Indelingen 2016-2017

Forza AZ

Well-known member
Zuid lijkt me logischer voor IFC, want anders komen ze bij clubs uit Groningen en Friesland en dat is toch wel een erg grote afstand. Maar ik heb geen exact overzicht van de verdeling van de 32 clubs over de regio's.
 

noordooster

Well-known member
Er komen geen zondaghoofdklassers uit Groningen en Friesland levert Heerenveen en Sneek.
Uit Drente komt MSC en uit Overijssel komt Dieze West.
Dan heb je het wat betreft de 4 ! noordelijke provincies wel zo 'n beetje gehad.
 

de waan

Well-known member
De situatie is niet veranderd qua verdeling ten opzichte van mijn vorige opzetje, dus de kans dat IFC in Noord komt is denk ik 95%.
 

de waan

Well-known member
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Deze verdeling ziet er vrij logisch uit. Vooral ook omdat de 3 teams uit Noord en Dieze West nogal aan de westkant van N Nederland liggen.
Alleen Silvolde zou geografisch gezien beter bij zuid passen.
Hoe zou zoiets er trouwens uit kunnen zien voor de beide zaterdaghoofdklassen ?
 

de waan

Well-known member
Die kan Joost vast wel leveren. Zal niet zo spannend zijn, aangezien het gros van de clubs centraal in het land liggen.
 

Forza AZ

Well-known member
Hier nogmaals het kaartje: https://www.google.nl/maps/@52.1645611,3.9124476,8z/data=!4m2!6m1!1s1A-l1AD-GziD8urQDJGjW_yw33TA

Ik zet nog steeds in op Silvolde naar Noord. Enige scenario waarbij IFC naar Zuid gaat is als Silvolde, RKHVV en De Bataven naar Noord gaan, maar dan moet ook ??n van de Haagse clubs (of De Meern) naar Zuid. En dat is ook weer niet logisch.

Wel grappig dat de hoofdklassen feitelijk gescheiden worden door de biblebelt.
RKHVV bij Noord en IFC bij Zuid zou ook nog kunnen eventueel.
 

Joost

Well-known member
Ik heb de boel even doorgerekend en het zal Silvolde worden;

Silvolde 24268 km / 266 uur
Vlissingen 24438 km / 269 uur
Halsteren 24299 km / 268 uur
RKHVV 24408 km / 269 uur
Woezik 24808 km / 273 uur

Ander scenario; IFC in zuid, RKHVV en Silvolde in Noord:
24505 km/ 269 uur

Op basis van enkele reis tussen de complexen.
 

Joost

Well-known member
Deze verdeling ziet er vrij logisch uit. Vooral ook omdat de 3 teams uit Noord en Dieze West nogal aan de westkant van N Nederland liggen.
Alleen Silvolde zou geografisch gezien beter bij zuid passen.
Hoe zou zoiets er trouwens uit kunnen zien voor de beide zaterdaghoofdklassen ?

Met Zwolle als bottleneck maakt het niet precies uit of je naar Winschoten of Franker zou moeten.

Ik heb deze niet doorgerekend maar denk dat dit 'm wordt;

A
Achilles Veen
Ajax
Arhon
Jodan Boys
Breukelen
Eemdijk
Haaglandia
Hoek
Noordwijk
RVVH
Sliedrecht
Smitshoek
Spijkenisse
Swift
Ter Leede
Zwaluwen


B
ACV
CSV Apeldoorn
AZSV
DFS Opheusden
DOVO
Dronten
Excelsior '31
Flevo Boys
Genemuiden
NSC
Oranje Nassau
SDC Putten
SDV Barnveld
Sparta Nijkerk
Staphorst
Urk
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Je hebt Zwaluwen'30 en ASV Dronten verwisseld.

Ik vermoed dat Eemdijk dan naar A gaat.

Of eventueel DOVO of DFS.
Want Dronten hoort wel in B thuis.
In feite lijkt die B dan wel een klein beetje op de oude Hoofdklasse C .
Dat is al met al dan zo gek nog niet.
 

Joost

Well-known member
Je hebt Zwaluwen'30 en ASV Dronten verwisseld.

Ik vermoed dat Eemdijk dan naar A gaat.

Verhip, aangepast.

Eemdijk of DFS Opheusden zal het dan worden. Dat moet ik narekenen maar momenteel even geen tijd voor.
DFS ligt mooi aan de A15 richting Rotterdam maar Eemdijk is gevoelsmatig logischer.
 

Unregistere

Well-known member
Nog een redelijke indeling voor de clubs uit deze regio. Die krijgen dan wat Rijnmond-derby's. Als dit hem wordt, zijn op dit moment voor mij Noordwijk, Hoek, Spijkenisse en Achilles Veen de voornaamste titelkandidaten in A. Maar goed, dan loop ik wel erg ver op de zaken vooruit natuurlijk.
 

