IJshockey

erka

Well-known member
Ik ben altijd voor alle Canadezen en vooral voor Montreal (heb daar live NHL gezien) en voor Edmonton. Die laatste vanwege de jaren 80, toen (ik dacht) Veronica ook af en toe NHL uitzond.
 

SanMark.

Well-known member
Die laatste vanwege de jaren 80, toen (ik dacht) Veronica ook af en toe NHL uitzond.

Daar dacht ik ook aan bij je opsomming van Canadese teams.

Dat in de jaren 80 best wel veel Amerikaanse sporten via Veronica op tv kwam.

American Football kwam toen ook op tv met the Frigde.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat was voor mijn tijd.

De Penguins is een van mijn favoriete teams vanwege Lemieux en Jagr. Pittsburgh had voor Lemieux toch een slecht team eigenlijk, maar dat veranderde daarna. Ook nu vind ik het een prachtig team om te zien met Malkin en Crosby.

De Capitals, omdat ik Ovechkin echt een held vindt. Als speler ?n als persoonlijkheid.
 

erka

Well-known member
Daar dacht ik ook aan bij je opsomming van Canadese teams.

Dat in de jaren 80 best wel veel Amerikaanse sporten via Veronica op tv kwam.

American Football kwam toen ook op tv met the Frigde.

Ja, the Fridge. En ze zonden ook Australian football uit met die referees met hun vlaggetjes en gebaren. Dat werd bij ons op school nog een rage, die gebaren nadoen,
 

PES5

Administrator
Forumleiding
We kunnen hier ook best even zo'n bracket doen. Ik zal die van mij vanmiddag plaatsen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Tilburg doet voor het tweede seizoen mee in Duitsland, ze wonnen vorig jaar vrij onverwacht de titel (promotie mocht nog niet) en ze winnen net de halve finale van Essen. Dus weer in de finale. En weer mogen ze niet promoveren. De reden? 'De 2. BL leidt jonge Duitse spelers op (minimaal 5 Duitse -23 spelers per team) en Tilburg blokkeert dat'. Lullo's
 

Reinoud

Well-known member
Dus ze spelen op het hoogste niveau wat ze kunnen bereiken of ze moeten dus dat aantal Duitse spelers in hun selectie opnemen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dus ze spelen op het hoogste niveau wat ze kunnen bereiken of ze moeten dus dat aantal Duitse spelers in hun selectie opnemen.

Dat laatste weet ik niet. Opvallend is wel dat de meeste Duitse clubs het onzin vinden van de bond.
 

ALenstra

Well-known member
Vanmiddag start het 1B-WK ijshockey in Belfast. Deelnemers zijn Groot Brittannie, Nederland, Kroatie, Japan, Estland en Litouwen. De nr.1 promoveert naar 1A en de nr.6 degradeert naar 2A. De Britten en Japanners zijn de favorieten voor promotie en Oranje is de voornaamste kandidaat voor degradatie. Ook al omdat de spelers van Tilburg Trappers niet beschikbaar zijn omdat ze de Oberliga-finale tegen Bad T?lz spelen. Vanmiddag om 13.30 NL tijd de openingswedstrijd Nederland-Japan.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Elk punt is een meevaller. Nardo Nagtzaam is de beste speler, en misschien dat Mike Dalhuijsen nog aansluit. Daniel Sprong is ook uitgenodigd maar die wil niet echt (want ook Canadees) en die heeft nog play-offs
 

Ceephax

New member

Ik zag dat ze het in alle deelnemende landen live uitzenden behalve in Nederland. Live op dit moment
 

ALenstra

Well-known member
Twee ruime nederlagen om te beginnen. Tegen Japan 1-6 en Litouwen 0-8, als dat maar goed gaat. Morgen wacht Kroatie.
 
Bovenaan