KKD: Speelronde 1

JMD

Well-known member
Jong FC Utrecht verliest met 1-2, Jong PSV verliest met 1-6, Jong AZ staat 5-0 achter.... Gaat lekker met die Jongteams (alhoewel dat ongetwijfeld te maken zal hebben met het feit dat de hoofdteams nog in hun voorbereiding zitten).
 

Joost

Well-known member
Zie ik Rutte en onze Grapperhaus wel voor aan ja
Ik schrijf het toch vooral toe aan de domheid van supporters hoor. Als je weet dat juist het betaald voetbal niet onder een vergrootglas maar onder een microscoop ligt dan moet je daar rekening mee houden.
 

Joost

Well-known member
Over vijf uur moet Roda spelen tegen Jong Ajax en nog steeds heeft niemand ook maar enig idee wie er bij de tegenstander zullen spelen. Dat kan toch niet in het profvoetbal.
 

Unregistere

Well-known member
Over vijf uur moet Roda spelen tegen Jong Ajax en nog steeds heeft niemand ook maar enig idee wie er bij de tegenstander zullen spelen. Dat kan toch niet in het profvoetbal.

Aad de Mos probeerde bij PSV ooit Ajax zand in de ogen te strooien door kort voor de aftrap nog een wissel door te voeren. Dus dan valt dit nog ontzettend mee. ;)

En officieel hoeft de opstelling toch pas ongeveer een uur voor de aftrap bekend te zijn?
 

Joost

Well-known member
Aad de Mos probeerde bij PSV ooit Ajax zand in de ogen te strooien door kort voor de aftrap nog een wissel door te voeren. Dus dan valt dit nog ontzettend mee. ;)

En officieel hoeft de opstelling toch pas ongeveer een uur voor de aftrap bekend te zijn?
Er is een verschil tussen het niet weten wat de opstelling is en niet weten wie er überhaupt tot de selectie behoren.
 

Unregistere

Well-known member
Er is een verschil tussen het niet weten wat de opstelling is en niet weten wie er überhaupt tot de selectie behoren.

Ook dat is toch niet verplicht om bekend te maken?

Maar ter info, dit las ik van een Ajax-jeugdwatcher:

Ja ik vind het ook een apart programma. Ik las ergens dat jongens als Taylor en Rensch bij 1 zitten en Brobbey, Hansen, Unuvar bij jong. De opstelling van -18 van gisteren was ook erg jong. Dus ik verwacht dat Jong Ajax met een soort -19 gaat spelen.

Afwachten of het zo is, maar waarschijnlijk een lekker fris en jong ploegje vol balvaardige, snelle en gretige talenten.
 

Joost

Well-known member
Volgens mij is er wel een regel dat de selectie minstens 24 uur van te voren bekend moet zijn bij de tegenstander.

Maar zelfs dat vind ik toch echt profvoetbalonwaardig. Ik denk dat zelfs ASWH een soort van voorbereiding heeft richting de volgende tegenstander.
 

Unregistere

Well-known member
Tuurlijk. Alleen niet tegen de beloften, omdat je dan de namen toch nooit zeker weet.

Maar ze weten, los van de namen, toch wel hoe Ajax voetbalt? Daar kan de Strep zijn plan op afstemmen en dan komt het helemaal goed. Of niet, uiteraard.

En misschien weet de Strep ook al wie er bij zijn, maar maken ze dat niet bekend richting publiek?
 

Abubakari

Well-known member
ajaxshowtime zei:
Scherpen
Gelderen Kasanwirjo Musampa Douglas
Giovanni Q Timber Llasana
Hansen Brobbey Unuvar

Of wellicht Regeer voor Timber (en hij oefenwedstrijd). Ik verwacht Taylor en Rensch tegen Union Berlin.


Rasmussen is ook erbij, Regeer speelt.

Zullen misschien een paar andere namen zijn maar zoiets zal het wel ongeveer worden. Spelers die bij 1 op de bank zitten kunnen nog naar jong, schijnbaar want dat dubbelt hier en daar.
 
Bovenaan