Jonge Oranjes

Atreides

Well-known member
Waarom is een clubcoach not amused? Weer een wedstrijd minder waarin ze geblesseerd kunnen raken.

Behoudens PSV is de mening toch vaak dat e.a. goed is voor de ontwikkeling van de speler, goed is voor de uitstraling van de club en goed is voor de uitstraling van de jeugdopleiding.

Mooi dat iedereen nu ziet dat Van de Klooi maar een matig figuur is.

Nog even teruggelezen hoe van der Klooij het uberhaubt heeft geflikt met Groningen om de beker te winnen. Maarja, twee amateurs, ??n eerste divisieclub (thuis), Vitesse (thuis) en Excelsior (thuis) om vervolgens fc Zwolle in de finale te treffen. Meest gunstige loting ooit zo'n beetje.

Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
De coach van Jong Oranje is waarschijnlijk met gevegt aan de zuip gegaan.

De jongere Guus Til niet in de selectie, de oudere Ramselaar w?l;
De jongere Mensah niet in de selectie, de oudere Diks w?l;
De jongere Bijlow niet in de selectie, de oudere Groothuizen w?l;

Wat ontzettend slecht zeg.

Of dat iemand anders 1 of 2 jaar jonger is dan de ander vind ik niet zo'n goeie reden om die dan maar te selecteren. Hoewel Bijlow en Til niet in goeie vorm verkeren, vind ik de keuze voor Diks in plaats van Fosu Mensah wel een heel bijzondere. Fosu Mensah die gewoon basisspeler is in de Premier League en Diks waarvan niemand echt weet waar die uit hangt.

Atreides

Well-known member
Of dat iemand anders 1 of 2 jaar jonger is dan de ander vind ik niet zo'n goeie reden om die dan maar te selecteren. Hoewel Bijlow en Til niet in goeie vorm verkeren, vind ik de keuze voor Diks in plaats van Fosu Mensah wel een heel bijzondere. Fosu Mensah die gewoon basisspeler is in de Premier League en Diks waarvan niemand echt weet waar die uit hangt.

Ik begreep dat er gekeken werd naar de volgende kwalificatie en dat op basis daarvan werd doorgeselecteerd. Vandaar dat ik de leeftijd wel heb meegenomen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
De coach van Jong Oranje is waarschijnlijk met gevegt aan de zuip gegaan.

De jongere Guus Til niet in de selectie, de oudere Ramselaar w?l;
De jongere Mensah niet in de selectie, de oudere Diks w?l;
De jongere Bijlow niet in de selectie, de oudere Groothuizen w?l;

Wat ontzettend slecht zeg.

Bijlow is geblesseerd en Mensah volgens mij ook, dus die keuzes zijn logisch.

De Groene Scout

Well-known member
0-1 voorsprong tegen Letland. Bij winst zijn we nog in de race om bij de beste nummers 2 te komen. Wel een kleine kans overigens.

Reinoud

Well-known member
Volgens sportzeloot op Twitter niet. Zou betekenen dat we al niet meer bij de beste nummers twee kunnen eindigen.

Pascallovic

Well-known member
Slapzak van een trainer Konterman is door de KNVB overruled omdat hij geen sancties uitdeelde aan een speler van Oranje onder 20 die naar een tegenstander spuugde.

Atreides

Well-known member
Van der Klooi strikes again:

'Met alleen de jongste spelers is het
gewoon erg lastig'

Jong OranjeJong Oranje speelt vanavond tegen Jong Oekra?ne een wedstrijd waar voor Nederland niets meer op het spel staat. Het jeugd-EK van 2019 is al lang niet meer haalbaar. Er wordt aan een nieuwe ploeg gebouwd.
Dani?l Dwarswaard 16-10-18, 13:33

M

Door Dani?l Dwarswaard

Willem van Hanegem had zich er nogal aan gestoord. Dat liet hij gisteren in zijn column in deze krant duidelijk merken ook. Waarom speelde Jong Oranje afgelopen vrijdag tegen Jong Letland met Kevin Diks, Bart Ramselaar en Richairo Zivkovic? In plaats dat het al uitgeschakelde Jong Oranje met spelers voor de toekomst speelde, stonden er namen op het veld die volgens De Kromme de top niet zullen halen en bovendien qua leeftijd niet meer voor Jong Oranje mogen spelen in de cyclus naar het jeugd-EK van 2021.

