Jupiler Speelronde 17

Maasveld

Well-known member
Man man wat hebben wij het weggegeven, we hadden uitstekende zaken kunnen doen. We zeiden in het stadion al dat die 2-0 moest vallen. Eigenlijk hebben we nauwelijks echte kansen gecre?erd. Mag je uiteindelijk nog blij zijn met een punt ook.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Man man wat hebben wij het weggegeven, we hadden uitstekende zaken kunnen doen. We zeiden in het stadion al dat die 2-0 moest vallen. Eigenlijk hebben we nauwelijks echte kansen gecre?erd. Mag je uiteindelijk nog blij zijn met een punt ook.

Zie het maar als een 'sorry voor die domme scheids' richting Telstar.
 

Maasveld

Well-known member
Zie het maar als een 'sorry voor die domme scheids' richting Telstar.
Scheids was echt een drama. Even voor die rode kaart onthoudt hij ons een duidelijke strafschop. Die rode kaart sloeg natuurlijk nergens op, daarna ging hij overcompenseren in het voordeel van Telstar.

Maar goed we hadden het volledig aan onszelf te danken. Laten we het maar houden op 'dit kan een keer gebeuren.'
 

Batigoal

Well-known member
Ik vind het wel heel bijzonder dat Boere zoveel scoort bij zo'n matig team. Die moet er bij een betere club als bijv. VVV toch wel 30 kunnen maken lijkt me.

Boere was dan ook een prima talent bij Ajax, maar maakte toen de rare keuze om naar AA Gent te gaan i.p.v. onderin Eredivisie of bovenin Eerste Divisie. Nu lijkt hij via een omweg toch nog naar boven te komen.
 

almere036

Member
Wij hebben echt een paar extra spelers nodig in de winter, als we continue zoveel blessures hebben.. Gister speelden we met een cv op rechtsback en 2 middenvelders in de verdediging. Daarnaast ook nog Rijsdijk in de basis die terug komt na 2 maanden blessureleed, zonder enige wedstrijdritme. Dan ben je de lul, vooral uit bij NAC. Al konden we nog best wat tegenstand bieden vond ik.

Schijnt dat Almere City bijna rond was met Rosheuvel afgelopen zomer, maar toen kwam Roda.. zonde.

Daarnaast wilt Receveur wss weer terug naar Almere in de winter op huurbasis, maar lijkt me niet dat VVV meewerkt.
 

Sjorro

Active member
Ik vind het wel heel bijzonder dat Boere zoveel scoort bij zo'n matig team. Die moet er bij een betere club als bijv. VVV toch wel 30 kunnen maken lijkt me.

Net niet op de helft zit hij bij Oss al op 19, dus 30 moet (ook al bij Oss) haalbaar zijn........
 

Abubakari

Well-known member
Wil niet veel zeggen, maar Jong Ajax speelt het leukste wanneer er zo min mogelijk eerste elftal-spelers meedoen. Vorig seizoen waren dat ook al de beste wedstrijden. Houden zo dus.

Het was gister 80 minuten lang vrij belabberd, nauwelijks een kans, vooral voor rust gebeurde er gewoon niks voor beide doelen. Is ook een verdienste van Jong Ajax natuurlijk, maar daar zijn we geen Ajax voor. Hoog Frank de Boer gehalte zeg maar, veel balbezit maar er niks mee doen. Neemt niet weg dat ze het gister na de 1-0 goed oppakten en verdiend gewonnen hebben.

Mooi ook voor Keizer, of niet Bernardo? :D
 

Bernardo

Well-known member
Na de 1-0 had ik juist het idee, dat we door zouden drukken. Ajax leek op instorten te staan, zonder dat we echt grote kansen kregen. En achterin stonden wij gewoon goed en gaven helemaal niks weg. Tot de wissel Steenvoorden voor El Baad, ineens stond het achterin niet meer goed. Steenvoorden ook schuldig aan de 1-2. Gelijkspel was over heel de wedstrijd wel verdiend geweest, maar goed. Valt die 1-1 niet uit die onterechte corner, had ik het nog wel eens willen zien.
 

Joost

Well-known member
Scheids was echt een drama. Even voor die rode kaart onthoudt hij ons een duidelijke strafschop. Die rode kaart sloeg natuurlijk nergens op, daarna ging hij overcompenseren in het voordeel van Telstar.

Maar goed we hadden het volledig aan onszelf te danken. Laten we het maar houden op 'dit kan een keer gebeuren.'
De twee ploegen die het dichtst bij stonden verliezen dus jullie lopen zelfs een punt uit. Het geluk van de kampioen?
 

