Het Voedingscentrum dat een oordeel geeft wat je moet eten op basis van het klimaat, dat lijkt me vreemd. Zij moeten puur naar de gezondheid kijken (en dan evt een asterisk ergens zetten wat invloed klimaat is)Gelukkig val ik niet onder de doelgroep, maar veel succes met je 250 gram aan peultjes 😆
![]()
Nieuwe Schijf van Vijf adviseert nog maar 100 gram rood vlees per week: ‘Alleen zo halen we klimaatdoelen’
Hoe eten we zo gezond mogelijk, met zo min mogelijk overlast voor het milieu en met oog voor veiligheid? De Schijf van Vijf is vernieuwd om die vraag te beantwoorden, stelt het Voedingscentrum. Dat betekent minder kaas op je brood, minder vaak vlees op je bord en veel meer peulvruchten in de week.www.ad.nl
Haalt IMO de waarde van de schijf van vijf, zover die nog relevant was, onderuit.Het Voedingscentrum dat een oordeel geeft wat je moet eten op basis van het klimaat, dat lijkt me vreemd. Zij moeten puur naar de gezondheid kijken (en dan evt een asterisk ergens zetten wat invloed klimaat is)