Unregistere

Well-known member
Da's waar. De grens is dus een beetje getrokken rond Utrecht / de Veluwe. Ajax veel naar Rotterdam en omstreken, dat kan nog wel eens voor nare incidentjes zorgen. Hopelijk valt dat mee.
 

noordooster

Well-known member
Het is zo meer een verdeling noord-oost / midden west dan noord / zuid, maar het lijkt me wel de best mogelijke verdeling, hoewel je over een enkele verschuiving nog zou kunnen twisten.
Afgaande op het afgelopen seizoen zou je in B DOVO, ACV en Staphorst tot de favorieten moeten rekenen, maar ik denk dat de 8 beste teams in deze klasse elkaar niet veel zullen ontlopen.
Voor de onderste plaatsen komen vermoedelijk NSC, Oranje Nassau en Dronten in aanmerking.
 

Joost

Well-known member
Ik heb de zondagteams aardig op een rijtje volgens mij;

1e Klasse: 84 teams
2e Klasse: 167 teams
3e Klasse: 337 teams
4e Klasse: 529 teams

In Noord is de open plek van Joure in de 2e klasse niet van onder opgevuld; daardoor 1 club te weinig daar.
In de 3e Klasse staat 1 club teveel, er zal vast ergens nog gefuseerd zijn zonder dat ik het wist.

Verwachtingen;
1e Klasse
1F: Achilles, Bergum, Emmen, Erica, FVC, GRC, hoogeveen, Frisia, LSC 1890, Nieuw Buinen, SVBO, VKW, WOlvega, WVV
1E: Alcides, BVC12, de Zweef, Germania, Heino, LONGA 30, NEC, Orion, Rigtersbleek, ROHDA, Bemmel, Stevo, Tubantia, TVC'28
1A: AFC34, Assendelft, DEM, EDO, Elinkwijk, Fortuna Wormerveer, legmeervogles, Nieuw Utrecht, Purmersteijn, SO Soest, Velsen, VSV, Zeeburgia, Hillegom
1B: Alphense Boys, CVV Zwerver, DRL, Boshuizen, Hillegom, Laakkwartier, Leonidas, Nieuwerkerk, Olympia, OVV, Poortugaal, TAC90, VELO, VOC
1C: AWC, Baronie, Beerse Boys, Brabantia, GOES, HVCH, Marvilde, MOC 1917, Moerse Boys, Nemelar, Quick 1888, RKTVV, 't Zand, TOP
1D: Bekkerveld, Meerssen, Someren, Geldrop, De Valk, Minor, Susteren, Venray, Schaeserg, SSS18, Wittenhorst, Deurne, Volharding, ZSV

2e Klasse:
Noord;
Normaal een oost-west scheiding maar wellicht kunnen ze er een noord-zuid indeling van maken dit jaar.
K: St. Annaparochie, GAVC, MKV 29, DTD, Lemmer, Stadspark, Velocitas, Hoogezand, Forward, Amicitia VMC, Groninger Boys, GVAV-Rap., Helpman, ZNC
L: Ruinerwold, Olyphia, Raptim, Valthermond, TEVV, Germanicus, Emmeloord, Beilen, Rolder Boys, Assen, Noordster, Roden, Peize

Zullen Peize en Roden niet blij mee zijn maar voorkomt dat je met 10 Groningse club (waarvan 7 uit de stad), Peize, Roden, Rolder Boys en Assen een klasse krijgt met heel korte afstanden terwijl de rest van de club heel veel kilometers maakt.

Oost;
I; clubs uit Twente, Deventer en Apeldoorn.
J: De overige zuidelijke clubs

West1
Het Noord-Hollandse kanaal vormt waarschijnlijk de scheiding al zal er dan 1 club nog richting noorden moeten van DCG, AGB en ZSGO/WMS die nota bene een sportpark delen.

In West 2 hoeft nooit iemand ver te reizen.

Zuid 1
Dubbeldam en Unitas mogen weer naar Brabant. Er blijkt ook weer hoe weinig voetbal er op niveau is in Zeeland. Vlissingen, GOES en Zeelandia Middelburg op respectievelijk Hoofd, eerste en tweede klasse niveau. Philipinne, Terneuzen en HVV'24 allen van Zeeuws-Vlaanderen op 3e klasse niveau. Op zaterdag alleen Hoek, Kloetinge en MZC'11 in 1e klasse of hoger.
De scheiding in 2 EF is niet zo'n lastige kwestie

Zuid 2.
Enige twistpunt is de scheiding Zuid1/2 rond Eindhoven maar dat lijkt dit jaar ook niet echt lastig. De Helmondse, Veldhovense en nog zuidelijkere clubs zullen wel in 2H gaan.
2G is Zuid-Limburg+SHH
 

noordooster

Well-known member
Ik denk toch eerder dat Hoogezand en ZNC naar L gaan en dat dan Roden en Peize in K komen.
Als het allemaal doorgaat op deze manier zal Mug niet blij zijn.
Alcides lijkt dan toch naar Oost te gaan. En dat lijkt geografisch gezien het meest logisch.
Wat dat betreft vielen de laatste beslissingen ongunstig uit voor Alcides. ( veel noordelijke hoofdklassers zijn gedegradeerd.
 
Bovenaan