Indelingen 2016-2017

noordooster

Well-known member
Je zou er eventueel ook nog voor kunnen kiezen om Hoogeveen naar 1E over te plaatsen.
Wat betreft de 2e klassen. In het verleden koos de KNVB er ook wel voor om niet alle stad-Groninger clubs bij elkaar in 1 poule te zetten.
Of dat een wens van de clubs was weet ik niet.
Maar als daarvoor gekozen wordt komt alles er natuurlijk heel anders uit te zien.
 

Mug

Member
De 1 F noord, wat noord ooster zo'n mooie klasse voor Alcides vond, staat wel degelijk op de tocht, met een beetje pech gaat Alcides naar oost, waar ging de discussie ook alweer over, de afstanden. Het was voor Alcides niet zo erg om een klasse lager te spelen i.v.m. afstanden. Maar voor Alcides zijn de afstanden in de 1ste klasse oost nog verder dan in de hoofdklasse. Ik hou altijd rekening met een indeling in oost, vandaar dat ik het niet eens was met jou over de afstanden en de derby's in de 1ste klasse noord. Ik heb niets tegen reizen, maar ik heb wat foute inschattingen gelezen.
 

noordooster

Well-known member
Ik vind persoonlijk 1F zondag een mooie klasse. Ik weet niet hoe jij die klasse vindt.
Maar ik kan me voorstellen dat je 1E Oost stukken minder mooi en aansprekend vindt.
De afstanden worden dan ook groter, maar of ze net zo groot worden als die van MSC in de hoofdklasse het komend seizoen waag ik te betwijfelen. ( zie de mogelijke indeling van de 2 zondaghoofdklassen in het komend seizoen. )
Er zijn nu 15 noordelijke eerste klassers, oa omdat er meer noordelijke ploegen uit de hoofdklasse degradeerden dan dat erin komen.
En daar dreigt Alcides nu de dupe van te worden.
 

de waan

Well-known member
Als Alcides in de hoofdklasse was gebleven hadden ze o.a. naar Delft, Leidschendam en Hendrik Ido Ambacht gemoeten. Dat is toch echt wel een stukje verder.
 

de waan

Well-known member
Misschien kan een mod de boel in 2 splitsen er en "Indelingen 2016-2017" van maken of zo.
 

Joost

Well-known member
Hoofdklasse is tegenwoordig al het 5de niveau. Daarnaast zie ik hier teksten over de 1ste en 2de klasse e.d.

Dat schiet niet op.

Maak dan een nieuw topic met nieuwe indeling seizoen 2016/17

Ik vond een nieuw topic nogal overdreven voor een paar posts, zeker omdat het een vervolg is op de nacompetitie.
Lager dan 2e klasse was ik ook niet van plan om te gaan bekijken. 2e Klasse is nog het niveau waarop de indelingen erg regio overschrijdend zijn, vanaf de 3e klasse is dat al stukken minder.

Mocht je nog verzoeknummertjes hebben dan wil ik daar wel naar kijken.
 

Unregistere

Well-known member
Ik vind het in elk geval interessant om te zien, Joost. Bedankt!

Dubbeldam en Unitas weer naar Brabant, zat er wel in. Voor RCD zal in de derde klasse denk ik hetzelfde gelden.
 

Joost

Well-known member
IFC toch in de zuidelijke hoofdklasse.

Volgens de calculator is dat een totaal van 1800km meer en 18 uur meer reistijd (enkele reis) dan in mijn voorspelling.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Dat lijkt me ook niet mee. Quick, RKAVV, DHC en IFC naar B; RKHVV, Bataven, Woezik en Alverna naar A.

Vooral SJC, Woezik en Alverna en Woezik zullen niet echt blij zijn denk ik.
 

Joost

Well-known member
Indelingslogica;

Vorig seizoen bestond de vierde klasse in Zuid1 en Zuid2 op zondag beide uit 8 poules.
Komend seizoen telt Zuid1 7 poules en Zuid2 9.

Dat is heel praktisch voor een promotie/degradatieregeling.
 

de waan

Well-known member
Indelingslogica;

Vorig seizoen bestond de vierde klasse in Zuid1 en Zuid2 op zondag beide uit 8 poules.
Komend seizoen telt Zuid1 7 poules en Zuid2 9.

Dat is heel praktisch voor een promotie/degradatieregeling.

Zou het niet steeds meer landelijk rechtgetrokken worden? En dat het labeltje Zuid I of West II alleen nog maar betrekking heeft op het district dat de competitie organiseert?

Ik kan me zo voorstellen dat de KNVB op den duur gaat naar 12 2e klassen, 24 3e klassen en 48 4e klassen, waarbij het kan zijn dat West I er 12 heeft en West II 1 bijvoorbeeld. Alleen moeten dan de afwijkingen per district (in dit geval: West II dat geen 5e klasse op zondag heeft en Noord dat als enige een 5e klasse op zaterdag heeft) wel worden rechtgetrokken.
 

noordooster

Well-known member
Zou het niet steeds meer landelijk rechtgetrokken worden? En dat het labeltje Zuid I of West II alleen nog maar betrekking heeft op het district dat de competitie organiseert?

