook zo.
 

Fabian

Active member
Ik vind het geen schwalbe. Een schwalbe voer je uit wanneer er geen contact is en je vrij duikt richting gras.

Hier is gewoon contact waar iedere aanvaller makkelijk op anticipeert. Van Hooijdonk was daar trouwens meester in. Die lokte de vrije trappen zo mooi uit.
Die had wel een betere stijl dan Kramer ontwikkeld om te profiteren van de onkunde van de verdedigers.
 

inhethoekje

Active member
van Hooijdonk verstond de kunst om een verdediger in zijn rug omhoog te laten gaan rond de 16 meter, zelf bleef hij dan met zijn schouders ingetrokken staan zodat de scheids al snel floot voor een verdedigende fout.

En dan was het inderdaad vaak een doelpunt.
 

Abubakari

Well-known member
Ik vond het wel een pingel, gewoon een domme actie van die Wuytens

Inderdaad, typisch geval van 'je moet de scheids niet in de verleiding brengen'. Oliedomme actie, die voorzet was gewoon een makkelijke vangbal voor Lamprou, maak je zo'n totaal onnodige overtreding. De sukkeltrofee van de week gaat daarmee naar Wuytens.
 

Cees

New member
Ben overigens wel blij hoe we deze wedstrijd toch nog wonnen. Het begint dan wel ruk, maar uiteindelijk worden deze wedstrijden wel elke keer nog net gewonnen. Spelers zoals Kuijt, El Ahmadi en Elia zijn met hun ervaring heel belangrijk voor het team. Voetballend waren ze gisteren alle drie niet bijzonder, maar het blijven trekken en sleuren en doorgaan zorgt uiteindelijk wel voor een wil om te winnen in een ploeg. Voorgaande jaren verloren we deze wedstrijden gewoon. Nu alleen nog zorgen dat de ploeg vanaf het begin scherp is.

En ik ben nog steeds verbaasd over de hoeveelheid meters die Elia maakt in verdedigend opzicht. Voordat hij kwam had ik het idee dat hij verdedigend niet veel zou bijdragen. Maar je ziet hem ook altijd mee terug verdedigen en achter de opkomende back aanrennen. Dat zal ie in het buitenland misschien wel geleerd hebben, maar dan zie je pas hoe belangrijk dat is voor een elftal.
 
Bij VVSB zijn ze niet zo te spreken over FC Den Bosch, lees ik hier:

http://voetbalindebollenstreek.nl/vvsb/vvsb-preses-broekhof-hekelt-den-bosch

Zou ergens wel jammer zijn als ze echt maar met 600 man mogen komen.
Een heel naar mannetje die Van Wonderen.

Zelf hebben ze gemiddeld maar 3500 supporters. Verwacht hij nou serieus dat er nu tegen VVSB meer supporters komen? Dat lijkt mij niet. Geef dan de gehele korte kant aan VVSB en vang lekker de centjes daarvan op. Levert denk ik veel meer op! De toon is in ieder geval gezet. Dit brengt natuurlijk nog meer motivatie voor de spelers van VVSB!
 

Forza AZ

Well-known member
Dat je tegen een tegenstander die gelijkwaardig is of beter je thuisvoordeel wilt handhaven kan ik begrijpen, maar thuis tegen amateurs kun je best extra kaarten beschikbaar stellen als je het stadion toch niet verwacht uit te verkopen.
 

Forza AZ

Well-known member
Zoveel passen er niet in het uitvak, dus blijkbaar krijgen ze de hele korte zijde van AZ. Kan ook makkelijk, want verwacht niet dat het stadion vol komt. Kaartverkoop moet trouwens nog beginnen aan AZ-kant.
 
Bovenaan