Hoofdklasse B zondag 2018-2019

Fregge

Well-known member
Verder een opmerkelijk moment bij Vlissingen - Alphense Boys. De Zeeuwen wonnen met 2-1, maar de gelijkmaker was een spookdoelpunt. Er was een afkoelingsperiode nodig om de woedende Alphenaren weer terug op het veld te krijgen. En daarna verloren ze nog ook... https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/112179/Spookgoal-helpt-Vlissingen-aan-zege en https://twitter.com/omroepzldsport/status/1114907654231658498

Eerlijk is eerlijk: Wat een prachtpass op die spits!
 

Unregistere

Well-known member
Eerlijk is eerlijk: Wat een prachtpass op die spits!

Zeker! Trouwens wel apart dat Krezo daar liep, want dat is dus van origine een centrale verdediger. Verklaart denk ik ook waarom hij die kans verprutste en extra graag een doelpunt claimde. ;)
 

Unregistere

Well-known member
IFC ontsnapte vanmiddag aan een nieuwe blamage. Tegen hekkensluiter De Meern werd drie minuten in de extra tijd de gelijkmaker geproduceerd (2-2). Voor rust kwamen de Ambachters op een 0-2 achterstand door treffers van Randy Ababio en Hugo Peters. In de tweede helft voorkwam de uitblinkende IFC-goalie Davey van Pelt zeker drie treffers, waarna een counter van de thuisploeg tot de aansluitingstreffer van rechtsback Ozan Cimen leidde. IFC geloofde er weer in en zette een offensief in. De Meern counterde lekker, maar kwam niet meer langs Van Pelt. Dus bleef het spannend. Tien minuten voor tijd kreeg Anis Ziani van De Meern rood bij een opstootje. Everon Pisas (IFC) kreeg daarbij geel. Tegen tien man was de kans op succes natuurlijk groter, maar drie minuten na dit voorval pakte Pisas vrij dom ook zijn tweede gele kaart. Tien tegen tien dus, maar de goal viel alsnog. Aanvoerder Danny Slingerland maakte hem, tot opluchting van heel IFC.

Door dit puntje passeren ze nota bene Leonidas, dat met 6-1 verloor bij Gemert. En gunstig voor IFC was dat Vlissingen (2-0 bij Meerssen) en RKAVV (2-1 bij Alphense Boys) verloren.

Stand onderin, waarbij alleen de nummer 15 direct degradeert en nummer 13 en 14 nacompetitie spelen:

8. UDI '19 22-28
9. Alphense Boys 23-28
10. Minor 24-28
11. RKAVV 24-25
12. IFC 23-24
13. Leonidas 24-24
14. Vlissingen 23-19
15. De Meern 23-12

Bovenin is het nog net zo spannend. Groene Ster maakte in de topper gehakt van koploper Baronie (2-7) en ook Unitas doet nog prima mee door een 0-2 zege bij Nuenen, door goals van Armand Selmani en Yassin Ouja.

1. Baronie 24-50
2. Groene Ster 23-49
3. Gemert 23-47
4. Halsteren 23-45
5. Unitas 22-43

De competitie gaat over 28 wedstrijden, dus het wordt nog spannend genoeg!
 

Joost

Well-known member
Groene Ster kwam twee keer achter dacht ik meegekregen te hebben. In korte tijd ging het van 2-3 naar 2-6, ben benieuwd wat er gebeurt is.
 

Unregistere

Well-known member
Aardige misser van de redactie in die link van Sensini:

Maar liefst zes doelpunten kreeg koploper Baronie om de oren in de topper tegen nummer twee Groene Ster (2-7), waardoor de bezoekers de ploeg uit Breda nu op ??n punt naderen.
 

Unregistere

Well-known member
Verhaal uit de krant:

a5hxu8.jpg
 

Unregistere

Well-known member
Baronie is het kwijt. Na de dikke nederlaag tegen Groene Ster vandaag ook met 3-0 verloren bij Unitas. Armand Selmani, Stefan van Hulst en Soufian Charraoui scoorden voor de roodbroeken. Halsteren (1-6 bij De Meern), Gemert (2-3 bij RKAVV) en Groene Ster (1-0 tegen Nuenen) wonnen wel. Stand bovenin nu:

1 Groene Ster 24-52
2 Gemert 24-50
3 Baronie 25-50
4 Halsteren 24-48
5 Unitas 23-46

Als Unitas maandag wint bij UDI '19 sluiten ze dus ook aan in de titelrace.

Onderin sprokkelden Alphense Boys (3-4 bij UDI '19) en Meerssen (0-1 bij Minor) belangrijke punten. Leonidas was vrij, Vlissingen - IFC is een week verschoven omdat veel spelers van de Zeeuwen gisteravond een zaalvoetbalfinale speelden.
 

