KNVB-beker 2015/16

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dan is het nogal onsportief om op basis daarvan alsnog proberen door te gaan. Vooral omdat Kozakken Boys er zelf mee kwam.
 

Pascallovic

Well-known member
Lijkt mij gewoon dat ze eruit gezet worden. Moet je de zaken maar op orde hebben voor de wedstrijd begint, of in ieder geval voordat de speler het veld in komt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij gewoon dat ze eruit gezet worden. Moet je de zaken maar op orde hebben voor de wedstrijd begint, of in ieder geval voordat de speler het veld in komt.

Ik begrijp uit het bovenstaande dat het in de rust met de vierde man is gefixt en de speler daarna pas is ingevallen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Er zal bij de wissel wel ontdekt zijn dat de speler niet was opgeschreven en aangezien de papieren vast niet bij de hand waren, is dat in de rust opgelost. Met medeweten van de 4e man, een KNVB official dus.
 

Joost

Well-known member
Ik ben heel benieuwd wat eruit gaat komen. In het reglement staat omschreven dat de teammanager minstens 15 minuten voor aanvang het formulier aan de scheidsrechter moet overhandigen. Maar het gebeurt ook regelmatig dat een speler tijdens de warming up uitvalt en dat er direct een vervanger komt.

Nergens staat dat het formulier niet aangepast mag worden al lijkt het me wel logisch.
Ook mag een speler die niet op het wedstrijdformulier staat geen plaatsnemen in de dug-out.

Als HBS dit tijdens de wissel had aangekaart was de speler in kwestie nooit ingevallen maar ze hebben dus ook duidelijk zitten slapen daar op de bank. Tevens vind ik het gek dat het tijdens de wissel niet is opgevallen bij de vierde official.

Er is geen enkele vergelijkbare zaak geweest dus er valt weinig te vergelijken.
Ik denk dat gezien de omstandigheden uitsluiting van Kozakken Boys overdreven is.
 

Unregistere

Well-known member
De supporterssite van Kozakken Boys meldt op Twitter dat ze dit hebben gevonden in de reglementen:

CSfFZ2SUcAAzoI4.jpg


In dat geval lijkt het me geen probleem, mits de scheids achteraf de pas gecontroleerd heeft.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Scheidsrechters daar valt de vierde man toch ook onder? Die zal gerust de spelerspas gecontroleerd hebben.
 

Joost

Well-known member
Allemaal leuk en aardig maar die supporters citeren uit het document dat voor het amateurvoetbal geldt. De KNVB Beker valt onder het reglement Betaald Voetbal.

Ze hadden dus net zo goed uit de reglementenbundel van de korfbalbond kunnen citeren :D
 

Joost

Well-known member
Ik hoorde net een bestuurslid van Kozakken Boys op radio1.

De fout is direct geconstateerd door de teammanager van de Boys en een official. Vervolgens kortgesloten met de vierde official en in overleg met de sheidsrechter in de rust gecorrigeerd.
 

Unnekuukse

Active member
Gewoon eruit met de Boys en HBS door.
Trainers inmiddels ook flink aan het moddergooien naar elkaar.

Kan me wel iets bij de emotie van Buijs voorstellen. Nare man die Wetzel.
Presteerde het enkele seizoenen geleden om een thuiswedstrijd tegen JVC Cuijk kort voor aanvang te laten afgelasten en weigerde toen, om Kraaij te treiteren, op het naastgelegen kunstgrasveld te spelen. Resultaat was dat JVC Cuijk weer naar huis kon en een paar weken later opnieuw naar Den Haag moest. En Wetzel maar lachen...
 

De Groene Scout

Well-known member
Daarom had ik ook nog geen partij gekozen tussen de trainers Buijs en Wetzel. Laatste is een lul, maar HBS vind ik wel leuk clubje.
Veel rare mensen, maar wel leuk en betrokken.
 

zwammy

Well-known member
Sneue bedoeling van HBS, aan de samenvatting te zien hadden ze ook met 1-5 kunnen verliezen.
 
Bovenaan