Jupiler League speelronde 26

zwammy

Well-known member
Nouja, op een maandagavond naar de toekomst of De herdgang, geloof me, daar haal je weinig plezier uit.
Maar het is denk ik iets wat je pas beseft als je het zelf meemaakt. NAC hoorde je er eerst ook nooit over, tot ze degradeerden.

En dan nog al die verschillende selecties per week..

Wij zijn NAC. Wij krijgen een combi naar het Eindhoven stadion, de Arena of desnoods Almere. De clubs die structureel een divisie lager zitten hebben hier voor gekozen. Als NAC gewoon regelt dat ze naar de zaterdag gaan maakt het mij niet eens uit of dat ze de Baronie op bezoek krijgen.
 

Janssen

Well-known member
Het boeit niet wie je speelt, het gaat om de toneelshow die jong elftallen heet en de drogredenen die aangevoerd worden om te claimen dat het iets toevoegt.

En maandagavond is per definitie kut.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik heb de selectie van Jong PSV even bekeken, maar ik denk dat er hier even iemand zijn mening moet bijstellen.
 

Bernardo

Well-known member
Nou maken we ook nog kans op de periode, het moet niet gekker. Jong Ajax en Volendam verliezen en wij winnen.
 

Forza AZ

Well-known member
Nou maken we ook nog kans op de periode, het moet niet gekker. Jong Ajax en Volendam verliezen en wij winnen.
Jong PSV mag ook niet winnen, anders worden die 2e achter VVV en wint niemand de 3e periode.
Volendam mag trouwens ook gelijkspelen, als Cambuur dan met minimaal 2-0 wint tenminste.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
2 spelers uit het 1ste elftal, dat valt idd reuze mee. Hebben nog geluk dat Pasveer niet meedeed.

Als een speler als Pasveer op een gegeven moment weg gaat bij PSV is het niet gek als hij in de Jupiler League terecht komt. Zoals eerder Jozefzoon nou niet bepaald dat niveau ontsteeg. Net zoals Koch. Niet iedere speler uit de eerste selectie is meteen zo'n grote versterking voor de jong-elftallen.
 

Forza AZ

Well-known member
Zijn de reglementen gewijzigd met betrekking tot de winnaar van de periodes?

Tot vorig jaar was het altijd zo dat als de nummer 1 in een periodestand al een eerdere periode had gewonnen, dat de periodetitel dan naar de nummer 2 ging.
Nu lees ik echter op knvb.nl dat VVV Venlo de 3e periode al heeft gewonnen, en dat de nummer 2 alleen het ticket voor de nacompetitie krijgt (als het niet Jong Ajax of Jong PSV is natuurlijk).
 

Sensini

Active member
Zijn de reglementen gewijzigd met betrekking tot de winnaar van de periodes?

Tot vorig jaar was het altijd zo dat als de nummer 1 in een periodestand al een eerdere periode had gewonnen, dat de periodetitel dan naar de nummer 2 ging.
Nu lees ik echter op knvb.nl dat VVV Venlo de 3e periode al heeft gewonnen, en dat de nummer 2 alleen het ticket voor de nacompetitie krijgt (als het niet Jong Ajax of Jong PSV is natuurlijk).

Zie Reglementen 2015-2016 en 2016-2017.
Ze zijn volgens mij iets ander geformuleerd, maar komen denk ik op hetzelfde neer.
Voor dit seizoen tot nu toe: Jong PSV won de eerste periode, VVV krijgt als nr. 2 recht op play-offs. VVV won tweede periode, Helmond Sport krijgt als nr. 2 recht op play-offs. VVV wint derde periode, nr. 2 krijgt recht op play-offs, tenzij Jong Ajax of Jong PSV als nr. 2 eindigt, blijven Volendam en Cambuur over. Als Jong Ajax of Jong PSV als nr. 2 eindigen gaat het recht op play-offs naar de beste ploeg in de eindstand die dat recht nog niet heeft.
 

Forza AZ

Well-known member
Zie Reglementen 2015-2016 en 2016-2017.
Ze zijn volgens mij iets ander geformuleerd, maar komen denk ik op hetzelfde neer.
Voor dit seizoen tot nu toe: Jong PSV won de eerste periode, VVV krijgt als nr. 2 recht op play-offs. VVV won tweede periode, Helmond Sport krijgt als nr. 2 recht op play-offs. VVV wint derde periode, nr. 2 krijgt recht op play-offs, tenzij Jong Ajax of Jong PSV als nr. 2 eindigt, blijven Volendam en Cambuur over. Als Jong Ajax of Jong PSV als nr. 2 eindigen gaat het recht op play-offs naar de beste ploeg in de eindstand die dat recht nog niet heeft.
Voor kwalificatie voor de nacompetitie maakt het inderdaad niet uit. Maar vorig seizoen was de 3e periodetitel voor FC Eindhoven nadat ze als 2e waren ge?indigd daarin achter Sparta, die al de 2e periodetitel hadden binnengehaald.
En nu zou die dus voor VVV zijn, en niet voor de nummer 2.
 
Bovenaan