Klimaatterreur

Eef de Kip

Well-known member
Totale gekte.

Hopelijk word er met de verkiezingen afgerekend met deze partijen.

Volgens mij hebben ze dat de afgelopen verkiezingen al gemerkt.


Overigens zag ik in het klimaatakkoord ook alweer zo'n mooie, gas wordt 10% duurder en elektriciteit 10% goedkoper. Aangezien ik 4 keer zoveel kosten aan gas heb dan elektriciteit kost me dat dus per saldo weer 9 euro per maand. Ja voor die 100 Euro per jaar stap ik gelijk over op elektriciteit, die investering van tig duizend euro heb ik er met een jaar of 100 weer uit :eek:mg:
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Alleen al om allemaal van gas naar elektrisch verwarmen over te stappen (en ook maar elektrisch rijden) gok ik dat we een stuk of 6 kerncentrales nodig hebben. Daarnaast een hoop woningen zijn vrij slecht ge?soleerd en de kabels in de grond moet in de wijken van voor 1990 vervangen worden.

Misschien dat ze beter op waterstof kunnen inzetten.
 

Ska P 187

Well-known member
Zerohedge is dat veilig?
Persoonlijk gaat het mij meer om de vervuiling als klimaatverandering moet ik zeggen, dus het zou wel goed in mijn straatje passen.
 

TeeZee

Active member
Interessante nieuwe studie

Bombshell Claim: Scientists Find "Man-made Climate Change Doesn't Exist In Practice"
https://www.zerohedge.com/news/2019...man-made-climate-change-doesnt-exist-practice

Is al heel snel verworpen.

We moeten (wrang genoeg) blij zijn dat de klimaatverandering komt door onszelf, want anders zouden we daar niks aan kunnen doen. Nu is er nog een kans, eentje die sowieso mooi aansluit op een overgang naar modernere technieken van energie opwekken (wat van alle tijden is, we stoken onze huizen ook niet meer warm met kolen).
 

JMD

Well-known member
https://www.sypwynia.nl/de-groene-co2-staatsgreep-is-begonnen/

Dus 4600 miljard voor 90% en 7600 voor 100%, dus die laatste 10% kost bijna het dubbele.
320 euro per maand per huishouden gaat dat kosten.
In Nederland zal dat bedrag ongeveer hetzelfde zijn, ondanks dat het kabinet daar geen uitspraken over wil doen.
Ik schat in dat minstens de helft van de NL bevolking dat niet kan betalen. Hoe wil men dat gaan oplossen? Of denkt men daar niet aan? VVD/D66/GL zijn toch over het algemeen partijen van hoger opgeleiden en ook hogere inkomens. Zouden die snappen dat er mensen zijn die het minder hebben, of zijn die mensen maar 1x per 4 jaar van belang?
 

Atreides

Well-known member
Beetje na?ef om Duitsland met de nogal duur uitgevallen ?energiewende? een op een over te nemen van meneer winia.

Verder ben ik heel benieuwd hoe de lasten verdeeld gaan worden, temeer het zeldzaam goedkoop is geworden voor de staat om te lenen, de rente is immers (bijna) negatief, na inflatie verdient de staat geld..... Het moment om te investeren is dan ook ideaal, bijvoorbeeld in grootschalige energiebespaartrajekten of beter kerncentrales.
 

Pascallovic

Well-known member
Beter investeren we gewoon in de zaken die de problemen van klimaatverandering moeten opvangen. Verstevigen/verhogen van de dijken. Zorgen dat het water beter kan worden afgevoerd als we weer een hoosbui krijgen.
 

JMD

Well-known member

Atreides

Well-known member
en waarom is in Duitsland de energiewende dan duurder uitgevallen (of: gaat uitvallen) dan in Nederland?

https://www.rtlz.nl/life/personal-f...reen-moet-van-het-gas-af-vrijwillig-gedwongen
Vanaf 2021 hebben bepaalde wijken dus geen keus meer. Ben benieuwd hoe men dat gaat regelen? Komt er speciale politie langs ofzo?

1. Ze lopen voorop en zitten daardoor in het relatief kostbare gedeelte van de ?groene? oplossingen. Belangrijker dankzij Duitsland zien we dat het vrijwel onmogelijk is om alleen groen op te wekken en door het sluiten van de kerncentrales zetten ze nu het paard achter de wagen

https://www.climategate.nl/2019/05/kwartje-van-echec-duitse-energiewende-begint-langzaam-te-vallen/

https://groene-rekenkamer.nl/5311/duitse-energiewende-kostbaar-fiasco/


2. Dat is niet zo moeilijk. Ze stoppen gewoon met leveren van gas. Staat ook in het artikel dat de leverplicht eindigt.

Wat mij betreft is die hele energietransitie gedoemd temislukken zonder kernenergie en kernfusie in mijn leven.

Voor mij dus ook reden niet meer te stemmen op partijen die kernenergie en kernfusie niet willen onderzoeken.
 

Atreides

Well-known member
Beter investeren we gewoon in de zaken die de problemen van klimaatverandering moeten opvangen. Verstevigen/verhogen van de dijken. Zorgen dat het water beter kan worden afgevoerd als we weer een hoosbui krijgen.

Wel heel makkelijk h?? We hebben afspraken gemaakt over een reeel probleem.

Boven gaan we Straks wel weer knorrig doen als die gepigmenteerde mensjes hierheen vluchten.
 

