KKD Speelronde 1

Bernardo

Well-known member
Morgen gaan we weer los, met als grote titelfavoriet NAC Breda en nog genoeg outsiders als Willem II, Groningen, Emmen, Cambuur en nog meer...

Vrijdag 20:00

Dordrecht - NAC
Groningen - Jong Ajax
Roda JC - Helmond Sport
Cambuur - Emmen
Graafschap - ADO
Den Bosch - TOP Oss

Zondag
Eindhoven - Willem II 12:15
VVV - MVV 16:45

Maandag 20:00

Jong PSV - Telstar
Jong AZ - Jong Utrecht
 

Abubakari

Well-known member
Ik ga morgen naar de concurrent kijken, ook omdat ze tegen de jeugd van mijn favoriete club spelen. Is al bijna uitverkocht las ik. Dat kreeg Groningen in de eredivisie maar zelden voor elkaar.

Hup jong Ajax, Hup Cambuur.
 

Bernardo

Well-known member
Ik ga morgen naar de concurrent kijken, ook omdat ze tegen de jeugd van mijn favoriete club spelen. Is al bijna uitverkocht las ik. Dat kreeg Groningen in de eredivisie maar zelden voor elkaar.

Hup jong Ajax, Hup Cambuur.
Cambuur ook bijna uitverkocht nog 200 kaarten te koop en dat nog in de vakantie. Prima nieuws.
 

zwammy

Well-known member
Ben benieuwd naar Dordt, hebben blijkbaar een nieuwe lichting spelers. Maar goed, gewoon een 2tje op het toto formulier.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hou eens op met die kloonaccounts NoordOoster.
Ik kan het ook wel eens het met hem eens zijn en op dit onderwerp is dat zeker zo. In Schotland waren er ook plannen beloftenteams in de profcompetities toe te laten. Het laatste plan was dit voorjaar gepresenteerd. De Schotse bond dacht het er doorheen te drukken. Maar fans organiseerden zich goed, hebben zich allemaal massaal op hun club gericht en ze onder druk gezet zich tegen dit plan uit te spreken. Door die druk is het plan uiteindelijk in de prullenbak verdwenen. Daar was ik, en velen met mij, ontzettend blij mee.

Ik heb ook een kleine rol daarin gespeeld. Op het forum waar een groot deel van die organisatie plaats vond, heb ik duidelijk gemaakt hoe die teams de Nederlandse 1e divisie aanzienlijk minder aantrekkelijk hebben gemaakt en dat er geen duidelijk voordeel is voor ontwikkeling van spelers. Mijn argumenten over de ervaringen in Nederland zijn door diverse supporters gebruikt toen ze hun eigen club aanschreven. Gelukkig heb ik een kleine rol kunnen spelen in het stoppen van een waardeloos plan. (y)
 

JMD

Well-known member
Jep. Op dat punt ben ik het idd ook met NO eens.
Ik ben in principe niet tegen de Jongteams in de piramide, maar wel hoe het nu gaat. Laat ze met vaste selecties werken, laat ze kunnen degraderen (oke, kan nu ook, maar de kans is erg klein omdat de kans dat een Jongteam hoog in de 2e divisie eindigt nihil is) en mijn zegen hebben ze. In Duitsland werkt dat bijvoorbeeld ook zo en dat gaat goed. Dus gooi die p/d tussen 1e en 2e divisie open, dan vallen de zwakke Jongteams er vanzelf uit en op dat moment moet je als KNVB eisen gaan stellen aan selecties omdat je anders echt competitievervalsing kan krijgen, zeker als een Jongteam in degradatienood is.
 

Abubakari

Well-known member
Bedoelde meer het in herhaling vallen. Was even vergeten dat dat het bestaansrecht van dit forum is.😁
 
Bovenaan