IJshockey

ALenstra

Well-known member
Ik lees dat er bij Eindhoven-Herentals eerder in het seizoen nogal wat straffen werden uitgedeeld. Blijkbaar was er oud zeer.
 

Joost

Well-known member
Ik lees dat er bij Eindhoven-Herentals eerder in het seizoen nogal wat straffen werden uitgedeeld. Blijkbaar was er oud zeer.

Dat heb ik ook gelezen inderdaad. Eindhoven is dit seizoen ook de ploeg die absurd veel meer strafminuten heeft gekregen dan welke andere ploeg dan ook.

Maar de oorzaak schijnt gisteren bij Herentals gelegen te hebben.
 

ALenstra

Well-known member
De NHL komt volgend seizoen weer naar Europa. De beide wedstrijden tussen Ottawa Senators en Colorado Avalanche worden op 10 en 11 november in Stockholm gespeeld.
 

erka

Well-known member
Hoe doet Tilburg het eigenlijk dit jaar in de Duitse competitie? Vorig jaar hadden ze de Oberliga gewonnen toch? Enige kans dat ze dit jaar weer winnen en eventueel naar de 2e BL gaan?
 

ALenstra

Well-known member
Tilburg Trappers doet het iets minder dan vorig jaar. Hebben wel zojuist de eerste ronde van de playoffs gewonnen. In vier wedstrijden van Hamburg Crocodiles gewonnen. Nu staan ze in de landelijke Oberliga-playoffs waar Selber W?lfe uit Selb de tegenstander is. Promotie is dit jaar nog niet mogelijk. Overigens heet de 2e bundesliga tegenwoordig DEL2.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
De play-offs in de NHL komen er aan, in de diverse Canadese jeugdleagues zijn die al begonnen, met o.a de Charlottetown Islanders van Daniel Sprong. Sprong werd in 2015 (pas) als 46e gedraft door de Pittsburgh Penguins, terwijl hij veel eerder werd verwacht. Pittsburgh twijfelde niet en haalde met Sprong een steal binnen. Hij speelde zich al snel bij de vaste 23 namen, scoorde twee keer en werd met het oog op zijn ontwikkeling terug gestuurd naar zijn jeugdteam, de Islanders uit de QMJHL. Nadat de Isles waren uitgeschakeld, werd Sprong naar het 2e team van Pittsburgh gestuurd, die ??n niveau onder de NHL spelen. Daar raakte hij zwaar geblesseerd aan de schouder en werd afgelopen zomer geopereerd, met een maand of 7/8 revalidatie voor de boeg. Dat viel reuze mee, Sprong herstelde snel, werd weer naar Charlottetown gestuurd en maakte daar sinds afgelopen januari een overdonderende rentree. Hij miste de eerste 37 duels door de blessure en operatie, in de resterende 31 duels scoorde hij 32 goals en had 27 assists, veruit het beste gemiddelde van de league. Ook werd hij in de drie maanden dat hij speelde, twee keer tot speler van de maand uitgeroepen. Momenteel speelt hij in de play-offs tegen Drakkar, na twee duels staat de teller alweer op 1 goal en 5 assists.

In Noord-Amerika is Sprong langzaam maar zeker een bekende naam aan het worden, bij Pittsburgh gaan al stemmen op om Sprong voor de play-off terug te halen, maar ze zijn wel zo netjes om te wachten tot de Islanders er (eventueel) uit vliegen in hun play-off. Nu maar hopen dat hij heel blijft... De bondscoach van Nederland heeft Sprong opgenomen in de voorselectie van het Nederlandse team, Sprong heeft al laten weten dat hij voor Canada wil gaan spelen, mocht de kans komen.

KPN heeft een mooie docu gemaakt. Let niet op zijn accent :rumcolaa:
https://www.facebook.com/FaceOffNL/videos/270463186737314/
 

Ceephax

New member
De Wereldkampioenschappen zijn ook weer van start gegaan. In Division IIA werd Roemeni? kampioen en China werd de kampioen van Division IIB.

image.png
 

erka

Well-known member
Nederland dus in 1B tegen Japan, UK, Litouwen, Kroatie en Estland. Dat zal wel weer knokken worden tegen degradatie.

Het is trouwens getrapt dus als je 1B wint kom je in 1A enz. Niet eens dat je dan een keer het echte WK haalt.
 

Ceephax

New member
Ik vind het jammer dat ze op lager niveau in competitie's spelen. Je zou eigenlijk een toernooi moeten afsluiten met afvalrondes met op z'n minst een finale.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik kijk zelf meer uit naar woensdag. Dan beginnen de PO om de Stanley Cup.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Edmonton en Toronto heb ik niet zoveel mee.

Wel een paar mooie clashes trouwens!

Dit zijn ze:

NY Rangers
Montr?al Canadiens

Ottawa Senators
Boston Bruins

Toronto Maple Leafs
Washington Capitals

Pittsburgh Penguins
Columbus Blue Jackets

Chicago Blackhawks
Nashville Predators

Minnesota Wild
St Louis Blues

Anaheim Mighty Ducks
Calgary Flames

San Jose Sharks
Edmonton Oilers


Hup Penguins, Capitals, Senators en Canadiens!
 
Bovenaan