Jupiler League: Play offs Promotie/Degradatie!

Pascallovic

Well-known member
Ja zo denk ik. Alsof jullie het allemaal heeelemaal ok zouden vinden als dat zou gebeuren in een belangrijke aankomende match van jullie club..
:mad: :mad:
Ik denk niet dat de kans groter wordt dat Ajax de EL-finale wint als iemand de selectie van Ajax 5 miljoen laat verdelen bij winst.
 

Joost

Well-known member
Dat is grote onzin, er is toestroom vanuit alle omliggende dorpen en nog verder. Als je in de Westelijke Mijnstreek vanaf Elsloo en Beek omlaag gaat dan is alles MVV.

Die achterban kan zich makkelijk meten met Roda. De jaren in de JL zijn voor MVV geen graadmeter, Roda werd ook massaal in de steek gelaten in dat jaartje op het laagste niveau.

De kille cijfers die je ongelijk bevestigen;

Zoals je zelf zegt is alles onder Beek/Elsloo voor MVV. Dat is dus enkel nog Bunde en Meerssen die je tegenkomt voor je in Maastricht bent.
Echt MVV gebied zijn de gemeentes Maastricht, Meerssen en Eijsden-Margraten. Samen 122.418+19.071+25.164=166.653

Echt Roda gebied noem ik Heerlen, Kerkrade, Landgraaf, Voerendaal, Simpelveld en Vaals. Samen 87.437+45.951+37.376+12.499+10.704+9599=203.566.
En dan neem ik Brunssum, Nuth en Gulpen Wittem, samen goed voor ruim 50.000 inwoners nog niet eens mee.

Bron: http://www.tubantia.nl/integratie/voetbalkaart en wikipedia.

Dat Roda massaal in de steek gelaten werd;
Het zakte van 13952 naar 10711 gemiddeld.
MVV zakte na de afgelopen 4 degradaties iedere keer meer in absoluut aantal terwijl er in de degrdatiejaren nooit meer dan 7500 zaten.

Op een zeer sporadische uitzondering na trok Roda altijd meer toeschouwers dan MVV wanner beide in de Eredivisie zaten.
 

Janssen

Well-known member
Allemaal die inwoners gaan potentieel naar Roda? En hoe zit dat als ze tien jaar Jupiler League zouden moeten spelen? Juist. Je vergelijkt appels met peren maar volgens mij heeft Satyr je dat ook wel duidelijk gemaakt.

Enige dat je uit die cijfers kunt opmaken is dat MVV ruim voldoende achterland heeft om de Geusselt wekelijks te vullen in de Eredivisie. Daarmee zouden ze dus zomaar weer een stabiele Eredivisie club kunnen worden zoals ze dat lang geweest zijn.
 

Abubakari

Well-known member
Nee hoor, HUP Roda JC. Voor Joost. Op DVK zit geen enkele MVV'er dus wat hebben we er aan wat moeten we er mee?
 

Abubakari

Well-known member
En ik ben ook voor Roda omdat Janssen & Satyr zo'n hekel aan Roda JC hebben. Maar in de eerste plaats gewoon omdat ik Joost geen degradatie gun.
 
Bovenaan