Ik wil net zeggen, de CL voor de jeugd gaat toch wel boven een potje tegen NAC (of hoe die club ook heet)
Het gaat niet om NAC. Het gaat erom dat door dit soort acties maar weer eens bevestigd wordt dat de Jupiler League gewoon geen serieuze competitie is. Wat mij betreft moeten de Jong Teams eruit, maar dat schijnt onhaalbaar te zijn. Best next option is dat er gewoon met vaste selecties gewerkt worden voor de Jong teams, anders blijft het gewoon een loterij tegen wie je moet. In geen enkele andere competitie in Europa werkt het zo als in Nederland.
Maar goed, toen NAC nog Eredivisie speelde, kon ik me er ook niet druk over maken, maar nu we er midden in zitten (en er voorlopig ook nog wel even blijven), kan ik me er steeds kwader over maken dat we op een f*kking maandagavond tegen een Jong team moeten, dat de Jupiler League gewoon niet serieus neemt en we daardoor tegen de reservebank van PSV 1 moeten voetballen. De PSV-salarissen die vanavond op het veld staan, zijn waarschijnlijk twee tot drie het spelersbudget van NAC. En dan hebben wij nog een top-3 spelersbegroting in de Jupiler League.
De KNVB is bezig de Jupiler League te vermoorden. Volgend jaar komt Jong AZ erbij. Dan heb je al vier Jong teams, met alle competitie-vervalsing die dat met zich meebrengt. Als het blijft werken zoals het nu werkt dan wordt het voor de andere clubs steeds moeilijker om supporters en sponsoren te werven. Waarom zou je een SCC nemen voor een reserve-elftallen competitie?
Over een paar jaar als er weer wat clubs Veendam, RBC en Haarlem achterna gegaan zijn, hebben we dus gewoon weer de oude tweede elftallen competitie, maar bestaat er geen Eerste Divisie meer....