Unregistere

Well-known member
Ik geloof je direct. Ken ze niet zo goed, alleen qua naam en een paar uitwedstrijden bij IFC in de afgelopen jaren. Persoonlijk zou ik het wel aardig vinden als Unitas promoveert trouwens. Moeten ze vandaag wel winnen, dan kan het nog.
 

Joost

Well-known member
Ik heb heel weinig met die Limburgse teams inderdaad. En Gemert is gewoon een mooie club.

Ik denk dat je Groene Ster ook wel een sympathieke club zult vinden. Doen het al jaren met toch vrij bescheiden middelen heel aardig. Daarnaast investeren ze redelijk in hun jeugdafdeling al is de uitstroom bij hogere jeugd helaas erg hoog.
 

Unregistere

Well-known member
Unitas flikt het! Door een late goal van Armand Selmani wordt met 0-1 gewonnen bij UDI '19. Zes punten in de paasdubbel en dus doen de roodbroeken gewoon mee om de titel.

1 Groene Ster 24-52
2 Gemert 24-50
3 Baronie 25-50
4 Unitas 24-49
5 Halsteren 24-48
 

Joost

Well-known member
Er komen nog een paar mooie potjes aan;

28/4
Meerssen v Unitas
Baronie v UDI '19

5/5
Minor v Groene Ster
Halsteren v Unitas
IFC v Gemert
Baronie vrij

12/5
Gemert v Halsteren
Groene Ster v Vlissingen
Unitas v Alphense Boys
Baronie vrij

19/5
Meerssen v Baronie
Alphense Boys v Groene Ster
Gemert v Minor
Halsteren v Nuenen
Unitas vrij

26/5
Groene Ster v UDI 19
Baronie v Gemert
Unitas v IFC
Leonidas v Halsteren
 

de waan

Well-known member
Ik denk dat je Groene Ster ook wel een sympathieke club zult vinden. Doen het al jaren met toch vrij bescheiden middelen heel aardig. Daarnaast investeren ze redelijk in hun jeugdafdeling al is de uitstroom bij hogere jeugd helaas erg hoog.

Ja, er zitten ook wel wat vooroordelen bij, dat geef ik toe. Groene Ster lijkt inderdaad wel een behoorlijk stabiele vereniging. En laten we ons eerst zelf maar eens veilig zien te spelen.

Ik geloof je direct. Ken ze niet zo goed, alleen qua naam en een paar uitwedstrijden bij IFC in de afgelopen jaren. Persoonlijk zou ik het wel aardig vinden als Unitas promoveert trouwens. Moeten ze vandaag wel winnen, dan kan het nog.

Unitas is sportparktechnisch ook wel een heel mooie geloof ik.
 

Unregistere

Well-known member
Unitas is sportparktechnisch ook wel een heel mooie geloof ik.

Terrein heeft wel iets inderdaad. En ook wel een mooie club. Een promotie komt denk ik wel iets te vroeg voor ze, maar goed, dat is van later zorg. Ze moeten het eerst nog maar zien te halen ook. Programma is op de wedstrijd tegen Halsteren na niet ontzettend moeilijk, maar op papier heeft Groene Ster een makkelijker programme en die staan al bovenaan.

Unitas - IFC op de slotdag kan kranttechnisch wel een leuke worden. Stel dat Unitas moet winnen voor de titel en dat IFC moet winnen om nacompetitie te ontlopen... Zou gaaf zijn!
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag drie inhaalduels. Voor onze buren van IFC liep de wedstrijd bij Vlissingen uit op een deceptie. De Zeeuwen kwamen voor rust op een 2-0 voorsprong. Na rust was IFC naar verluidt veel sterker, maar alleen Danny Slingerland - who else? - scoorde en in de slotminuut schoot Vlissingen de 3-1 binnen.

Unitas deed prima zaken bij Meerssen. De ruststand van 1-2 werd ook de eindstand. Voor de roodbroeken scoorden Pascal van Delden en Dani?l Alexander Walu.

Baronie leek op weg naar een nieuwe tik. Eenrichtingsverkeer, maar scoren lukte maar niet. Negen man van UDI '19 kwamen zelfs aan de leiding, maar twee goals van Alexander Haas bezorgden de Bredase club alsnog de winst.

Stand bovenin:

1 Baronie 26-53
2 Groene Ster 24-52
3 Unitas 25-52
4 Gemert 24-50
5 Halsteren 24-48

Onderin nu als volgt:

11 RKAVV 25-25
12 IFC 24-24 (-17)
13 Leonidas 24-24 (-24)
14 Vlissingen 24-22
15 De Meern 24-12

De Meern gaat rechtstreeks degraderen, dat is wel duidelijk. Maar IFC laat Vlissingen terugkeren in de strijd om de veilige twaalfde plaats en verzuimt om zelf afstand te nemen. Lijkt voor de nacompetitieplaatsen tussen RKAVV, IFC, Leonidas en Vlissingen te gaan, al zijn UDI '19 en Minor (allebei 25-28) ook nog niet geheel veilig.
 
Bovenaan