Jupiler League 4e Periode

de waan

Well-known member
Sowieso zijn er zo tien clubs te noemen die een diepterecord onder de 1000 hebben. Dat gaat Almere nooit halen. Sterker nog, als de club echt mocht promoveren kijk ik er niet raar van op als de belangstelling ineens gaat exploderen
 

JMD

Well-known member
Die periodetitels enzo snap ik zolang er geen degradatie is, anders zou met kerst een stuk of 10 teams al niks meer hebben om voor te spelen. Door die periodes blijft er een vorm van spanning bestaan voor elke club.

Nu degradatie wel gaat komen ga ik er toch wel van uit dat die periodes gaan verdwijnen.
Gewoon het Engelse systeem, de nummers 1 en 2 promoveren, en dan 3 t/m 6 (of 3 t/m 5 + 1 uit de eredivisie) nacompetitie, uit en thuis. En ik zou eigenlijk wel een finale op neutraal terrein leuk vinden. Gewoon in de Galgenwaard of Gelredome ofzo. Bijvoorbeeld NAC - Go Ahead kan dan een heel mooi duel worden. Als dat soort dingen een groot succes worden kan je bv naar het Philips Stadion / Grolsch Veste en anders het een heeeel groot succes wordt de ArenA of Kuip.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Van horen zeggen schijnt een avondje Almere best gezellig te zijn. Wie weet dat ik nog eens een keertje polshoogte kom nemen.
 

ALenstra

Well-known member
Dat zogenaamde stadion van Almere is toch niet meer dan een sportpark? Ik vraag me af of ze wel veel nieuw volk trekken bij promotie. Almere en omgeving is toch een Ajax-bolwerk.
 

Joost

Well-known member
Dat zogenaamde stadion van Almere is toch niet meer dan een sportpark? Ik vraag me af of ze wel veel nieuw volk trekken bij promotie. Almere en omgeving is toch een Ajax-bolwerk.

Je onderschat de kracht van de Eredivisie.

Het stadion van Almere is nu inderdaad niet zo heel bijzonder. Het lijkt vooral een heel tijdelijk geheel.
 

almere036

Member
Gaan ze dat redden om dat in zo'n korte tijd te realiseren?

Ja plannen liggen sinds vorig jaar op tafel. Wanneer we onverwachts promoveren gaan ze meteen aan de slag, een groot deel zal ook staantribunes worden, scheelt ook tijd. Financi?le middelen hebben we.
Al gaat niemand ervan uit dat we dit jaar promoveren hoor. Het wordt al een groot feest als we de eerste ronde overleven. Daarvoor missen we Sven Braken, vervanger van Vincent Janssen.

Dat zogenaamde stadion van Almere is toch niet meer dan een sportpark? Ik vraag me af of ze wel veel nieuw volk trekken bij promotie. Almere en omgeving is toch een Ajax-bolwerk.

Er wonen 200.000 mensen in Almere. Er zijn vrij veel voetballiefhebbers in Almere, voornamelijk Ajacieden helaas. Maar verder is er geen BVO in de buurt. Bij promotie zullen die echt wel komen.
Een stadion van 6000-6500 man vullen zou op papier moeten lukken.

Maarja, duurt nog een paar jaar voor we aan promotie hoeven te denken schat ik.

Van horen zeggen schijnt een avondje Almere best gezellig te zijn. Wie weet dat ik nog eens een keertje polshoogte kom nemen.

Haha, het is vooral zelfspot in Almere. Vak-E2 is een aanrader om te lachen. Vak-D1 zitten de wat fanatiekere jongeren.
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Nu degradatie wel gaat komen ga ik er toch wel van uit dat die periodes gaan verdwijnen.
Het speeldagenschema voor 2016-17 is al bekend, en daarin staan gewoon weer 3 rondes nacompetitie. Ik neem dus aan dat er nog steeds 8 clubs uit de Eerste Divisie aan de nacompetitie gaan meedoen. En de periodes zullen ook wel blijven bestaan, want die zijn er immers ook bij de amateurs waar ook degradatie mogelijk is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nee. Is een leuke speler, maar De Gier heeft aangegeven dat hij te lui is. Heeft hem paar keer geprobeerd te triggeren, maar die jongen denkt dat ie het al heeft gemaakt

Denkt hij helaas al in ieder geval sinds de eerste keer dat ik hem bij Feyenoord A2 zag spelen. Ik had gehoopt dat bij hem de knop zou omgaan.
 

de waan

Well-known member
Het zou al een hele verbetering zijn als ze het aantal periodes en nacompetiedelnemers uit de eerste divisie beperken tot drie.
 

almere036

Member
Het zou al een hele verbetering zijn als ze het aantal periodes en nacompetiedelnemers uit de eerste divisie beperken tot drie.

Als dat gebeurd wordt de competitie nog minder aantrekkelijk denk ik, zowel voor sponsoren als voor toeschouwers.
De periodes zorgen voor oplevingen, iets wat veel clubs in de Juup nodig hebben.

Denkt hij helaas al in ieder geval sinds de eerste keer dat ik hem bij Feyenoord A2 zag spelen. Ik had gehoopt dat bij hem de knop zou omgaan.

Zo zonde. Die vent heeft zoveel talent.
 

de waan

Well-known member
Als dat gebeurd wordt de competitie nog minder aantrekkelijk denk ik, zowel voor sponsoren als voor toeschouwers.
De periodes zorgen voor oplevingen, iets wat veel clubs in de Juup nodig hebben.



Zo zonde. Die vent heeft zoveel talent.
Het blijft kunstmatige spanning, inclusief het risico dat de nummer twaalf promoveert. Nu er een degradatieregeling komt is de noodzaak voor al die periodetitels toch minder groot.
 

JMD

Well-known member
Als dat gebeurd wordt de competitie nog minder aantrekkelijk denk ik, zowel voor sponsoren als voor toeschouwers.
De periodes zorgen voor oplevingen, iets wat veel clubs in de Juup nodig hebben.
In League 2 in Engeland zijn er 24 ploegen, promoveren de bovenste 3 en speelt 4 t/m 7 playoffs, verder degraderen de nummers 23 en 24. 15 ploegen hebben dus niks aan het eind van het jaar. Toch is daar spanning genoeg. En ja, als je 'mid-table obscurity' bent, dan verdien je ook niks.
 
Bovenaan