Klimaatterreur

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij vooral belangrijk om geen heilige huisjes te hebben en stoppen met de nonsens van de handel in emissierechten en de vreemde rekenmethodes van klimaatwinst op basis waarvan een biomassacentrale in Nederland draaiende op hout verscheept uit Canada of Amerika opeens milieuvriendelijk is. Zelfs bij de keuze voor welk middel de oplossing zou kunnen bieden is men al religieus fanatiek. Gewoon boven de partijen objectief, realistisch en met normaal verstand naar alle mogelijke opties kijken.
 

zwammy

Well-known member
Willem en Maxima komen even op en neer gevlogen vanuit Griekenland om met de Olympische sporters op het bordes te gaan staan en geen één onvertogen woord van de klimaat roepers. Blijft toch iets aparts altijd.
 

Forza AZ

Well-known member
Willem en Maxima komen even op en neer gevlogen vanuit Griekenland om met de Olympische sporters op het bordes te gaan staan en geen één onvertogen woord van de klimaat roepers. Blijft toch iets aparts altijd.
Net als dat alle wereldleiders altijd per vliegtuig naar die klimaatconferenties reizen, en niet per trein of nog beter de conferentie als video-conferentie houden.
 

JMD

Well-known member
Of deze:

Sowieso moet je je imo afvragen hoe je je kind opgevoed hebt als die aan de oxazepam moet, maar oke...

Blijkt die dame van deze column zelf er een heel apart reispatroon op na te houden...

Ik misgun haar dit niet overigens hoor, doe wat je niet laten kunt, maar ga dan niet zo hypocriet lopen doen over het klimaatrapport. Het is al veel langer bekend wat vliegen betekent voor het milieu.


En verder ook bv Kaag: nu ineens twitteren 'dat er vaart gemaakt moet worden', maar ze zit zelf in een vliegtuig naar Luxemburg en maakt zelf geen enkele vaart met de kabinetsformatie, en een kabinet is nodig om evt. plannen voor klimaatverbetering aan te kunnen nemen.
 

gevegt

Well-known member
Nog een week en dan is die weer terug... Nog even geduld dus gevegt.
zo'n maand duurt wel erg lang.

Zoals ik het de laatste tijd lees krijgt hij gewoon gelijk. Het is gewoon een verdienmodel van de grote bedrijven.
 

JMD

Well-known member
Van de week was het bericht op o.a. nos.nl te lezen dat Rutte een brief had gehad van een 14-jarige over klimaatverandering. Nou vroeg ik me toen al af wat de nieuwswaarde van dat bericht was, want ik schat zo in dat Rutte wel vaker brieven krijgt (ook van 14-jarigen), maar oke...

Blijkt dat die 14-jarige de dochter is van een man die eigenaar is van een duurzaamheidsbedrijf... Dus hoe spontaan die brief is?

Hebben dat soort mensen nou nog steeds niet door dat dit soort zaken als een boemerang terugkomen? In tijden van internet blijft niks geheim en GS maakt er zo ongeveer een sport van tegenwoordig om dit soort zaken tot de bodem uit te zoeken.
 

zwammy

Well-known member
Mijn nichtje van 14 vind het vooral belangrijk wat Billie Elish oid doet, die leest echt geen dossier van 3000 pagina's. Maar goed, wij zitten ook niet in de duurzaamheid branch om die te promoten voor de Nederlandse Greta.
 

JMD

Well-known member

Dit is dus in mijn dorp (ik ga er zelf overigens geen last van hebben), maar dit zal ongetwijfeld op andere plekken ook zijn. Echt ongelooflijk, de overheid bepaalt dat er gasloos gewoond moet worden, en zegt vervolgens tegen inwoners van buitengebieden: zoek het lekker zelf uit.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan