KKD speelronde 25

Pascallovic

Well-known member
Vrijdag 7 februari:
20.00 uur: Helmond Sport - Excelsior
20.00 uur: NAC Breda - TOP Oss
20.00 uur: Telstar - N.E.C.
20.00 uur: FC Dordrecht - Almere City FC
20.00 uur: SC Cambuur - MVV
20.00 uur: Go Ahead Eagles - FC Eindhoven
20.00 uur: Roda JC - FC Den Bosch

Maandag 10 februari:
20.00 uur: Jong FC Utrecht - Jong Ajax
20.00 uur: Jong AZ - FC Volendam
20.00 uur: Jong PSV - De Graafschap

Misschien kan Roda nog maar een trainer eruit gooien. Binnen 7 minuten met 0-2 achter.:duim:
 

Joost

Well-known member
Schokeffect bij Roda hoor!

Schokkend was het zeker vanavond. Een ware wedloop tussen Muijters en scheidsrechter Blank wie er nu eigenlijk het slechtste was.

De eerste zet is aan Muijters die bij een hoekschop de boel volledig verkeerd neerzet en de kopbal die nota bene recht op hem af komt niet weet te keren, ik had zelfs het idee dat hij zijn voet wegtrok. Scheidsrechter Blank wil niet onderdoen en besluit Den Bosch een strafschop cadeau te doen. En nog voor we een kwart wedstrijd onderweg zijn staan ze achterin wederom te slapen 0-3, vlak daarvoor ligt de keeper van Den Bosch met bal en al ruim buiten z'n zestien maar gaan we gewoon door. Die doelman gaat daarna ook schutteren en we scoren zowaar een doelpunt, al lijkt Blank hem eerst nog af te keuren.

Na de pauze begon Roda zowaar echt goed en dan zie je dat die keeper van Den Bosch er toch wel wat van kan, vier grote kansen van Roda en viermaal een redding van de doelman. Vervolgens neemt een verdediger van Den Bosch de bal met de hand mee, ramt 'm naar voren en krijgt Schlosser een tweede geel voor iets dat niet veel meer leek dan een schouderduw. Roda blijft wel aanvallen en lijkt een strafschop te moeten krijgen en anders toch op z'n minst een vrije trap op de rand zestien na een overtreding maar Blank weigert en Den Bosch countert naar 1-4.

Roda wisselt een 3e keer en 2 minuten later valt Remans geblesseerd uit. Den Bosch scoort nog 1-5 en ook nog bijna 1-6 omdat Muijters in zijn neus staat te peuteren bij een vrije trap. Het slotakkoord is echter voor Blank die besluit om bij 1-5 en 9 tegen 11 nog even 4 minuten bij te tellen.
 

Pascallovic

Well-known member
Oja, ik mag niet benoemen dat de keeper en arbitrage ex aequo even slecht waren.
Niet als het complete onzin is en je zelfs totale quatsch erbij moet verzinnen als de blessuretijd in de 2e helft. Dat spel heeft gewoon 4 minuten stil gelegen met blessures, wissels, rode kaart en doelpunten. Zelfs een doelpunt van Roda dat terecht wordt goedgekeurd gebruik je als onderbouwing om de scheidsrechter af te zeiken. Dat heet gewoon zoeken. Penalty kun je gewoon geven. Het was namelijk vasthouden van de Roda verdediger. Bij die 2e gele kaart is er gewoon contact met de benen, maar dat past niet in je campagne om de scheidsrechter af te zeiken, dus dat heb je heel toevallig weer niet gezien.

Maar goed ga lekker door met het afzeiken van scheidsrechter, dat is het grootste probleem van Roda. Niet dat er geen beleid is.
 

Batigoal

Well-known member
NEC was ook lekker op dreef. Grootste uitoverwinning ooit. Met talentje Musaba die steeds beter wordt. Schijnt wel een jongen zijn die snel naast zijn schoenen loopt, dus dat wordt interessant om te volgen.

Rabillard van de omhaal was een paar jaar geleden eventjes hét talent van Olympique Marseille toen hij vlak na zijn debuut scoorde. Maar hij bleek er toch niet zoveel van te kunnen. Ook bij Go Ahead is het niet zoveel geloof ik.
 

JMD

Well-known member
Ik kom net thuis en zie de tussenstand... Mijn hemel wat is daar aan de hand. Was Jong Utrecht zo goed of Jong Ajax zo slecht?
 

gevegt

Well-known member
Ik kom net thuis en zie de tussenstand... Mijn hemel wat is daar aan de hand. Was Jong Utrecht zo goed of Jong Ajax zo slecht?

Ik heb alleen het laatste kwartier gezien. Toen was Utrecht beter.
Volgens de verslaggever zakte Ajax door het ijs.

Ten Hag zat op de tribune en zag waarschijnlijk dat de keeper prima is en kan spelen tegen Getafe.
 

Mario

Well-known member
Ik heb alleen het laatste kwartier gezien. Toen was Utrecht beter.
Volgens de verslaggever zakte Ajax door het ijs.

Ten Hag zat op de tribune en zag waarschijnlijk dat de keeper prima is en kan spelen tegen Getafe.

Belachelijk ook dat de wedstrijd niet werd afgelast vanwege de wind …
 
Bovenaan