IJshockey

Methone

New member
Als de ijsbaan echt dicht gaat dan is het gewoon einde verhaal voor ijshockey in Eindhoven denk ik.

In Nederland hebben we vooral dure IJscomplexen, we hebben niet zoals in Scandinavi? van die IJshockey halletjes (vaak van hout). Die lijken me ook veel goedkoper om te bouwen en te onderhouden. Je ziet ze ook in de meest kleine dorpen. Zou dat een oplossing kunnen zijn, als we er een paar in Nederland neerzetten?
 

Joost

Well-known member
Ik las dat ze de tongelreep ook wilde sluiten en alleen maar het topzwembad wilde behouden. Het is allemaal een beetje krom, zeker als je kijkt dat het hockey en het voetbal idd minder nodig is, dan fuseer je maar een stel clubs.

Het aanleggen van een hockey of voetbalveld kost een miljoen. Dat is ook het jaarlijkse exploitatietekort dat de gemeente heeft op de ijsbaan.
Ze hebben om de beslissing te motiveren ook een factsheet gepubliceerd met de onderverdeling van de kosten. De ijsbaan heeft jaarlijks ruim 4 ton aan overheadkosten en 6 ton aan personeelskosten. Dat lijkt me toch echt een beetje veel voor een ijsbaan die hoogstwaarschijnlijk een aantal maanden per jaar dicht is.

Het motto van de sportbegroting was 'beweeg mee' en juist bij een van de meest Nederlandse sporten blokkeert de gemeente die mogelijkheid. Ze zouden beter kunnen investeren in vernieuwingen rond de ijsbaan om kosten te besparen.
 

ALenstra

Well-known member
In Nederland hebben we vooral dure IJscomplexen, we hebben niet zoals in Scandinavi? van die IJshockey halletjes (vaak van hout). Die lijken me ook veel goedkoper om te bouwen en te onderhouden. Je ziet ze ook in de meest kleine dorpen. Zou dat een oplossing kunnen zijn, als we er een paar in Nederland neerzetten?
Wie gaat zoiets betalen?
 

Methone

New member
Wie gaat zoiets betalen?

Gemeente/Provincie in combinatie met Sponsors en de club zelf. Net zoals bij het voetbal.

Wat zou zoiets kosten?

s6_ekhallen.jpg
 
Laatst bewerkt:

ALenstra

Well-known member
Jij denkt dat de clubs en de sponsors daar geld voor hebben? Laat staan dat gemeentes hier geld in willen stoppen?
 

Joost

Well-known member
Het zal weinig uitmaken of je zo'n klein ijsbaantje bouwt of er iets meer tribunes omheen zet.
 

Methone

New member
Jij denkt dat de clubs en de sponsors daar geld voor hebben? Laat staan dat gemeentes hier geld in willen stoppen?

Gemeentes leggen ook complexen aan voor amateurvoetbal clubs, dus ze zullen wel wat geld beschikbaar kunnen maken denk ik.
30 jaar een ijsbaan huren kost ook aardig wat geld denk ik, als je dat kan omzetten naar een hypotheek. Sponsor kan naam geven aan de hal.
Als zoiets kleinschaligs al niet mogelijk is, dan zie ik weinig toekomst voor het IJshockey in Nederland.
 

ALenstra

Well-known member
Vannacht start de Stanley Cup finale tussen Tampa Bay Lightning en Chicago Blackhawks. Vanaf 2.00 live op Fox te zien.
 

zwammy

Well-known member
Politiek Eindhoven is erachter gekomen dat het toch wat meer leeft dan de SP zich deed geloven, dus ze gaan kijken hoe ze de ijsbaan kunnen behouden.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Politiek Eindhoven is erachter gekomen dat het toch wat meer leeft dan de SP zich deed geloven, dus ze gaan kijken hoe ze de ijsbaan kunnen behouden.
Leeft IJshockey zo erg in Eindhoven dan? Ben heel lang geleden wel eens geweest in Amsterdam, toen de club nog van de Hells Angels was. Vond er niet zo veel aan. Paar jaar geleden nog een keer geweest maar is niet echt mijn ding in zo'n koude kille hal.
 

