Jupiler League: Play offs Promotie/Degradatie!

Friesland

Well-known member
Maar dat laatste ben ik wel met je eens, van mij mag het bij een gelijke stand na 180 minuten gewoon naar een verlenging gaan.

In dit geval zou ik het voordeel gunnen aan de club die in de reguliere competitie het hoogst is ge?indigd. Als het clubs uit verschillende competities zijn, dan inderdaad verlenging en/of strafschoppen.
 

JMD

Well-known member
In dit geval zou ik het voordeel gunnen aan de club die in de reguliere competitie het hoogst is ge?indigd.
Dat vind ik helemaal niks.... Je hebt als hoogste ploeg al thuisvoordeel in 2e duel. Ik zou dan eerder idd gewoon verlengen en daarna evt pingels.
 

Friesland

Well-known member
Maar met cricket win je met de meeste punten (of wickets).

Hier kan Telstar van de week 3 uitgoals maken (dus 2-3 in uitdoelpunten) en niet doorgaan, terwijl het ook geen uitgoal kan maken (dus 2-0 in uitdoelpunten) en wel doorgaan...
De uitgoalstand is pas relevant als het aantal gemaakte goals gelijk is.

We hadden het over de 2-2 tussenstand. Misschien dat er wat verwarring was ontstaan door de snelle 3-2.
 

JMD

Well-known member
We hadden het over de 2-2 tussenstand. Misschien dat er wat verwarring was ontstaan door de snelle 3-2.
Jouw post over die stand in uitgoals (0-2) was om 14.53, toen men in IJmuiden allang klaar was...

En overigens: ook bij een 2-2 stand gaan die uitgoals nog nergens over, en hangt het er eerst vanaf wat men in de return doet. Want hetgeen ik postte kan ook bij die stand (2-2) nog steeds: "Hier kan Telstar van de week 3 uitgoals maken (dus 2-3 in uitdoelpunten) en niet doorgaan, terwijl het ook geen uitgoal kan maken (dus 2-0 in uitdoelpunten) en wel doorgaan..."
 

Friesland

Well-known member
Zou Emmen wel een keer Eredivisie gunnen

Ik ook. Drenthe, Flevoland en Zeeland hebben nog nooit een team in de Eredivisie gehad. Flevoland is de enige provincie die nog nooit een club op het hoogste niveau heeft gehad.

Drentse clubs op het hoogste niveau:
Alcides uit Meppel van 1918 tot 1925 en van 1927 tot 1934 (14 seizoenen)
VV Emmen van 1946 tot 1949 (3 seizoenen) [het huidige FC Emmen]
VV Zwartemeer uit Klazienaveen van 1950 tot 1951 (1 seizoen)
MSC Meppel van 1930 tot 1931 (1 seizoen)
Totaal: 19 seizoenen

Zeelandse clubs op het hoogste niveau:
Zeelandia-Middelburg / VV Middelburg van 1916 tot 1921 en van 1932 tot 1934 (7 seizoenen)
VC Vlissingen van 1945 tot 1948 (3 seizoenen)
Totaal: 10 seizoenen

Dat was allemaal in een periode dat er nog 40 tot 60 clubs op het hoogste niveau speelden, toen was deelname op het hoogste niveau natuurlijk een stuk minder bijzonder dan tegenwoordig.
 

JMD

Well-known member
Ik ook. Drenthe, Flevoland en Zeeland hebben nog nooit een team in de Eredivisie gehad. Flevoland is de enige provincie die nog nooit een club op het hoogste niveau heeft gehad.

Drentse clubs op het hoogste niveau:
Alcides uit Meppel van 1918 tot 1925 en van 1927 tot 1934 (14 seizoenen)
VV Emmen van 1946 tot 1949 (3 seizoenen) [het huidige FC Emmen]
VV Zwartemeer uit Klazienaveen van 1950 tot 1951 (1 seizoen)
MSC Meppel van 1930 tot 1931 (1 seizoen)
Totaal: 19 seizoenen

Zeelandse clubs op het hoogste niveau:
Zeelandia-Middelburg / VV Middelburg van 1916 tot 1921 en van 1932 tot 1934 (7 seizoenen)
VC Vlissingen van 1945 tot 1948 (3 seizoenen)
Totaal: 10 seizoenen

Dat was allemaal in een periode dat er nog 40 tot 60 clubs op het hoogste niveau speelden, toen was deelname op het hoogste niveau natuurlijk een stuk minder bijzonder dan tegenwoordig.

Van welke site haal je deze info? Ben wel benieuwd naar, vind het heerlijk om dat soort info te lezen.
 

Friesland

Well-known member
Jouw post over die stand in uitgoals (0-2) was om 14.53, toen men in IJmuiden allang klaar was...
Nee, 14:07, toen stond het nog 2-2. EDIT: ik bedoel, toen begon de discussie.

En overigens: ook bij een 2-2 stand gaan die uitgoals nog nergens over, en hangt het er eerst vanaf wat men in de return doet. Want hetgeen ik postte kan ook bij die stand (2-2) nog steeds: "Hier kan Telstar van de week 3 uitgoals maken (dus 2-3 in uitdoelpunten) en niet doorgaan, terwijl het ook geen uitgoal kan maken (dus 2-0 in uitdoelpunten) en wel doorgaan..."

Het gaat om het moment. Als er op dat moment niet meer gescoord wordt (de wedstrijd in Doetinchem incluis) dan zou De Graafschap doorgaan, dat is het idee achter de "voorsprong" op dat moment.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan