Klimaatterreur

Atreides

Well-known member
Dat klopt inderdaad, neemt niet weg dat er geen directe link is tussen de wetenschap en windmolens en boeren.

De boeren moeten kapot , want de grond is nodig voor zonnepaneelparken windmolens en het bouwen van huizen.

Wat ik begrijp is het aanwijzen van landbouwgrond als bestemd voor bebouwing van woonhuizen bijna hetzelfde als het winnen van de staatsloterij voor de gemiddelde boer.

Mochten boeren windmolens op hun land zetten begrijp ik van SM dat je daar een enorm verdien model in hebt als gemiddelde boer.

Kortom, je logica kan ik maar matig volgen.
 

SanMark.

Well-known member
Of je wil het niet volgen . Eerst het veel breder trekken , dan kom ik op het punt waarom het ging. En dan mij verwijten dat ik afdwaal. Lekker bezig. Ik ben ook niet degene die het woord wetenschap in mijn tekst heb gebruikt.
 

gevegt

Well-known member
De 'wetenschappers' die het hardst roepen hebben er het meest baat bij met allerlei adviesburos en subsidie projecten.

Hoe het nu gaat word er gigantisch veel geld over de balk gegooid.

Met je wetenschap... er word alleen maar geprobeerd angst aan te praten.

Sorry!
 

erka

Well-known member
Waar is het weertopic ineens gebleven?

Anyway vandaag de laagste luchtvochtigheid ooit in april gemeten in Nederland, slechts 13%!
Super droge en continentale lucht dus.
 

JMD

Well-known member
Waar is het weertopic ineens gebleven?

Anyway vandaag de laagste luchtvochtigheid ooit in april gemeten in Nederland, slechts 13%!
Super droge en continentale lucht dus.

Is dat ook een gevolg van global warming? Of gewoon toeval?
 

SanMark.

Well-known member
Michael Moore moet een goede docu hebben gemaakt over de klimaat zwendel van de pseudo wetenschappers die zich met het voorspellen van het weer bezig houden.

Ik moet het nog kijken dus misschien is bovenstaande wat voorbarig.
 

Atreides

Well-known member
Michael Moore moet een goede docu hebben gemaakt over de klimaat zwendel van de pseudo wetenschappers die zich met het voorspellen van het weer bezig houden.

Ik moet het nog kijken dus misschien is bovenstaande wat voorbarig.

Ik moet het ook nog kijken, maar hij betwist volgens de meeste bronnen nergens het klimaat. Dus je uitspraak lijkt me wat voorbarig.

Wat wel terecht lijkt te zijn is dat die prachtige zonnepanelen en meer dan fanatische windmolens zwaar aan de beurt zijn. Wat mij betreft samen met dat echt totaal doorgesnoven 'biomassa' (althans op grote schaal) falend beleid.

Daar gaan we het gewoon niet mee redenen.

Wat zou het toch mooi zijn als we een super veilige, energie extreem dichte, CO-2 vrije, uitstoot vrije, vrijwel eindeloos voorradige energiebron zou hebben. If only.
 

JMD

Well-known member
Ik moet het ook nog kijken, maar hij betwist volgens de meeste bronnen nergens het klimaat.
Dat zegt SanMark ook nergens. Hij heeft het over dat er mensen zijn die bakken geld verdienen aan de 'economie' er om heen en dat dat 'op zijn zachtst gezegd' niet helemaal koosjer gebeurt. Wat al tijden overigens gezegd wordt, mooi dat dat nu ook bewezen wordt. Want dan kunnen we nu verder met échte maatregelen die het klimaat gaan verbeteren. De klimaatontkenners hebben gewoon een punt gehad dat het allemaal handel is. Alleen werden zij weggezet als gekkies doordat ze klimaatverandering ontkenden, dat deel van hun boodschap was natuurlijk onzin, maar het andere deel klopte wel.

Wat zou het toch mooi zijn als we een super veilige, energie extreem dichte, CO-2 vrije, uitstoot vrije, vrijwel eindeloos voorradige energiebron zou hebben. If only.

:)

Amen. En dat moeten we dus gaan ontwikkelen. En dan niet tegen laten houden door mensen die wijzen op biomassa enz, want dat zijn vaak de mensen die daar zelf aan verdienen.

