Jeugdvoetbal

De Groene Scout

Well-known member
Ik weet het wel. Bij iedere club lopen mensen rond die het vanaf de zijlijn beter weten, zonder enig idee te hebben hoe indelingen tot stand komen en welke criteria er van belang zijn. Zelf kijk ik absoluut niet naar de ouders van de kids. Zowel, bij HSC'21, Sp. Neede als nu bij Losser heeft mij dat wel eens een lid, een leider, sponsor of ander kader lid gekost. Het moet soms maar, ben er niet gevoelig voor.
 

de waan

Well-known member
Ik heb ook wel een gelezen over moeders die hun 'diensten' aanbieden voor een betere indeling voor hun zoon. Bestaat dat fenomeen in Losser ook?
 

gevegt

Well-known member
Ik heb ook wel een gelezen over moeders die hun 'diensten' aanbieden voor een betere indeling voor hun zoon. Bestaat dat fenomeen in Losser ook?
In de tijd dat ik trainer / leider was, heb ik dat helaas nooit meegemaakt. Misschien moet ik maar weer eens een team gaan leiden.
 

De Groene Scout

Well-known member
Deze komt zojuist nog via de mail binnen. Een vader die tevens trainer/leider is van een laag F team geeft aan, nadat hij had toegezegd ook komend seizoen in de E die rol weer te zullen vervullen, er direct mee te stoppen. Hij wilde graag verder met de complete groep, maar we hebben zijn beste speler eruit gepikt en enkele teams hoger ingedeeld. Tja, dan moet die vervelende scout natuurlijk ook niet doen. In de mail zie je gewoon de hoop dat ik die beslissing ga terugdraaien. Niet dus, gewoon bedankt en tot ziens!!!
 

De Groene Scout

Well-known member
Wat is eigenlijk het nut om E en Fjes door te selecteren?

Om iedereen op zijn eigen niveau te laten spelen en ontwikkelen. Als er een team 1 speler zit die het veel te makkelijk heeft en in zijn ??ntje vrijwel alles alleen doet zonder enige weerstand dan wordt dat jongetje daar niet beter van en leert niks, anderen krijgen daardoor minder de bal en leren ook niets. Iedereen ontwikkeld zich op zijn eigen niveau is onze uitleg.
 

gevegt

Well-known member
Om iedereen op zijn eigen niveau te laten spelen en ontwikkelen. Als er een team 1 speler zit die het veel te makkelijk heeft en in zijn ??ntje vrijwel alles alleen doet zonder enige weerstand dan wordt dat jongetje daar niet beter van en leert niks, anderen krijgen daardoor minder de bal en leren ook niets. Iedereen ontwikkeld zich op zijn eigen niveau is onze uitleg.
Op die leeftijd heb ik er nog steeds moeite mee. Plezier moet op de eerste plaats komen. Zitten er in een team een paar mindere tussen, maar het gaat lekker ( ook met de ouders ) dan zou ik niet te veel schuiven. Dat kan vanaf de Dtjes wel.
Volgens mij hou de dan iedereen veel langer bij de club.
 

de waan

Well-known member
Ook jonge spelers (E- en F) hebben het meeste lol als ze op hun eigen niveau spelen is mijn ervaring.
 

De Groene Scout

Well-known member
Die jochies maakt het niets uit. Die hebben na 1 training weer nieuwe vriendjes. Ouders zijn vaak een veel vervelender categorie. Die vinden het allemaal veel te spannend en te belangrijk dat ze met de gezellige ouders bij elkaar blijven.
 

vakx2.0

Banned
Tot m'n grote verbazing lijkt de jongste vakx straks bij de F'jes meteen in het selectie-elftal te beginnen. Al twee selectietrainingen overleeft, en zaterdag een testmatch. Ze pakken het erg leuk, maar toch ook professioneel aan, bij onze club. Hij vind het zelf fantastisch. Het zou me eerlijk gezegd verbazen als hij er ook echt in komt... zo ja: helemaal leuk! Zo niet: net zo leuk, en lekker in een elftalietje "lager" beginnen.

Technisch vind ik 'm niet zo bijzonder. Maar volgens de trainers beschikt hij over een enorm goed inzicht en ... jawel ... voetbalintelligentie. Dat heeft hij natuurlijk van mij. :duim:
 

gevegt

Well-known member
Die jochies maakt het niets uit. Die hebben na 1 training weer nieuwe vriendjes. Ouders zijn vaak een veel vervelender categorie. Die vinden het allemaal veel te spannend en te belangrijk dat ze met de gezellige ouders bij elkaar blijven.
Dat ouders altijd meer problemen zien dan hun kinderen is absoluut waar.
Misschien ben ik te ouderwets, dat kan ook.
 

de waan

Well-known member
Bij ons op de club mogen de spelers die tegen de selectie aanzitten zelf kiezen of ze in een "subselectie"-team willen spelen (E3 en E4 in dit geval) of in het team waar ze vandaan komen. Ik heb het nog niet meegemaakt dat ze voor die laatste optie kozen.
 

Unregistere

Well-known member
Dat is een fenomeen van alle tijden volgens mij, die ouders. Ik denk dat elke club er wel mee te maken heeft. Het werkt toch het beste om een rechte lijn aan te houden, zoals Groene nu doet. Het enige nadeel is wel dat er tegenwoordig veel minder binding met een club is dan vroeger en dat ze dan inderdaad dus kunnen besluiten om te stoppen of zelfs over te stappen naar een vereniging in de buurt. Maar ja, of je daar dan heel rouwig om moet zijn.
 

Eresd?g?

Banned
Tot m'n grote verbazing lijkt de jongste vakx straks bij de F'jes meteen in het selectie-elftal te beginnen. Al twee selectietrainingen overleeft, en zaterdag een testmatch. Ze pakken het erg leuk, maar toch ook professioneel aan, bij onze club. Hij vind het zelf fantastisch. Het zou me eerlijk gezegd verbazen als hij er ook echt in komt... zo ja: helemaal leuk! Zo niet: net zo leuk, en lekker in een elftalietje "lager" beginnen.

Technisch vind ik 'm niet zo bijzonder. Maar volgens de trainers beschikt hij over een enorm goed inzicht en ... jawel ... voetbalintelligentie. Dat heeft hij natuurlijk van mij. :duim:
Leuk man! Ik zou t echt super vinden mocht ik ooit zoontje krijgen die beetje balletje kan raken. :)
 

de waan

Well-known member
Omdat je het over een zoontje hebt. Dan mag je wel een keer beginnen als je midden dertig bent.
 
Bovenaan