IJshockey

erka

Well-known member
Straks om 20.15 op Fox 2 de WK wedstrijd Tsjechie-Zweden live. Vandaag eerste dag van het WK in Tsjechie.

Fantastisch potje gezien hoor. Zweden 2-4 voor, Tsjechi? in de laatste periode naar 5-4 en dan toch nog gelijk, 5-5. Zweden wint met shootouts.

Eindelijk is het WK weer eens ergens te zien (op Fox dan weliswaar, maar toch). Jarenlang kon je het helemaal nergens zien.
 

Methone

New member
In groep A zijn Canada, Zweden en Tsjechi? al door naar de kwartfinales. In groep B voorlopig de VS en Rusland. Canada is erg sterk dit jaar.
 

Joost

Well-known member
De Tilburg Trappers weten sinds vandaag de indeling van de Regionalliga waarin ze gaan uitkomen.
Trappers zit in Nord, voor de lol heb ik ook even de clubs uit de RL West toegevoegd, dat zijn die groene

Ik denk dat ze spontaan in huilen uitbarsten.

17339200868_34748ca229_z.jpg
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Ok? maar 660 km naar Rostock en 720 naar Erzebirge is wel erg veel voor een semiprofessionele. Gaan ze natuurlijk niet kunnen betalen.
 

ALenstra

Well-known member
Inmiddels heeft de Duitse ijshockeybond duidelijk gemaakt dat deze indelingen nergens op gebaseerd zijn en dat er geen beslissingen genomen zijn.
 

Methone

New member
Zaterdag mooie halve finales bij het WK in Tsjechi?

Canada - Tsjechi?
Verenigde Staten - Rusland

Ik zet m'n geld op Canada dit jaar.
 

Joost

Well-known member
De kogel is door de kerk, dit worden de indelingen voor de BeNeleague ijshockey voor komend jaar;

Poule A
Amsterdam
Antwerpen
Den Haag
Dordrecht
Groningen
Heerenveen
Herentals
Turnhout
Zoetermeer

Poule B
Den Bosch
Eindhoven
Geleen
Heist op den Berg
Leuven
Luik
Nijmegen
Tilburg
Utrecht

Ieder team speelt binnen de poule 1x uit en 1x thuis tegen elkaar. Daarna spelen de beste vier in de poule play-offs. De twee winnaars daarvan gaan naar de halve finales met de andere poule.

Er is ook naar de toekomst gekeken. De nummers 5, 6 en 7 van iedere poule spelen een competitie om te bepalen wie er naast de 8 kwartfinalisten volgend seizoen op het hoogste niveau uitkomt.

Om teams die dit willen een dubbel programma te kunnen bieden loopt de bekercompetitie er nog naast. Dit is wel landelijk geregeld.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Canada, allemachtig... wat een overmacht. 4-0 na 30 minuten, de Russen hebben in de hele wedstrijd 5 schoten op goal gehad, allemaal in de 1e periode. De 2e periode is nu afgelopen, Rusland heeft g??n schot op doel gehad...
 

ALenstra

Well-known member
Als de ijsbaan echt dicht gaat dan is het gewoon einde verhaal voor ijshockey in Eindhoven denk ik.
 

zwammy

Well-known member
Daar zijn ze hier ook bang voor. Gemeente heeft niet zo'n goede beurt gemaakt. Natuurlijk na de verkiezingen pas.
 

Joost

Well-known member
Daar zijn ze hier ook bang voor. Gemeente heeft niet zo'n goede beurt gemaakt. Natuurlijk na de verkiezingen pas.

Ik heb er wat meer stukken over gelezen maar denk dat de gemeente zal gaan bijdraaien. Vooral vanwege de regiofunctie die de stad bezit kan het gewoon niet wat er op tafel ligt. Je kunt als 5e stad van Nederland toch niet 5 sporten kiezen als kernsporten (voetbal, hockey, zwemmen, hardlopen en urban sports) en de vele andere sporten bijna schrappen. Je mag als gemeente best kijken naar de kosten van een sportvoorziening tov de kosten, dat hebben ze in Heerlen bijvoorbeeld ook gedaan en daar zijn een vijftal voetbalaccommodaties gesloten. Maar je moet niet vergeten dat niets alles met winst hoeft te draaien. Juist een gemeente zou zorg moeten dragen voor de breedtesport en het hockey in Eindhoven heeft echt geen ondersteuning nodig.
 

zwammy

Well-known member
Ik las dat ze de tongelreep ook wilde sluiten en alleen maar het topzwembad wilde behouden. Het is allemaal een beetje krom, zeker als je kijkt dat het hockey en het voetbal idd minder nodig is, dan fuseer je maar een stel clubs.
 
Bovenaan