Jupiler League: Play offs Promotie/Degradatie!

Mario

Well-known member
Ik weet niet wat erger is: 2 Limburgse of 2 Friese clubs in de Eredivisie komend seizoen. Roda of MVV maakt mij ook niet veel uit. Bij NAC - NEC heb ik wel een kleine voorkeur voor de ploeg uit Breda.

Abubakari

Well-known member
Hoofdstuk 93 uit het boek "Tis niks en ut sil oek nooit wat wurde".

Peersman moet maar gauw optyfen naar een club uit de subtop. Bij Dodrecht twee jaar terug dramatisch, bij Cambuur vorig jaar dramatisch en nu ook weer betrokken bij beide tegentreffers. Vooral die eerste, dat was weer Peersman zoals we hem kennen, slap het duel in, je laten verrassen door je tegenstander (die hem trouwens prima afmaakt). De 1-2 ook weer, kon je verwachten dat die beer van Maastricht voor oorlog ging zorgen, maar Peersman staat weer te slapen.

Cambuur ten onder aan de druk en het verwachtingspatroon, kwamen niet in hun normale spel, helemaal Cambuur dus, choken in de nacompetitie. Over twee wedstrijden gewoon dikverdiend dat MVV door gaat.

Volgend jaar zonder Monteiro en vd Streek. En natuurlijk zonder Peersman, die zal wel een droomtransfer maken. Op naar Hoofdstuk 94 uit het boek "Tis niks en ut sil oek nooit wat wurde".

Jef400

Well-known member
Ik weet niet wat erger is: 2 Limburgse of 2 Friese clubs in de Eredivisie komend seizoen. Roda of MVV maakt mij ook niet veel uit. Bij NAC - NEC heb ik wel een kleine voorkeur voor de ploeg uit Breda.

MVV boven Roda JC. Het jarenlange wanbeleid bij Roda mag nu wel eens een keer worden afgestraft. Daarnaast is MVV ook wel weer een Eredivisiefossiel, zit de club weer in de lift. Eigenlijk is Maastricht er qua stad wel weer aan toe ook.

Joost

Well-known member
MVV boven Roda JC. Het jarenlange wanbeleid bij Roda mag nu wel eens een keer worden afgestraft. Daarnaast is MVV ook wel weer een Eredivisiefossiel, zit de club weer in de lift. Eigenlijk is Maastricht er qua stad wel weer aan toe ook.

MVV in de lift en een Eredivisiefosiel?

MVV is een leuke subbtopper in de Eerste Divisie zonder het potentieel om meer te bereiken. Het verzorgingsgebied is niet groter dan pakweg Emmen of RKC.

De stad Maastricht zelf heeft een paar volksbuurten waar de club zijn supporters vandaan haalt maar trekt er verder zijn neus voor op.

zwammy

Well-known member
MVV vond ik ook gewoon goed ballen. Laat die maar terugkomen. Kaarten voor de uitpot al geregeld, als het nog belangrijk idd. Goed, zoals we kunnen spelen moet het haalbaar zijn. Vreven heeft er een team neergezet, kennen niet voetballen maar vechten wel voor elkaar.

Jef400

Well-known member
MVV in de lift en een Eredivisiefosiel?

MVV is een leuke subbtopper in de Eerste Divisie zonder het potentieel om meer te bereiken. Het verzorgingsgebied is niet groter dan pakweg Emmen of RKC.

De stad Maastricht zelf heeft een paar volksbuurten waar de club zijn supporters vandaan haalt maar trekt er verder zijn neus voor op.

En toch is het vaker vol dan bij jullie.

PES5

Administrator
Forumleiding
Heb jij nou serieus tot 21 mei moeten wachten voor je in 2017 eindelijk kon juichen in het betaalde voetbal?:D

#Mei Foppe yn de groppe, met Streppel in de greppel.

Best vaker gejuicht hoor, al blijft de tweede seizoenshelft ruk, met name de uitwedstrijden, maar dat de comateuze reus het weer laat liggen is wel lekker ja. De mond vol van het fantastische spel, tegenstanders die niet wisten wat hen overkwam en dan falen op het moment dat het moet. Na al die weken 'genot' van onze vriend Bernardo, is deze wel heel zoet ja.

Bernardo

Well-known member
Ach na 18 jaar seizoenkaart ben je wel gewend dat Cambuur het af laat weten in de play offs. Ook dat begint te wennen. Volgend jaar maar kampioen worden.

Abubakari

Well-known member
Best vaker gejuicht hoor, al blijft de tweede seizoenshelft ruk, met name de uitwedstrijden, maar dat de comateuze reus het weer laat liggen is wel lekker ja. De mond vol van het fantastische spel, tegenstanders die niet wisten wat hen overkwam en dan falen op het moment dat het moet. Na al die weken 'genot' van onze vriend Bernardo, is deze wel heel zoet ja.

Alle uitwedstrijden in 2017 verloren toch?

Ze kunnen er toch niks aan doen dat tegenstanders vol lof zijn? wat is daar nou weer mis mee?

Ah, de aap komt uit de mouw, je trekt je iets van Bernardo aan. Wie doet dan nou?

zwammy

Well-known member
Als het nu nog niet bekend is, even 2 triviatjes:

- donderdag a.s. met Hemelvaart de finale NAC-NEC. De laatste keer dat er een NAC-NEC in een finale werd gespeeld op Hemelvaartsdag was in 1973 voor de KNVB beker. De woensdagavond daaraan voorafgaand speelde Ajax een Europese finale, om de (toen nog) Europacup 1. Net als toen is NEC nu favoriet. We weten hoe die NAC-NEC in 1973 afliep.

- met ingang van seizoen1983-1984 geldt dat steeds wanneer Feyenoord kampioen wordt, NAC van divisie wisselt.

Batigoal

Well-known member
NEC en NAC zie ik beiden graag in de Eredivisie. Ik ben geneigd te zeggen dat NEC maar gestraft moet worden vanwege het onzinnige beleid, maar heeft NAC wel de mogelijkheden om een selectie op de been te brengen komend seizoen in de Eredivisie?

Voor Roda geldt voor mij hetzelfde als NEC; daarnaast vind ik MVV wel weer leuk in de Eredivisie. Als ze de jonge talenten weten behouden is dat wel een aanwinst met hun hartstochtelijke aanvallende voetbal.

Bovenaan