,,Iedereen mag daar zijn mening over hebben’’, zegt Van de Looi over de kritiek. ,,Wij zijn bewust gefaseerd aan het verjongen. Volgens mij is het goed om in een elftal een aantal spelers te hebben die voor Jong Oranje-begrippen veel ervaring hebben. Zoals Diks, Ramselaar en Zivkovic. Jongens die wat stevigheid in je ploeg brengen en anderen kunnen helpen. Je zag het in het verleden bij Ajax ook: met alleen de jongste spelers is het gewoon erg lastig.’’

Van Hanegem vond het gek dat Perr Schuurs (Ajax) en Donyell Malen (PSV) het met invalbeurten moeten doen. Van de Looi vervolgt: ,,We hebben echt wel in de gaten dat er goede jongens aankomen. Zij gaan aan de beurt komen, dat ziet iedereen wel. We moeten ook niet doen alsof zij geen onderdeel uitmaken van deze ploeg. Ze maken nu al meters.’’
Lees ook

In mei moesten we nog gaan kijken hoe de Duitsers het doen
PREMIUM
In mei moesten we nog gaan kijken hoe de Duitsers het doen
Lees meer

Wij zijn bewust gefaseerd aan het verjongen. Volgens mij is het goed om in een elftal een aantal spelers te hebben die voor Jong Oran*je-begrippen veel ervaring hebben

Vacu?m
Bart Ramselaar in duel met Andorra-speler Eric de Pablos.
Bart Ramselaar in duel met Andorra-speler Eric de Pablos. ? Pro Shots

Na vanavond komt Jong Oranje in een soort vacu?m terecht. Volgende maand staat er nog wel een prestigieuze oefenwedstrijd gepland tegen Jong Duitsland. Dat team plaatste zich w?l voor het jeugd-EK en zal daarom met een sterke selectie spelen in voorbereiding op dat toernooi. De loting voor het EK van 2021 is in de december. Maar de eerste kwalificatiewedstrijd daarvoor is pas volgend jaar september.

Na de wedstrijd tegen Oekra?ne speelt Jong Oranje bijna een jaar geen interland ‘om het echie’. Zoals dat ook ging na het mislopen van de jeugd-EK’s in 2015 en 2017. ,,Dat is voor iedereen vervelend’’, zegt Van de Looi. ,,Je wilt wedstrijden die ergens om gegaan. Het is zoals het is. Maar we staan echt niet stil.’’
IJkpunt

Maart is wat dat betreft een ijkpunt voor Van de Looi. Dat is het moment dat hij met een volledige nieuwe lichting (spelers die na 1 januari 1998 zijn geboren) aan de slag gaat. Van de huidige selectie vallen acht spelers af die dan te oud zijn. Naast Diks, Ramselaar en Zivkovic zijn dat ook Sam Lammers, Michel Vlap, Oussama Idrissi en de keepers Indy Groothuizen en Yanick van Osch.

,,In maart moet er een volledig nieuw team staan’’, zegt Van de Looi. ,,Al blijft dat bij Jong Oranje altijd moeilijk te zeggen. Dat is ook het mooie. Wie had er gedacht dat Dumfries en Rosario nu al bij het grote Oranje zouden zitten? Rosario zat een jaar geleden nog op de bank bij Jong Oranje.’’
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/met-alleen-de-jongste-spelers-is-het-gewoon-erg-lastig~a3c58e01/

Diks en Zivkovic opstellen terwijl je Schuurs en Malen kunt opstellen is al erg genoeg. Dat die gasten dan ook nog eens wel de volgende kwalificatieronde kunnen spelen lijkt me reden voor ontslag.

Echt ongelooflijk... Zo iemand stuur je toch direct naar huis?

Dik kans dat die gast straks bondscoach wordt. Rijkaard en Koeman deden tenslotte ook gekke dingen tegen de Duitsers.

Mario

Well-known member
Dik kans dat die gast straks bondscoach wordt. Rijkaard en Koeman deden tenslotte ook gekke dingen tegen de Duitsers.

Of technisch directeur ...

000001.jpg

gevegt

Well-known member
1-0 voor Duitsland.

Wat mij vooral opvalt is het verschil van verdedigen. Oranje twijfelt veel en de Duitsers zijn heel resoluut.

Bovenaan