Jeugdvoetbal

Unregistere

Well-known member
Er kwamen wel erg veel positieve stukken naar buiten de laatste tijd, dus het werd weer eens tijd voor een tegenzet van De Telegraaf. Die hebben voor de goede zaak (de KNVB moet kapot) Wim Jansen maar weer eens uit zijn aanleunwoning getrokken.

Mwah, die woont best mooi hoor. :p
 

Arjen

Member
En weer een overwinning voor Alcides JO-13 1. Dit keer was het ACV JO-13 1 dat het onderspit moest delven (in het bekertoernooi) en met 6-2 verloor.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat moet van zijn vrouw zeker.

Mooi stukje Groene. Nu maar naar de FC, daar kan de jeugdopleiding wel een impuls gebruiken.
 

De Groene Scout

Well-known member
Deze week zijn er enqu?tes vanuit de KNVB naar de clubs gestuurd om de eerste ervaringen aan te geven.
Tussen de regels door heb ik n.a.v. de vraagstelling een beetje de indruk dat ze eigenlijk ook wel inzien dat de 'plannen' gefaseerd in laten gaan ook best een aardige optie is.
Zou dus nog best eens kunnen dat er in het seizoen 2017/2018 eerst in een district of regio getest wordt of bijvoorbeeld alleen en andere opzet komt bij de JO9 en jonger (oude F jeugd).
 

Ceephax

New member
Engelse spelersvakbond wil kinderen verbieden te koppen

De Engelse voetbalbond (FA) moet voetballers tot tien jaar verbieden te koppen. Dat is de mening van de Engelse vakbond voor profvoetballers (PFA), aangezien nieuw onderzoek heeft aangetoond dat het koppen van een bal op lange termijn schadelijk voor het geheugen is.

http://www.vi.nl/nieuws/engelse-spelersvakbond-wil-kinderen-verbieden-te-koppen.htm


Top-100 jeugdopleidingen amateurvoetbal 2016/2017

http://www.dehuisaanhuis.nl/sport/67039/top-100-jeugdopleidingen-amateurvoetbal-20162017/
 

De Groene Scout

Well-known member
Die jeugd top 100 stelt natuurlijk geen ruk voor. In die top 100 vrijwel allemaal grote clubs met per lichting (leeftijdsgroep minimaal 4 of 5 teams actief) Dan krijg je automatisch dat ook je 2e team in een leeftijdsgroep wat hoger speelt. Want juist die 2e teams (dus de breedte qua niveau) bepaald of je een beetje hoog staat op de ranglijst.
 

Joost

Well-known member
De onder 15 van AFC is het enige team uit de hele lijst dat op het hoogst mogelijke niveau speelt.

SC Irene inderdaad de hoogste Limburgse club maar ik blijf erbij dat deze lijst een heel vertekend beeld geeft. Mijns inziens zou je enkel moeten kijken naar het eerste team per leeftijdscategorie. Toch eens zien of ik dat zelf in elkaar kan draaien.
 

Joost

Well-known member
Ik heb eens wat gemaakt en daarbij enkel gekeken naar de 4 hoogste leeftijdscategorien op landelijk niveau.

Het hoogste niveau is 1 punt, daarna 2, 3, 4 en 5 punten.

Dit zijn de clubs die in alle categorien een team hebben in de landelijke competities:

4 ADO Den Haag
4 Ajax
4 AZ
4 FC Utrecht
4 FC Volendam
4 Feyenoord
4 NEC/FC Oss
4 PSV
4 Sparta Rotterdam
4 Vitesse
5 PEC Zwolle
5 SC Heerenveen
6 AFC
6 FC Groningen
6 FC Twente VA
6 Willem II VA
7 Almere City FC
7 Brabant United
7 Excelsior
7 FC Emmen
7 NAC Breda
7 VVV-Venlo
8 De Graafschap
8 Fortuna Sittard
8 Roda JC
8 Spartaan'20
8 Zeeburgia
9 Alphense Boys
9 Be Quick 1887
9 MVV
10 Go Ahead Eagles voetbalopleiding
10 Hollandia
10 Quick
11 Alexandria'66
11 Feyenoord, sc (AV)
11 JVOZ
12 AFC'34
12 Buitenveldert
12 Quick'20
12 Roda'46
12 SML
12 UNA
13 Baronie
13 DEM (RKVV)
13 DWS
13 Elinkwijk
13 Gemert
13 Quick Boys
13 Spijkenisse
14 ATC '65
14 Barendrecht
14 d'Olde Veste'54
14 JVC Cuijk
14 Koninklijke HFC
14 UDI'19/Beter Bed
14 Urk
15 Achilles '29
15 ADO'20
15 DHC
15 Flevo Boys
15 Hoofddorp s.v.
15 OJC Rosmalen
15 RKDVC
15 SC Cambuur
16 csv Apeldoorn
16 DZC '68
16 Haaglandia
16 Hoogezand
16 Jodan Boys, de
16 Purmersteijn
16 Smitshoek
16 TOGB
16 TOP
17 DSO
17 DZOH
17 Excelsior '31
17 Longa '30
17 ONS Boso Sneek
17 Oranje Wit
17 Rohda Raalte
17 SC 't Zand
17 Scharn
17 Union
17 Voorschoten'97
 

De Groene Scout

Well-known member
Rustige opstartweek gehad bij KVV Losser.
De trainingsmethode volgens VTON is gepresenteerd aan de jeugdtrainers. Iedereen heeft een eigen inlog en krijgt wekelijks 2 complete trainingen aangeboden.
Maandag gaan we starten in de praktijk. De eerste weken zal het vooral wennen zijn, maar daarna moet ik dus ook gewoon overbodig worden en kan ik met een gerust hart verhuizen naar Haaksbergen.
 
Bovenaan