Joost

Well-known member
Leeft IJshockey zo erg in Eindhoven dan? Ben heel lang geleden wel eens geweest in Amsterdam, toen de club nog van de Hells Angels was. Vond er niet zo veel aan. Paar jaar geleden nog een keer geweest maar is niet echt mijn ding in zo'n koude kille hal.

De verantwoordelijk wethouder had zeer onterechte cijfers aangeleverd waarbij overheadkosten voor hele andere zaken werden afgewenteld op de ijshal bijvoorbeeld. Er was heel wat mis met die cijfers.
 

ALenstra

Well-known member
Tilburg Trappers gaat zeer waarschijnlijk in Oberliga Nord spelen. Samen met nog 17 teams die vooral uit Noord en Oost Duitsland komen. Rostock wordt de verste uitwedstrijd. Al zijn er berichten dat de Duitsers het nog willen bevestigen.
 

Joost

Well-known member
Tilburg Trappers gaat zeer waarschijnlijk in Oberliga Nord spelen. Samen met nog 17 teams die vooral uit Noord en Oost Duitsland komen. Rostock wordt de verste uitwedstrijd. Al zijn er berichten dat de Duitsers het nog willen bevestigen.

Er is dus uiteindelijk wel overeenstemming bereikt tussen de Oberliga West en de DEB?

Ik zie dat dit de tegenstanders zijn van Tilburg:

Duisburg F?chse (137 kilometer)
Erfurt Black Dragons (530 kilometer)
Essen Moskitos (152 kilometer)
FASS Berlin (676 kilometer)
Hamburger SV (483 kilometer)
Hamburg Crocodiles (483 kilometer)
Hannover Indians (396 kilometer)
Hannover Scorpions (396 kilometer)
Harzer Falken Braunlage (469 kilometer (tussen Hannover en Leipzig))
Herner EV (175 kilometer)
Leipzig Icefighters (599 kilometer)
EHC Neuwied (257 kilometer) (Koblenz)
Preussen Berlin (676 kilometer)
Rostock (660 kilometer)
Saale Bulls Halle (560 kilometer)
Timmendorfer Strand (556 kilometer) (Bij Rostock)
Wedemark Scorpions (405 kilometer) (Bij Hannover)

Ziet er dus allemaal een stuk positiever uit dan in eerste instantie gefluisterd werd.
Met Essen, Duisburg en Herne zijn er drie tegenstanders uit het Ruhrgebied.
 

ALenstra

Well-known member
Nee, er is helemaal geen overeenstemming bereikt tussen Oberliga West en de DEB. De vier teams uit het westen zijn overgestapt naar de DEB en de planningen zijn buiten de Oberliga West om gemaakt. De Oberliga West heeft zelf nog niet gereageerd op de plannen van de DEB.
 

ALenstra

Well-known member
Chicago Blackhawks winnen de Stanley Cup na een 2-0 zege op Tampa Bay Lightning. Hiermee werd de eindstand in de serie 4-2 na zes wedstrijden.
 

ALenstra

Well-known member
Het Nederlandse ijshockeytalent Daniel Sprong is op de draft zojuist uitgekozen door de Pittsburgh Penguins.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik zag het, erg mooi. Sowieso een hoop goede spelers deze draft zeg. Sprong heeft intussen de Canadese nationaliteit aangenomen.
 

SanMark.

Well-known member
Het Nederlandse ijshockeytalent Daniel Sprong is op de draft zojuist uitgekozen door de Pittsburgh Penguins.

Toch netjes als je 10 jaar terug met familie naar Amerika/Canada gegaan om prof te worden en dan gedraft te worden door de Penguins.
 
Bovenaan