Jupiler League: Play offs Promotie/Degradatie!

Friesland

Well-known member
Uitdoelpunten tellen nooit dubbel, bovendien kan je dat niet in de 1e wedstrijd zeggen...

Als je het reglement letterlijk neemt, moet je de wedstrijden inderdaad apart beschouwen. Dat klopt ook wel wat betreft schorsingen en opstellingen. Op basis daarvan zou je zeggen dat het 2-2 gelijk is. Volgens de correcte interpretatie van het reglement was de 2-2 stand een voorsprong van De Graafschap.

Dus: qua score was het gelijk, maar reglementair stond De Graafschap voor.

Ik vind het vreemd dat het nu opeens opvalt terwijl ik dit al jaren doe, omdat het enige wat relevant is hetgeen wat de score over twee duels is.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Als je het reglement letterlijk neemt, moet je de wedstrijden inderdaad apart beschouwen. Dat klopt ook wel wat betreft schorsingen en opstellingen. Op basis daarvan zou je zeggen dat het 2-2 gelijk is. Volgens de correcte interpretatie van het reglement was de 2-2 stand een voorsprong van De Graafschap.

Dus: qua score was het gelijk, maar reglementair stond De Graafschap voor.

Ik vind het vreemd dat het nu opeens opvalt terwijl ik dit al jaren doe, omdat het enige wat relevant is hetgeen wat de score over twee duels is.

Dat je de score over 2 duels meeneemt, vind ik wat apart maar kan ik nog snappen. Bij een gelijke stand is het echter gewoon gelijk, helemaal aangezien er maar 1 ploeg tot nu toe de kans heeft gehad uitdoelpunten te scoren.
 

Friesland

Well-known member
Dat je de score over 2 duels meeneemt, vind ik wat apart maar kan ik nog snappen. Bij een gelijke stand is het echter gewoon gelijk, helemaal aangezien er maar 1 ploeg tot nu toe de kans heeft gehad uitdoelpunten te scoren.

Hoe je het ook wendt of keert, qua uitdoelpunten is het gewoon 2-0. Het heeft wel wat van cricket.
 

JMD

Well-known member
Hoe je het ook wendt of keert, qua uitdoelpunten is het gewoon 2-0. Het heeft wel wat van cricket.
Maar met cricket win je met de meeste punten (of wickets).

Hier kan Telstar van de week 3 uitgoals maken (dus 2-3 in uitdoelpunten) en niet doorgaan, terwijl het ook geen uitgoal kan maken (dus 2-0 in uitdoelpunten) en wel doorgaan...
De uitgoalstand is pas relevant als het aantal gemaakte goals gelijk is.
 

JMD

Well-known member
3-0... Weer een keeper die een stapje zet...

Die muur of de keeper staat verkeerd. Fout dus van de keeper die de muur hoort neer te zetten.
 

Friesland

Well-known member
In cricket zeg je ook niet dat team x voorstaat als team y nog niet aan slag is geweest.

Het is ook niet een 1-op-1 vergelijking. Ik zou het zelf liever met honkbal vergelijken, maar bij honkbal heb je 9 innings en bij cricket maar 1, vandaar mijn keuze om het met cricket ipv honkbal te vergelijken.

Overigens ben ik zelf helemaal niet zo'n fan van uitdoelpunten.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het is ook niet een 1-op-1 vergelijking. Ik zou het zelf liever met honkbal vergelijken, maar bij honkbal heb je 9 innings en bij cricket maar 1, vandaar mijn keuze om het met cricket ipv honkbal te vergelijken.

Overigens ben ik zelf helemaal niet zo'n fan van uitdoelpunten.

In de lange vorm van cricket heb je 2 innings per team. ;)

Maar dat laatste ben ik wel met je eens, van mij mag het bij een gelijke stand na 180 minuten gewoon naar een verlenging gaan.
 
Bovenaan