Johan Cruijff Schaal 2022: Ajax-PSV

BlauwVinger

Well-known member
De schaal, die gedegradeerd is tot een marginale excuustrofee door hovaardige lieden. Het wordt bijna kwalijk genomen als je er beslag op weet te leggen. Het wordt als een ongewenste intimiteit beschouwd als je er, ongeacht de club die je aanhangt, schaamteloos blij mee bent.
 

gevegt

Well-known member
De schaal, die gedegradeerd is tot een marginale excuustrofee door hovaardige lieden. Het wordt bijna kwalijk genomen als je er beslag op weet te leggen. Het wordt als een ongewenste intimiteit beschouwd als je er, ongeacht de club die je aanhangt, schaamteloos blij mee bent.
Heeft dat met onze aard te maken?
Ik bedoel, de beker wordt in Nederland ook veel minder gewaardeerd dan in andere landen.
 

BlauwVinger

Well-known member
Heeft dat met onze aard te maken?
Ik bedoel, de beker wordt in Nederland ook veel minder gewaardeerd dan in andere landen.

Ik weet niet hoe hoog deze 'super cup' aangeschreven staat in ons omringende landen en in hoeverre sprake is van ' prestige'.

In Nederland is de schaal het domein van Ajax en PSV. Met name uit die hoek wordt er meewarig over gedaan, afhankelijk van de uitslag.

Het winnen van de JC Schaal is uiteraard nooit de verdienste van de winnaar...
 

gevegt

Well-known member
Ik weet niet hoe hoog deze 'super cup' aangeschreven staat in ons omringende landen en in hoeverre sprake is van ' prestige'.

In Nederland is de schaal het domein van Ajax en PSV. Met name uit die hoek wordt er meewarig over gedaan, afhankelijk van de uitslag.

Het winnen van de JC Schaal is uiteraard nooit de verdienste van de winnaar...
Behalve natuurlijk in 1996.
 

stc

Well-known member
Neem aan dat alle spelers gewoon voor prijzen willen spelen en prijzen willen pakken. Dus eigenlijk gaat deze wedstrijd ergens om.
(1ste prijs voor PSV was al binnen dit seizoen.)
 

stc

Well-known member
Dat hebben ze dan ook ter harte genomen en nemen stc in dienst om het volgend seizoen te voorkomen.
Er zijn diverse redenen waarom ik niet voor de KNVB in Zeist aan het werk ga en pas voor een eventueel aanbod van deze club. Toekomst kan anders zijn, maar nu geen redenen om een overstap te maken.
 

JFK

Well-known member
Er zijn diverse redenen waarom ik niet voor de KNVB in Zeist aan het werk ga en pas voor een eventueel aanbod van deze club. Toekomst kan anders zijn, maar nu geen redenen om een overstap te maken.
Echt niet?
Kan je je beslissing niet heroverwegen?
 
Bovenaan