Abubakari

Well-known member
Na de 1-0 had ik juist het idee, dat we door zouden drukken. Ajax leek op instorten te staan, zonder dat we echt grote kansen kregen. En achterin stonden wij gewoon goed en gaven helemaal niks weg. Tot de wissel Steenvoorden voor El Baad, ineens stond het achterin niet meer goed. Steenvoorden ook schuldig aan de 1-2. Gelijkspel was over heel de wedstrijd wel verdiend geweest, maar goed. Valt die 1-1 niet uit die onterechte corner, had ik het nog wel eens willen zien.

Een korte periode na de 1-0 had Cambuur inderdaad heel even ietwat de geest maar dat ebte snel weer weg en daarna leek er angst in de ploeg te sluipen waar Jong Ajax goed van profiteerde.

Maar zeg nou eens eerlijk, wat vond jij gister over 90 minuten van Cambuur? Ik vond het ontluisterend slecht.
 

Bernardo

Well-known member
Eerste helft was slecht ja, te bang voor ''Jong Ajax'', door die 5 man op rij achterin. Totaal geen druk op de laatste linie van Ajax, wat toch de zwakste plek is van dit team vond ik, uitgezonderd de Ligt, groot talent is dat. Tweede helft omgezet naar 4-3-3 en werd er best leuk gevoetbald bij vlagen en vond ik ook dat wij op dat moment verdiend op voorsprong kwamen, mooie aanval ook. Alleen zovaak zo dom balverlies op het middenveld, waardoor je weer in de omschakeling tegen kwam, terwijl er voor ons dan juist wel kansen lagen. Te veel spelers haalden hun niveau helaas niet, en dan krijg je zo'n wedstrijd. Moet ook wel zeggen, heeft natuurlijk ook met Ajax te maken, was veruit het beste team wat we hier als tegenstander hebben gehad. De eerste die echt tegenstand bood en ook kwamen te voetballen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Of FOX zeiden ze bij de wissel van Steenvoorden dat hij per s? tegen Jong Ajax wilde spelen, gezien zijn Feyenoord verleden :oops:
 

Abubakari

Well-known member
Eerste helft was slecht ja, te bang voor ''Jong Ajax'', door die 5 man op rij achterin. Totaal geen druk op de laatste linie van Ajax, wat toch de zwakste plek is van dit team vond ik, uitgezonderd de Ligt, groot talent is dat. Tweede helft omgezet naar 4-3-3 en werd er best leuk gevoetbald bij vlagen en vond ik ook dat wij op dat moment verdiend op voorsprong kwamen, mooie aanval ook. Alleen zovaak zo dom balverlies op het middenveld, waardoor je weer in de omschakeling tegen kwam, terwijl er voor ons dan juist wel kansen lagen. Te veel spelers haalden hun niveau helaas niet, en dan krijg je zo'n wedstrijd. Moet ook wel zeggen, heeft natuurlijk ook met Ajax te maken, was veruit het beste team wat we hier als tegenstander hebben gehad. De eerste die echt tegenstand bood en ook kwamen te voetballen.

Ik vond het na rust iets beter maar nog steeds niet veel soeps.

Als ze al zoveel ontzag hebben voor dit Jong Ajax ben ik benieuwd naar de bekerwedstrijd.

Baad (ook ex Feyenoorder) schijnt in de plaatselijke krant ook van die stoere Feyenoord praatjes gehad te hebben, Ajax werkt als een rode lap etc. Nou, het was meer een domme koe dan een boze stier gister. En die Steenvoorden, tsja... wat is er gebeurd met geen woorden maar daden?
 

Bernardo

Well-known member
Haha nu draai je door. El Baad speelde gewoon goed, toen hij er in stond gaven we achterin niks weg. Pas toen hij er uit ging, ging het mis.

Bekerwedstrijd word niks, kan ik je nou al zeggen. Blij dat ik daar waarschijnlijk niet bij ben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vond het na rust iets beter maar nog steeds niet veel soeps.

Als ze al zoveel ontzag hebben voor dit Jong Ajax ben ik benieuwd naar de bekerwedstrijd.

Baad (ook ex Feyenoorder) schijnt in de plaatselijke krant ook van die stoere Feyenoord praatjes gehad te hebben, Ajax werkt als een rode lap etc. Nou, het was meer een domme koe dan een boze stier gister. En die Steenvoorden, tsja... wat is er gebeurd met geen woorden maar daden?

Jarenlang de stoere praatjes van Clasie aangehoord. Op de Driedetti Klassieker na heeft hij nooit van Ajax gewonnen.
 
Bovenaan