Ik kan me zo voorstellen dat de KNVB op den duur gaat naar 12 2e klassen, 24 3e klassen en 48 4e klassen, waarbij het kan zijn dat West I er 12 heeft en West II 1 bijvoorbeeld. Alleen moeten dan de afwijkingen per district (in dit geval: West II dat geen 5e klasse op zondag heeft en Noord dat als enige een 5e klasse op zaterdag heeft) wel worden rechtgetrokken.

Op het eerste gezicht lijkt het logischer om zowel op zaterdag als op zondag de 5e klasse als laagste klasse te hebben, of voor mijn part overal de 4e klasse als laagste klasse te hebben.
Het zal wel te maken hebben met aantallen en afstanden dat het nu niet zo is.
Is het in regio's waar geen standaard 5e klasse is zo dat de 4e klassen daar gemiddeld zwakker bezet zijn ?
Of spelen daar meer standaardteams in de reserveklassen ?
Of spelen in die 4e klassen veel teams die in andere districten in een 5e klasse terecht zouden komen ?

Wanneer je in Noord de huidige 5e klassen zou samenvoegen met de 4e klassen, krijg je een heel groot kwaliteitsverschil binnen 1 competitie, waardoor ( nog meer ) teams zouden moeten overstappen naar de reserveklassen.
Dat zou ik jammer vinden, omdat spelen in een standaardklasse wel iets extra's geeft.
Bovendien kun je in Noord het zo organiseren dat er op zaterdag 5 standaard 5e klassen zijn, waardoor de reisafstanden mee vallen.
Overigens is het niet eens zo erg lang geleden dat je in Noord enkele standaard 7e klassen had op zaterdag.

Het is toch ook vreemd als bv in Oost 2 verenigingen van gelijke sterkte op verschillende niveaus spelen ?
De zaterdagclub in de 4e klasse en de zondagclub in de 5e klasse.

Het mooiste zou zijn dat, zeker binnen 1 district , 1e, 2e, 3e en 4e klassen op zaterdag en op zondag ongeveer even sterk zijn.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Zou het niet steeds meer landelijk rechtgetrokken worden? En dat het labeltje Zuid I of West II alleen nog maar betrekking heeft op het district dat de competitie organiseert?

Ik kan me zo voorstellen dat de KNVB op den duur gaat naar 12 2e klassen, 24 3e klassen en 48 4e klassen, waarbij het kan zijn dat West I er 12 heeft en West II 1 bijvoorbeeld. Alleen moeten dan de afwijkingen per district (in dit geval: West II dat geen 5e klasse op zondag heeft en Noord dat als enige een 5e klasse op zaterdag heeft) wel worden rechtgetrokken.

Ja dat verwacht ik ook, alleen gaan promotie/degradatieregelingen niet over de districtsgrens heen op de 1e Klasse na.

In Zuid 1 werken ze dus met 8 degradanten en 8 herkansers uit de 3e Klasse. Daar staan 7 kampioenen en 21 periodekampioenen uit de 4e klasse tegenover. Dat is gewoon een heel ongelukkig aantal. Ik hoop eigenlijk dat ze enkel 4I in Zuid2 gemaakt hebben omdat het meerendeel van de clubs tot zuid2 behoort. Ze hebben namelijk dit seizoen acht Zuid1 teams verspreid over de 4e Klasse Zuid 2 maar nergens hebben de overhand.
 

noordooster

Well-known member
Zou het niet steeds meer landelijk rechtgetrokken worden? En dat het labeltje Zuid I of West II alleen nog maar betrekking heeft op het district dat de competitie organiseert?

Ik kan me zo voorstellen dat de KNVB op den duur gaat naar 12 2e klassen, 24 3e klassen en 48 4e klassen, waarbij het kan zijn dat West I er 12 heeft en West II 1 bijvoorbeeld. Alleen moeten dan de afwijkingen per district (in dit geval: West II dat geen 5e klasse op zondag heeft en Noord dat als enige een 5e klasse op zaterdag heeft) wel worden rechtgetrokken.

Snap ik het goed dat je bij dat rechttrekken ervan uitgaat dat je in Nederland dan alleen standaard 5e klassen op zondag hebt ?
 

noordooster

Well-known member
Moet je dat onderschrift bij die foto lezen.
Alverna en Woezik naar het verre noorden.
Alsof ze naar Siberi? moeten....
 

Sensini

Active member
De KNVB heeft door dat gedoe met HVV besloten om de indeling van de tweede klasse zondag C en D maar helemaal overhoop te gooien. HVV niet toegevoegd aan C, maar aan D. Daardoor is geschoven met onder andere RVC '33, TOGB, Groeneweg en DONK. Toch opvallend.

http://www.voetbalrotterdam.nl/143436-2/

'n Beetje vreemd dat bij dat artikel 'n foto staat van een shirt van het Nederlands elftal. Ik denk omdat op het embleem "KNVB" staat en de KNVB de wijziging heeft gedaan... Het lijkt wel of tegenwoordig bij elk artikeltje op internet 'n illustratie m?et staan, en als ze niks hebben dat er direct mee te maken heeft dan pakken ze wel iets wat er ver gezocht iets mee te maken heeft :eek:mg:
 
Bovenaan