Overigens denk ik dat zonnepanelen zeker wel werken, als ik zie hoe die bij mij op het dak staan te leveren, niet te kort. Alleen is het nooit genoeg natuurlijk en om NL nou vol te zetten met die dingen, nee dank je. Idem voor de windmolens.
 

Atreides

Well-known member
Dat zegt SanMark ook nergens.s.

én

klimaat zwendel van de pseudo wetenschappers

Er zijn waarschijnlijk een paar duizend rapporten geschreven over het klimaat door wetenschappers en SM heeft het over 'klimaat zwendel' en 'pseudo wetenschappers'.

Hij heeft het over dat er mensen zijn die bakken geld verdienen aan de 'economie' er om heen en dat dat 'op zijn zachtst gezegd' niet helemaal koosjer gebeurt.

Misschien moet SM wat duidelijker zijn.

Wat al tijden overigens gezegd wordt, mooi dat dat nu ook bewezen wordt. Want dan kunnen we nu verder met échte maatregelen die het klimaat gaan verbeteren.

Was m.i. al lang aangetoond. Fijn is dat iemand die er binnen de linkse gemeenschap goed op staat er nu met gestrekt been in gaat. Wel jammer dat hij klaarblijkelijk de twee meest voor de hand liggende oplossing lijkt te negeren (kernenergie, CO-2 heffing). Maar we komen ergens.

De klimaatontkenners hebben gewoon een punt gehad dat het allemaal handel is.

Je bent echt onnavolgbaar. Als je het klimaat ontkent is het niet zo dat je 'ergens wel een punt hebt'. Dat is net zoiets is als de hele tijd roepen dat Wiskunde nutteloos is en in het hele schooljaar van JMD één klein rekenfoutje vinden om vervolgens toch te roepen dat je 'wel een punt had'.

Alleen werden zij weggezet als gekkies doordat ze klimaatverandering ontkenden, dat deel van hun boodschap was natuurlijk onzin, maar het andere deel klopte wel.

Ja, dat krijg je een beetje. Overigens zijn gasten als
Simon Rozendaal niet weggezet als gekkies, maar mijn inziens wel unfair bekritiseerd.

:)

Amen. En dat moeten we dus gaan ontwikkelen. En dan niet tegen laten houden door mensen die wijzen op biomassa enz, want dat zijn vaak de mensen die daar zelf aan verdienen.

Overigens denk ik dat zonnepanelen zeker wel werken, als ik zie hoe die bij mij op het dak staan te leveren, niet te kort. Alleen is het nooit genoeg natuurlijk en om NL nou vol te zetten met die dingen, nee dank je. Idem voor de windmolen

Exact! Ik zie eerlijk gezegd ook niet in waarom die dingen overal moeten liggen (natuur e.d.). We hebben huizen en bedrijf (profit en non-profit) genoeg in Nederland. Lang voordat we de meer gunstig gelegen daken hebben volgebouwd kan het grid e.a. toch niet meer aan.
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Het volgende schandaal dient zich aan bij de Amer centrale.

Ongelofelijk.

Sowieso is al die extra 'bio' uitstoot grotendeels schadelijk (het verstoken van structurele groenkap e.d. is wat mij betreft overigens wel prima want daadwerkelijk klimaat neutraal).
 

SanMark.

Well-known member
Ik roep het al maanden . Het word de grootste scam ooit en die word mede in stand gehouden door wettenschappers die zich er vorstelijk voor laten betalen door allerlei vage functies.
 

JMD

Well-known member
Mooie column inderdaad... En vooral die reacties die hij aangeeft van: 'op deze manier speelt hij ontkenners in de kaart' zijn ook precies de reacties als een politicus (niet van PVV of FVD) kritisch is op migratie of islam ('zo spelen we PVV/FVD in de kaart'). Ze hebben niet door dat juist door dit soort docu's (en het benoemen van pijnpunten in bv migratie) uiteindelijk de wind uit de zeilen wordt genomen van dat soort partijen. Liever vegen dat soort mensen onwelvallige zaken onder tafel...

Ik vind overigens wel opvallend hoe Plasterk de laatste tijd uit de hoek komt, ik vond hem nou niet bepaald sterk in zijn periodes als minister. Lijkt nu wel bevrijd van de 'coalitiedruk'... Ook met andere meningen dan toen.
 
Bovenaan