KKD: Speelronde 1

Joost

Well-known member
Komende vrijdag gaat het Nederlandse voetbalseizoen weer van start!

Vrijdag
1845 Jong FC Utrecht v FC Eindhoven
2100 SC Cambuur v NEC

Zaterdag
1630 Jong PSV v Excelsior
1845 TOP Oss v Helmond Sport
2100 NAC v Jong AZ

Zondag
1215 Telstar v FC Volendam
1430 Jong Ajax v Roda JC
1645 FC Dordrecht v Go Ahead Eagles
2000 Almere City v MVV

Maandag
2000 De Graafschap v FC Den Bosch

De echte liefhebber kan alle 10 duels live kijken en gezien de schaarste aan voetbal zijn er vast mensen die dat 900+ minuten gaan volhouden.

De grote favorieten Cambuur en De Graafschap beginnen met een thuisduel, zeker Cambuur heeft op papier een behoorlijk lastige tegenstander. De selectie van de Friezen is haast onveranderd en De Graafschap lijkt enkel sterker geworden dus het is logisch dat de bookmakers hen als grote favoriet blijven zien. Volendam was vorig jaar 3e maar raakte een paar basisspelers kwijt en trok daar niets voor aan.

Verder zeggen de selecties mij weinig, de seizoengidsen zijn ook nog niet gepubliceerd.

Mijn eigen club lijkt aardig op weg om de weg naar boven in te zetten, eerlijk gezegd konden we ook niet dieper zakken. De financiele basis is gelegd en gezekerd en de organisatie heeft vorm gekregen. Zowel rond het veld als op de kantoren. Qua selectie is er aardig wat versterking gehaald, een combinatie van talent en ervaring. Wat er echt nog bij moet is een spits en een linksback. Streppel heeft de laatste duels wat geëxperimenteerd met de spitspositie maar een echte spits ontbreekt.

Tenslotte ben ik benieuwd hoe de clubs omgaan met de beperkte capaciteit.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik denk dat ik die 900 minuten nog maar even over sla komend weekend. Kan dat ook samengevat worden in pak hem beet een kwartiertje?
 

Bernardo

Well-known member
Mooi dat het weer begint. Benieuwd hoeveel wedstrijden we kunnen bezoeken, de eerste staat al op de planning. Vrijdag meteen maar
 

Deathprod

Active member
Van de samenwerking met Manchester United is ook weinig terecht gekomen geloof ik. PSV en RC Genk zijn ook wel eens genoemd. Door de beloften in de KKD is het ook niet echt interessant meer voor de NLse Top. Alleen Vitesse is misschien een optie want hun beloften spelen op een heel laag niveau, daar zitten wel jongens die de moeite waard zijn voor MVV. Belgie en Duitsland zullen ook wel clubs te vinden zijn die daar interesse voor hebben.
 

Unregistere

Well-known member
Hoe nuttig is zo'n samenwerking nu echt? Kijk naar FC Dordrecht, die schoten niets op met die samenwerking met Feyenoord en nu met Fortuna Sittard lijkt het ook bepaald geen meerwaarde.

Het klinkt leuk en in sommige gevallen zal het best aardig uitpakken, maar over het algemeen heb je er als kleinste club volgens mij niet zo gek veel aan.
 

Batigoal

Well-known member
Het is toch soms ook opgezet om goedkoop spelers te krijgen om de selectie aangevuld te krijgen?
 

Deathprod

Active member
Hoe zit dat eigenlijk. Als je een speler huurt waar je geen loon voor hoeft te betalen, mag je die dan meetellen als licentie eis, 1 van de 16 contractspelers tegen het minimumloon?
 

ALenstra

Well-known member
Het is opgezet om overbodige spelers ergens te lozen. En maar hopen dat ze daarna iets opleveren.
 

Bernardo

Well-known member
Hm, helemaal geen matchday gevoel. Geen Café Cambuur voor de wedstrijd, vrienden die ergens anders zitten. Hopelijk is het voetbal leuk, want voor de gezelligheid ga je niet meer.
 

Deathprod

Active member
Cambuur - NEC ga ik wel even voor zitten. Bij NEC lopen best veel leuke talenten rond zoals Proper, Tavsan, Romeny en Van Rooij. En dan nog Barreto die de lijnen uitzet. Kan een mooi potje worden.
 

Batigoal

Well-known member
Cambuur - NEC ga ik wel even voor zitten. Bij NEC lopen best veel leuke talenten rond zoals Proper, Tavsan, Romeny en Van Rooij. En dan nog Barreto die de lijnen uitzet. Kan een mooi potje worden.

Mee eens, ik ben ook wel benieuwd naar NEC. Hebben ook wat buitenlandse talentjes erbij gehaald.

Ik ga er overigens niet vanuit dat ze kunnen winnen van Cambuur. Als daar niks geks gebeurt dan worden die met 2 vingers in de neus kampioen.
 

Joost

Well-known member
Zojuist eindelijk mail van Roda gekregen. Zoals verwacht mag iedereen wel binnen maar de regels zijn strikt en je moet voor ieder duel een ticket claimen. De intimiteit en beleving zal toch heel anders zijn.
 
Bovenaan