Jupiler League speelronde 26

hipp00

New member
Ik wil net zeggen, de CL voor de jeugd gaat toch wel boven een potje tegen NAC (of hoe die club ook heet)

Het gaat niet om NAC. Het gaat erom dat door dit soort acties maar weer eens bevestigd wordt dat de Jupiler League gewoon geen serieuze competitie is. Wat mij betreft moeten de Jong Teams eruit, maar dat schijnt onhaalbaar te zijn. Best next option is dat er gewoon met vaste selecties gewerkt worden voor de Jong teams, anders blijft het gewoon een loterij tegen wie je moet. In geen enkele andere competitie in Europa werkt het zo als in Nederland.

Maar goed, toen NAC nog Eredivisie speelde, kon ik me er ook niet druk over maken, maar nu we er midden in zitten (en er voorlopig ook nog wel even blijven), kan ik me er steeds kwader over maken dat we op een f*kking maandagavond tegen een Jong team moeten, dat de Jupiler League gewoon niet serieus neemt en we daardoor tegen de reservebank van PSV 1 moeten voetballen. De PSV-salarissen die vanavond op het veld staan, zijn waarschijnlijk twee tot drie het spelersbudget van NAC. En dan hebben wij nog een top-3 spelersbegroting in de Jupiler League.

De KNVB is bezig de Jupiler League te vermoorden. Volgend jaar komt Jong AZ erbij. Dan heb je al vier Jong teams, met alle competitie-vervalsing die dat met zich meebrengt. Als het blijft werken zoals het nu werkt dan wordt het voor de andere clubs steeds moeilijker om supporters en sponsoren te werven. Waarom zou je een SCC nemen voor een reserve-elftallen competitie?
Over een paar jaar als er weer wat clubs Veendam, RBC en Haarlem achterna gegaan zijn, hebben we dus gewoon weer de oude tweede elftallen competitie, maar bestaat er geen Eerste Divisie meer....
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nog zo'n doemdenker. Jong Ajax en Jong PSV doen het goed, dus meteen nemen de Jong teams de Juup over. Utrecht is niks, AZ is afwachten en de rest is opvulling in hun divisie.

Misschien dat Feyenoord en Heerenveen het leuk kunnen doen in de Juup (ooit)
 

zwammy

Well-known member
Boeiend. Het gaat toch om die 11 dwazen in het geel. Geef ik erom tegen wie we spelen. Veendam of Madrid, NAC and fucking proud of it!!!

HUP NAC
 

hipp00

New member
Nog zo'n doemdenker. Jong Ajax en Jong PSV doen het goed, dus meteen nemen de Jong teams de Juup over. Utrecht is niks, AZ is afwachten en de rest is opvulling in hun divisie.

Misschien dat Feyenoord en Heerenveen het leuk kunnen doen in de Juup (ooit)

Jong Ajax en Jong PSV doen het goed, omdat hun spelersbudget voor hun Jong Teams groter is dan de meeste Jupiler League clubs, terwijl ze niet echt voor de prijzen mogen meedoen. Dat maakt ook al dat het een competitie-verstorend element is.

Ik nodig je van harte uit om met Heerenveen te degraderen en lekker een jaartje te komen meedraaien in de Eerste Divisie. Dan krijg je er echt een hele andere kijk op. Jij zou wel een seizoenskaart nemen voor een competitie vol met reserve / beloften-elftallen?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik doelde op Jong Feyenoord en Jong Heerenveen. In de Juup.

Je koopt een scc voor jouw club, toch niet voor de tegenstander???
 

hipp00

New member
Boeiend. Het gaat toch om die 11 dwazen in het geel. Geef ik erom tegen wie we spelen. Veendam of Madrid, NAC and fucking proud of it!!!

HUP NAC

Want verder heb jij hebt geen enkele frustratie / irritatie over hoe het geregeld is met de Jong teams in de Jupiler League?

Bier drinken, k*t roepen en met je maten een beetje ouwehoeren. Voor het voetbal komen we allang niet meer bij NAC, maar het zou toch fijn als er tijdens de wedstrijden iets meer het gevoel zou hangen dat we daadwerkelijk in een serieuze competitie spelen?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dat is jouw persoonlijke beleving. Je geeft aan dat voetbal bijzaak is, maar het moet wel tegen teams die jij goed keurt.
 

hipp00

New member
Ik doelde op Jong Feyenoord en Jong Heerenveen. In de Juup.

Je koopt een scc voor jouw club, toch niet voor de tegenstander???

Koop jij een abonnement op de oefenwedstrijden van jouw club?
Want zo voelen de wedstrijden tegen de Jong teams.

Ik koop een SCC voor mijn club in een echte competitie en het zou fijn zijn als ik het gevoel had dat ik als voetbalconsument serieus genomen wordt: voetballen op zaterdagavond ipv maandagavond en tegen teams die met een vaste selectie spelen, zodat je weet wat je kan verwachten en het volgen van de competitie en de andere wedstrijden in die competitie ook daadwerkelijk toegevoegde waarde heeft voor de beleving van je eigen clubje.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wat moet jij een fijn leven hebben, dat wedstrijden tegen Belofteteams een ergernis kunnen zijn. Het is me toch wat.

Je gaat toch voor NAC en de randzaken? Nou dan.
 

Bernardo

Well-known member
Wedstrijden tegen beloften teams zijn ook gewoon kut, zolang er geen duidelijke regels komen. Zoals vaste selecties.
 

zwammy

Well-known member
Want verder heb jij hebt geen enkele frustratie / irritatie over hoe het geregeld is met de Jong teams in de Jupiler League?

Bier drinken, k*t roepen en met je maten een beetje ouwehoeren. Voor het voetbal komen we allang niet meer bij NAC, maar het zou toch fijn als er tijdens de wedstrijden iets meer het gevoel zou hangen dat we daadwerkelijk in een serieuze competitie spelen?

Die tijd heb ik al gehad dat het mij wat boeide. Of je nu tegen jong PSV speelt of tegen een Helmond sport. Dat maakt toch geen flikker uit. Ik maak me meer druk om onnozele combis en het carnaval dadelijk.
 

almere036

Member
Wat moet jij een fijn leven hebben, dat wedstrijden tegen Belofteteams een ergernis kunnen zijn. Het is me toch wat.

Je gaat toch voor NAC en de randzaken? Nou dan.

Nouja, op een maandagavond naar de toekomst of De herdgang, geloof me, daar haal je weinig plezier uit.
Maar het is denk ik iets wat je pas beseft als je het zelf meemaakt. NAC hoorde je er eerst ook nooit over, tot ze degradeerden.

En dan nog al die verschillende selecties per week..
 
Bovenaan