KKD Speelronde 1

Joost

Well-known member
Ik was in de namiddag de toerist aan het uithangen in Arnhem en de binnenstad kleurde redelijk geel zwart. Ik raakte in gesprek met een paar supporters. Het enige wat belangrijk was dat de club is behouden en dat ze samen naar het stadion konden. Ze hebben geen idee over de kracht van de selectie, een (eventuele) nederlaag tegen Telstar maakte niet uit, maar de club mag vooral geen gekke dingen doen zodat er weer zo'n situatie gaat ontstaan.
Dat roepen ze nu wel allemaal en ik snap dat gevoel. Maar als het dadelijk oktober is en Vitesse toch wonderwel best een aardige selectie heeft gaan die echt wel meedoen om de nacompetitie. En met deze competitie kan het ook zomaar meer zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Deathprod

Well-known member
Het probleem bij Vitesse is dat ze niet lang kunnen blijven bestaan in de KKD, waarschijnlijk hooguit 1 a 2 seizoenen, omdat de huur van het stadion erg hoog is (zo'n 3 miljoen euro). Dit zal op een gegeven moment de financiële problemen alleen maar groter maken dan ze nu al zijn (20 miljoen schuld aan de Common Group). Nu kan dit nog opgevangen worden omdat het bedrijfsleven helpt om de gaten in de begroting te dichten en omdat het stadion redelijk vol zit. Maar hoe langer je in de KKD blijft spelen, hoe meer de interesse afneemt, en daarmee groeit ook de kans op een faillissement. Daarom denk ik dat, als de overname door Franke de komende maanden wordt goedgekeurd, ze in de winter weer gaan investeren in de selectie om zo snel mogelijk te promoveren. Dan hoeft hij ook minder bij te leggen omdat ze er nog goed op staan bij de TV-gelden stand, dat scheelt vele miljoenen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
@JMD Zie even de opstelling van Jong PSV voor vanavond. Iets met opbouw en periodisering 😉
 

Joost

Well-known member
Roda staat achterin bij vlagen ook echt te schutteren hoor. Het balverlies bij de vierde en het gemak van de kopbal bij de derde zijn echt schrijnend. Daar staat wel tegenover dat van der Heide nog bij 0-0 wordt neergetrokken als doorgebroken speler en de scheidsrechter verzuimt te fluiten en dat Roda naast de ene treffer echt genoeg mogelijkheden heeft gehad er ook 4 te maken. We houden hoop.
 

Deathprod

Well-known member
Tja, het maakt wel uit of je zo'n team op vrijdag of op maandag treft.
Tref je ze op vrijdag, dan doen Van Bommel, Addai en Zeefuik niet mee, nu scoren ze 5 keer.
Maar goed, dit probleem heb je al een jaar of 10, de hoop dat ze het ooit nog gaan aanpassen heb ik allang niet meer.
 

erka

Well-known member
Blijft regelrechte competitievervalsing maar de KNVB zal het een stinkzorg zijn.
 

noordooster

Well-known member
Tref je ze op vrijdag, dan doen Van Bommel, Addai en Zeefuik niet mee, nu scoren ze 5 keer.
Maar goed, dit probleem heb je al een jaar of 10, de hoop dat ze het ooit nog gaan aanpassen heb ik allang niet meer.
Geen beloftenteams of andere 2e elftallen in standaardcompetities, ook niet als zo'n 2e elftal als 2e standaardteam van een vereniging staat ingeschreven ( bijv. een zondagclub die een opleidingsteam als zaterdag 1 in een standaardcompetitie laat spelen)
Dus elke voetbalclub/vereniging zou niet meer dan 1 team mogen inschrijven in een standaardcompetitie.
Eerlijk en gemakkelijk.
 
Bovenaan