Pascallovic

Well-known member
Wel heel makkelijk h?? We hebben afspraken gemaakt over een reeel probleem.

Boven gaan we Straks wel weer knorrig doen als die gepigmenteerde mensjes hierheen vluchten.
Een probleem wat niet is opgelost als we ons aan de afspraken houden, omdat de temperatuur dan nog steeds stijgt door toedoen van de mens (alleen dan minder hard) en we dan nog steeds last krijgen van de gevolgen van klimaatverandering. Die stortbuien komen dan noog steeds en we kunnen dan nog steeds die hoeveelheid water in 1x niet aan.

En die mensjes komen hier niet naar toe als we ons aan de afspraken houden?
 

Batigoal

Well-known member
Wat mij betreft is die hele energietransitie gedoemd temislukken zonder kernenergie en kernfusie in mijn leven.

Voor mij dus ook reden niet meer te stemmen op partijen die kernenergie en kernfusie niet willen onderzoeken.

Ik ben wel razend benieuwd op basis waarvan jij zo heilig overtuigd bent van kernenergie terwijl de wetenschap daarin bepaald niet eensgezind is? Heb je misschien wat (enigszins) betrouwbaar leesvoer hierover, graag ook met een re?le oplossing voor het afval? Oprechte vraag, want ik heb daarover nog nooit een haalbaar plan voor dit laatste euvel gelezen.
 

JMD

Well-known member
Wat mij betreft is die hele energietransitie gedoemd temislukken zonder kernenergie en kernfusie in mijn leven.
Eens. Zeker als zo meteen die warmtepompen toch niet goed genoeg blijken te zijn en er al wijken van het gas zijn. Of dat die oplossing toch niet goedkoper blijkt te zijn dan het gas en dat de gemeentes/overheid ineens met nog een extra kostenpost zitten (want de overheid belooft dat van het gas gaan goedkoper is)

Voor mij dus ook reden niet meer te stemmen op partijen die kernenergie en kernfusie niet willen onderzoeken.
Tsja, dat had je in 2017 en 2019 moeten bedenken bij de TK en PS-verkiezingen. Want ook toen was bekend dat voor GL enz kernenergie een nogo is.
En aangezien normaal gesproken de volgende TK-verkiezing pas in 2021 is maakt dat statement dus geen fluit uit voor die wet over: in 2021 moet er een wijk van het gas.
(Overigens zijn inwoners in grote steden dan in het voordeel: want bv mijn dorp heeft een wijk of 10 ofzo (ik heb geen idee hoe groot volgens de overheid een wijk gaat zijn), Amsterdam heeft er wel 100 schat ik. Als je verplicht 1 wijk van het gas moet heb je in een stad dus kleinere kans dat je verplicht van het gas moet dan in een dorp)
 

JMD

Well-known member
Ik ben wel razend benieuwd op basis waarvan jij zo heilig overtuigd bent van kernenergie terwijl de wetenschap daarin bepaald niet eensgezind is? Heb je misschien wat (enigszins) betrouwbaar leesvoer hierover, graag ook met een re?le oplossing voor het afval? Oprechte vraag, want ik heb daarover nog nooit een haalbaar plan voor dit laatste euvel gelezen.

Je weet over hoeveel kernafval we het ook daadwerkelijk hebben?
 

TeeZee

Active member
Waar is dat artikel te vinden?
https://www.nu.nl/nucheckt/5966066/...verandering-door-mens-ontkent-vol-fouten.html zet het toevallig vandaag op een rijtje.

De discussie is ook helemaal niet meer of het klimaat ontregeld wordt door de mens, alleen hoe (en of) we er wat aan gaan doen. Deels zal er ge?nvesteerd moeten worden in het leefbaar houden van ons land (dus inderdaad watermanagement in al z'n facetten en bijvoorbeeld huizen bouwen die de warmte buiten houden), anderzijds in duurzame vormen van energie en innovatie. Maar we kunnen er ook voor kiezen om niks te doen en weg te kijken voor de mogelijke gevolgen. Dat is ??k een keuze die we kunnen en mogen maken in een democratie.
 

erka

Well-known member
https://www.nu.nl/nucheckt/5966066/...verandering-door-mens-ontkent-vol-fouten.html zet het toevallig vandaag op een rijtje.

De discussie is ook helemaal niet meer of het klimaat ontregeld wordt door de mens, alleen hoe (en of) we er wat aan gaan doen. Deels zal er ge?nvesteerd moeten worden in het leefbaar houden van ons land (dus inderdaad watermanagement in al z'n facetten en bijvoorbeeld huizen bouwen die de warmte buiten houden), anderzijds in duurzame vormen van energie en innovatie. Maar we kunnen er ook voor kiezen om niks te doen en weg te kijken voor de mogelijke gevolgen. Dat is ??k een keuze die we kunnen en mogen maken in een democratie.

En wij kunnen die keuze nog maken omdat we het geld hebben. Veel landen in de 3e wereld kunnen dat niet meer. Klimaatvluchtelingen en -oorlogen in Afrika en Azi? worden h?t item van de 21e eeuw. Nederland redt het wel, als het echt moet maken we de dijken gewoon nog een stuk hoger.
 

Batigoal

Well-known member
Je weet over hoeveel kernafval we het ook daadwerkelijk hebben?

Ik heb werkelijk geen idee, vandaar mijn vraag aan Atreides. Die zie ik regelmatig enthousiast daarover berichten, terwijl je ook vaak andere geluiden hoort.
 
Bovenaan